.

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΡΜΙΟΥ: Η δενδροφύτευση ως ταξίδι ανακάλυψης της πραγματικής γνώσης

Δύο παράλληλες δεντροστοιχίες στις δύο όχθες του μικρού ποταμού των Κομνηνών, μήκους περίπου 400 μέτρων η καθεμιά, είναι το αποτέλεσμα της δενδροφύτευσης που πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Οικολογικού Δημοτικού Σχολείου Βερμίου την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012. Κάθε μαθητής ανέλαβε την υιοθεσία των δέντρων που φύτεψε και την ευθύνη να τα παραδώσει στις επόμενες γενιές, αφού σύμφωνα με το σχέδιο τους αυτό ήταν απλώς το πρώτο βήμα. Ακολουθεί η διαρκής επιτήρηση και η φροντίδα με συχνό πότισμα στη βάση προγράμματος θερινής περιόδου, ενώ τον Οκτώβρη θα γίνει συμπληρωματική δενδροφύτευση στη θέση τυχόν ξεραμένων φυτών.
Ο κύκλος θα κλείσει με μια διαδικασία κριτικού στοχασμού, όπου θα δοθεί χρόνος στους μαθητές να σκεφτούν τι έκαναν, τι ένιωσαν, πώς συνεργάστηκαν, ποιες δυσκολίες αντιμετώπισαν, τι θα μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά, τι έμαθαν και πώς θα αξιοποιήσουν τη νέα γνώση.
Στο πλαίσιο των Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που υλοποιεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο Βερμίου, οι μαθητές αφού μελέτησαν την αισθητική και κλιματική αξία του αστικού πρασίνου, τους τρόπους φύτευσης δέντρων και την απαιτούμενη φροντίδα μετά τη φύτευση, αποφάσισαν την ανάπτυξη δράσεων δενδροφύτευσης. Ακολούθησε η επιλογή του χώρου σε συνεργασία με τους γεωπόνους του Τμήματος Πρασίνου του Δήμου Εορδαίας και η επιλογή των κατάλληλων φυτών. Έτσι επιλέχθηκαν τρία καλλωπιστικά δέντρα η κατάλπη, η ακακία Κωνσταντινουπόλεως και το σφενδάμι. Πρόκειται για μεγάλα φυλλοβόλα δέντρα, γρήγορης ανάπτυξης, με εντυπωσιακά άνθη το καλοκαίρι και με πλούσιο φύλλωμα, που προσθέτει ιδιαίτερες χρωματικές πινελιές σε κάθε εποχή του έτους. Η προμήθεια των δενδρυλλίων έγινε από τον Κυνηγετικό Σύλλογο Εορδαίας «Ο Αχιλλεύς», που ήταν συνδιοργανωτής, ενώ μέλη του ίδιου Συλλόγου συμμετείχαν στη δενδροφύτευση, χειριζόμενοι τις χειροκίνητες τριβέλες διάτρησης του εδάφους. Πολυτιμότατη αποδείχθηκε η παρουσία των γονέων, που βοήθησαν τους μικρούς μαθητές να ολοκληρώσουν την προσπάθεια τους.
Σκοπός της δραστηριότητας αυτής ήταν η αξιοποίηση των αρχών της βιωματικής μάθησης στην εκπαιδευτική πράξη. Το συγκεκριμένο Σχολείο έχει πάρει αποστάσεις εδώ και αρκετά χρόνια, από τις διαδικασίες μηχανικής απομνημόνευσης της γνώσης και το άκαμπτο, παραδοσιακό και συμβατικό μάθημα. Υλοποιεί πλήθος καινοτόμων προγραμμάτων με στόχο την ανάπτυξη όλων των μορφών νοημοσύνης με την ενεργό εμπλοκή των μαθητών και την απελευθέρωση της δημιουργικότητας τους μέσα από τη σύνδεση της σχολικής ζωής με την πραγματικότητα. Κλειδί στην επιτυχία των προγραμμάτων, σύμφωνα με τους δασκάλους του σχολείου είναι η συνέχεια, τίποτα δεν γίνεται ασύνδετα και ευκαιριακά. Καμία μέθοδος ή εμπειρία δεν είναι μετέωρη, αλλά οργανώνονται ώστε καθεμιά να αντλεί στοιχεία από προηγούμενες και να επιδρά στις επόμενες.

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου