.

Οι κάτοικοι της Βεύης προειδοποιούν για τις υποχρεώσεις του αναδόχου για το λιγνιτωρυχείο της Βεύης



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ - ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΩΝ ΒΕΥΗΣ
Στο τελικό της στάδιο εισήλθε ο ανοικτός διαγωνισμός για το δημόσιο λιγνιτωρυχείο της Βεύης (πρώην ΒΙΟΛΙΓΝΙΤ).
Πιο συγκεκριμένα:

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Με fast track θα προχωρήσει ο TAP [δεν υπάρχουν τέλη διέλευσης!]

Ως μία πολύ σημαντική και σπουδαία απόφαση για την χώρα, με πολλές θετικές παραμέτρους, η οποία υπόσχεται γεωστρατηγική αναβάθμιση και δημιουργεί θετικό επενδυτικό κλίμα, χαρακτήρισε την Παρασκευή την επιλογή του αγωγού TAP ο υπουργός Περιβάλλοντος, κ. Γιάννης Μανιάτης.


κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Δημιουργία ενιαίας δικτυακής πύλης για τις Ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις


Στις 25 Ιουνίου, η Γ.Δ. "Επιχειρήσεις και Βιομηχανία" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έθεσε σε λειτουργία μία ενιαία δικτυακή πύλη, προκειμένου να διευκολύνει την ενημέρωση των επιχειρήσεων αναφορικά με τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά μέσα της Ε.Ε.. Η πύλη παρέχει λεπτομερείς πληροφορίες αναφορικά με τον τρόπο που μπορούν οι Μ.Μ.Ε. να υποβάλλουν αιτήσεις προς χρηματοδότηση από τα Διαρθρωτικά Ταμεία, καθώς και για την πρόσβασή τους σε εγγυήσεις, δάνεια και επιχειρηματικά κεφάλαια. Η δικτυακή πύλη είναι διαθέσιμη σε όλες τις επίσημες γλώσσες της Ε.Ε.

klik για πλήρη ανάγνωση...

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ζερβός: «Πάγωμα» οικιακών τιμολογίων και μειώσεις για τη βιομηχανία


Το "πάγωμα" των τιμολογίων χαμηλής τάσης (για νοικοκυριά, επιχειρήσεις, επαγγελματίες), που απελευθερώνονται από την προσεχή, Δευτέρα, 1η Ιουλίου, ανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Α. Ζερβός μιλώντας στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων. Παράλληλα, αναμένονται μειώσεις της τάξης του 15 % στα βιομηχανικά τιμολόγια μέσης τάσης, καθώς και ελάφρυνση των τιμολογίων στην υψηλή τάση (μεγάλες βιομηχανίες) μετά την ψήφιση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης και τις διαπραγματεύσεις, που έχουν μεσολαβήσει μεταξύ της ΔΕΗ και των επιχειρήσεων.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Δεν αυξάνονται τα οικιακά τιμολόγια ρεύματος μέχρι τέλους του έτους

Δεν θα υπάρξουν αυξήσεις στα οικιακά τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι το τέλος του έτους, παρά την πλήρη απελευθέρωσή τους από την 1η Ιουλίου. Οι καταναλωτές, ωστόσο, θα δουν στους λογαριασμούς τους μια μικρή επιβάρυνση από την αύξηση του τέλους που πληρώνουν για την «πράσινη» ενέργεια (τέλος ΑΠΕ) από τα 9 ευρώ στα 15 ευρώ η μεγαβατώρα. Η αύξηση αυτή θα εξουδετερώσει την αναμενόμενη ελάφρυνση από την αναστολή του τέλους ΕΡΤ που ισχύει με κυβερνητική απόφαση από τις 11 Ιουνίου και μέχρι να λειτουργήσει ο νέος δημόσιος ραδιοτηλεπτικός φορέας.

Η απελευθέρωση των τιμολογίων χαμηλής τάσης από την 1η Ιουλίου αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της χώρας και έχει ήδη θεσμοθετηθεί με νόμο. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι τον τελικό λόγο για το ύψος των τιμολογίων δεν θα τον έχει πλέον ο εκάστοτε αρμόδιος υπουργός και η ΡΑΕ δεν θα μπορεί να ασκεί προληπτικό έλεγχο. Η ΔΕΗ αλλά και οι λοιποί προμηθευτές θα ανακοινώνουν τα νέα τιμολόγια και η ΡΑΕ θα μπορεί να παρεμβαίνει εκ των υστέρων αυτεπαγγέλτως ή έπειτα από κάποια καταγγελία περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης. Στις προθέσεις της ΔΕΗ δεν είναι να προχωρήσει σε αυξήσεις αυτό το εξάμηνο.

Η Επιχείρηση, αν και δεν δεσμεύεται, θα υπακούσει στην τελευταία γνωμάτευση της ΡΑΕ που καθορίζει συγκεκριμένο εύλογο έσοδο για το σύνολο του 2013, το οποίο καλύπτεται από τις παρούσες τιμές των τιμολογίων. Ωστόσο, η Επιχείρηση αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις της ΡΑΕ για τις αλλαγές στη χονδρεμπορική αγορά, οι οποίες επηρεάζουν άμεσα τα κοστολογικά της στοιχεία. Είναι άλλο, για παράδειγμα, το κόστος που διαμορφώνεται για τη ΔΕΗ από τoν μηδενισμό του ποσοστού (10%) επί του μεταβλητού κόστους κεφαλαίου των μονάδων φυσικού αερίου και άλλο από τον περιορισμό του στο 5%, κάτι που δεν έχε ξεκαθαρίσει.

Βέβαιη θεωρείται, πάντως, η αύξηση του τέλους ΑΠΕ από τα 9 ευρώ στα 15 ευρώ η μεγαβατώρα. Πρόκειται για το ελάχιστο όριο αύξησης που έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, κάνει αποδεκτό η τρόικα, αφού για την κάλυψη του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) απαιτείται αύξηση στα 24 ευρώ η μεγαβατώρα. Το ύψος αυτό έχει εισηγηθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) ο ΛΑΓΗΕ για τον μηδενισμό του ελλείμματος, το ύψος του οποίου έφτασε τον Απρίλιο στα 380,56 εκατ. ευρώ από τα 336 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Εως το τέλος του χρόνου ο ΛΑΓΗΕ προβλέπει αύξηση του σωρευτικού ελλείμματος στα 641,06 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2014, χρονιά που το έλλειμμα πρέπει να μηδενιστεί βάσει του τελευταίου Μνημονίου, η πρόβλεψη του ΛΑΓΗΕ δίνει έλλειμμα ύψους 1.225,75 εκατ. ευρώ. Βασική αιτία της συνεχούς διόγκωσης του ελλείμματος είναι η είσοδος νέων ΑΠΕ και κυρίως φωτοβολταϊκών στο σύστημα.

Ο περιορισμός της αύξησης του τέλους ΑΠΕ στα 15 ευρώ η μεγαβατώρα προϋποθέτει, πάντως, νέα μέτρα για τον μηδενισμό του ελλείμματος το 2014, όπως απαιτεί το Μνημόνιο. Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ θα πρέπει μέχρι το τέλος του μήνα να στείλει στη ΡΑΕ επιστολή που θα αναφέρει αναλυτικά πώς θα προκύψει ο μηδενισμός του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ μέχρι το τέλος του 2014. Πρόσθετη αρνητική παράμετρος για το ΥΠΕΚΑ αποτελεί η αναστολή είσπραξης του τέλους του ΕΡΤ για τρεις μήνες, καθώς ένα μέρος των εσόδων κατευθυνόταν στα ταμεία του ΛΑΓΗΕ για τη χρηματοδότηση των ΑΠΕ.

Της Χρυσας Λιαγγου

http://news.kathimerini.gr/

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Κυκλάδες: Καταστρέφεται η πρώτη πλωτή μονάδα αφαλάτωσης που κατασκεύασαν έλληνες επιστήμονες

Στο λιμάνι του νησιού των Κυκλάδων Ηρακλειά καταστρέφεται η πρώτη πλωτή μονάδα αφαλάτωσης που κατασκεύασαν έλληνες επιστήμονες από το πανεπιστήμιο Αιγαίου. Η πλωτή μονάδα αφαλάτωσης εγκαταστάθηκε το νησί το 2007, κόστισε 2,8 εκατομμύρια ευρώ, έχει τη δυνατότητα παραγωγής 70 κυβικών νερού την ημέρα, όμως το έργο εγκαταλείφτηκε από τους αρμόδιους φορείς.

Τώρα η επιστημονική ομάδα σχεδιάζει τη μεταφορά της μονάδας σε χώρες της υποσακχάριας Αφρικής και στον περσικό κόλπο. Στην πλωτή μονάδα αφαλάτωσης υπάρχει ανεμογεννήτρια και φωτοβολταϊκά συστήματα για να είναι ενεργειακά αυτόνομη.

- Λειτουργεί με τον ήλιο και τον άνεμο, χωρίς καθόλου άλλα καύσιμα.

- Δεν χρησιμοποιεί καθόλου χημικά και έτσι η άλμη που αποτίθεται στην θάλασσα είναι καθαρή (φυσική).

- Εγκαθίσταται αρκετά μακριά από την ακτή (και σε βαθιά νερά) και έτσι αφενός μεν δεν επηρεάζει το οικοσύστημα κατά την εισαγωγή του νερού, αφετέρου δεν αφήνει την άλμη (κατάλοιπο που προκύπτει από την αφαλάτωση) σε κλειστό κόλπο ή περιορισμένο χώρο.

- Δεν επιδρά στο περιβάλλον των νησιών αφού δεν χρειάζεται κανένα πρόσθετο έργο (π.χ. εγκατάσταση ανεμογεννήτριας στο νησί, διάνοιξη δρόμων προς τούτο κλπ)

- Είναι μεταφερόμενη, δηλαδή τοποθετείται όπου θέλουν οι νησιώτες και μπορεί εύκολα να αλλάξει θέση αν στο μέλλον απαιτηθεί.

Μέχρι σήμερα καλύπτονται οι ανάγκες για πόσιμο νερό στο νησί είπε στο ΣΚΑΪ ο Άγγελος Κωβαίος πρόεδρος δημοτικής κοινότητας Ηρακλειάς.

Πρόσθεσε επίσης ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές να μεταφερθεί νερό από την Νάξο.

Ανέφερε ότι αναμένουν την απόφαση της πολιτείας για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες των κατοίκων (151) και των τουριστών.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ξεκινά η διαδικασία αξιοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαβούλευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία βρίσκεται στο τελικό στάδιο

Τη διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα και τους όρους αξιοποίησης για την πώληση του 100% των μετοχών και τη μεταβίβαση του ελέγχου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε επενδυτή που θα επιλεγεί μέσω διεθνούς, ανοιχτού, πλειοδοτικού διαγωνισμού, ενέκρινε σήμερα το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Η διαγωνιστική διαδικασία θα ξεκινήσει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαβούλευσης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Κυβέρνηση: Αγώνας δρόμου για το ραντεβού με τις μπουλντόζες το 2014

Μαραθώνιο προετοιμασιών έτσι ώστε να είναι συνεπής στο ραντεβού της με τον αγωγό TAP την Άνοιξη του 2014, οπότε και πρέπει να πιάσουν δουλειά οι μπουλντόζες ξεκινάει η ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου το 2019 να είναι σε θέση να δεχθεί τις πρώτες ποσότητες φυσικού αερίου από το αζέρικο κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ ΙΙ.

Σε αυτή την προσπάθεια, κόντρα στην ελληνική πραγματικότητα της γραφειοκρατίας, των δικαστικών προσφυγών και των καθυστερήσεων, η κυβέρνηση θα χρησιμοποιήσει το θεσμικό πλαίσιο του «Fast Track», ενώ το έργο θα χαρακτηριστεί ως «εθνικής σημασίας» από τη Βουλή προκειμένου να επισπευσθούν όλες οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων και έκδοσης περιβαλλοντικών και κυρίως αρχαιολογικών αδειών στα 550 χλμ από την Αλεξανδρούπολη ως την Καστοριά.

Τα παραπάνω ανέφεραν σε άτυπη ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους ο υπ. Περιβάλλοντος-Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης και ο υφυπουργός, που χειρίστηκε τις εδώ και ένα χρόνο διαπραγματεύσεις με τη BP (επικεφαλής της κοινοπραξίας Σαχ Ντενίζ ΙΙ), τους Αζέρους, και την Κομισιόν, Μάκης Παπαγεωργίου. «Το σχέδιο έχει να περάσει από τις πολλές γνωστές δυσκολίες της διεθνούς κοινότητας και της ελληνικής πραγματικότητας», είπε με νόημα ο υπ. ΠΕΚΑ Ι. Μανιάτης.

Έτσι, μέσα στο επόμενο 15νθήμερο συστήνεται κοινή ομάδα με τη συμμετοχή των υπουργείων Οικονομικών, ΠΕΚΑ, Πολιτισμού, εκπροσώπων από του TAP, αλλά και τις BP, Socar και Total οι οποίες ως μέτοχοι του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ, καθίστανται πλέον και μέτοχοι του TAP.

Στόχος, ως τον Σεπτέμβριο 2013 να έχει διαμορφωθεί ο οδικός χάρτης με τα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του έργου

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας:Παράταση εγγραφών στο Θερινό σχολείο 2013

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, διοργανώνει το 3ο Θερινό Σχολείο με θέμα: «ΑΠΕ και σχεδιασμός πράσινων κτηρίων». Οι εγγραφές παρατείνονται μέχρι και τις 4 Ιουλίου. Το Πανεπιστήμιο λαμβάνοντας υπόψη τη δυσμενή οικονομική κατάσταση προσφέρει τα μαθήματα εντελώς δωρεάν.

Πληροφορίες: summerschool@uowm.gr, καθώς και στο τηλ. 2461056715.


κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Οικολόγοι Πράσινοι: Τελικά, γιατί χρειαζόμαστε το λιγνίτη; Τεκμηριωμένος δημόσιος διάλογος ώστε να σπάσει η κοινοβουλευτική «ασυλία» του λιγνίτη

Υπό το φως νέων επιστημονικών εκθέσεων, οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούν από την κυβέρνηση να παγώσει τα σχέδια της ΔΕΗ για νέες λιγνιτικές μονάδες, καλούν τη ΔΕΗ να δημοσιοποιήσει τις δικές της μελέτες για την οικονομική βιωσιμότητά τους και ζητούν από τα επτά κόμματα της Βουλής να επανεξετάσουν την άνευ όρων στήριξή τους στις επενδύσεις αυτές. Ειδικότερα ο ΣΥΡΙΖΑ, στο εσωτερικό του οποίου έχουν ακουστεί φωνές κατά της εγκατάστασης νέων λιγνιτικών μονάδων, οφείλει να ξεκαθαρίσει την κεντρική θέση του, που για την ώρα δε διαφοροποιείται ουσιαστικά από εκείνη των υπόλοιπων κομμάτων. Οι πρόσφατες εκθέσεις δύο μεγάλων ελληνικών περιβαλλοντικών οργανώσεων, του ελληνικού γραφείου της Greenpeace και του WWF-Ελλάς, αποτελούν μια άκρως πολύτιμη φωνή νηφάλιας και τεκμηριωμένης κριτικής απέναντι σ’ αυτή την παράλογη και δογματική ομοφωνία. Μια κριτική που δεν μπορεί να μείνει χωρίς συνέχεια, αλλά να ανοίξει επιτέλους ένα σοβαρό διάλογο γύρω από ένα ζήτημα-ταμπού και να συμβάλει στον επαναπροσανατολισμό των ενεργειακών επιλογών της Ελλάδας. Στην Ελλάδα της οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής κρίσης, η συνέχιση της εξάρτησης της χώρας από το λιγνίτη φαίνεται ότι αποτελεί ένα ζήτημα γύρω από το οποίο ομοφωνούν και συστρατεύονται τα κόμματα της Βουλής.

Η έκθεση της Greenpeace υπογραμμίζει τις εκτιμήσεις διεθνών και επιστημονικών φορέων για το ιλιγγιώδες κρυφό κόστος στη δημόσια υγεία της χώρας από τη χρήση λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, που αντιστοιχεί σε εκατοντάδες πρόωρους θανάτους και αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, επιβαρύνοντας εμμέσως τον δημόσιο προϋπολογισμό.

Η μελέτη του WWF-Ελλάς προσομοιάζει με υψηλή ανάλυση (και σύμφωνα με επίσημα στοιχεία) το ελληνικό Σύστημα ηλεκτρισμού μέχρι το 2050. Ακόμα και αν αγνοούσαμε το παραπάνω τεράστιο κόστος, ακόμα κι αν υιοθετούσαμε μια σειρά από παραδοχές των υποστηρικτών του λιγνίτη, οι σχεδιαζόμενες μονάδες της ΔΕΗ δεν είναι οικονομικά ανταγωνιστικές. Τα απογοητευτικά αποτελέσματα για την οικονομική βιωσιμότητα των λιγνιτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής δεν προκύπτουν με βάση κάποιο σενάριο φιλόδοξων φιλοπεριβαλλοντικών πολιτικών, αλλά αντίθετα λαμβάνοντας υπόψη ένα υποθετικά ακραίο ευνοϊκό πλαίσιο για επενδύσεις σε νέες λιγνιτικές μονάδες, αφού μεταξύ άλλων υποθέτει πως:

- Ο στόχος μείωσης των εκπομπών του ενεργειακού συστήματος της Ελλάδας το 2050 είναι στο εντελώς ανεπαρκές επίπεδο του 60%

- Δεν υπάρχει καμία φορολόγηση του λιγνίτη -ούτε καν η συμβολική σημερινή- για την ενσωμάτωση του εξωτερικού κόστους από τη χρήση του (πέρα από την τιμή των δικαιωμάτων εκπομπής CO2)

- Η τιμή του -ανταγωνιστικού- φυσικού αερίου είναι εκείνη της διεθνούς αγοράς παρά τις προσδοκίες της κυβέρνησης για τεράστια ελληνικά κοιτάσματα

- Η εξέλιξη της τιμής των δικαιωμάτων εκπομπής CO2 είναι χαμηλότερη ακόμα και από τις προβλέψεις της Ένωσης Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων Ηλεκτρισμού και πολύ κατώτερη των εκτιμήσεων της Κομισιόν στο πλαίσιο επίτευξης των διεθνών δεσμεύσεων της ΕΕ για το κλίμα

- Η ΔΕΗ δανείζεται με ευνοϊκό επιτόκιο 7%, σημαντικά χαμηλότερο από εκείνο που θα εξασφάλιζε αν ζητούσε χρηματοδότηση από την αγορά

- Δεν υπάρχουν εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας, δεν υπάρχουν άλλες ιδιωτικές επενδύσεις για δεκαετίες, δεν υπάρχει κόστος για τη ΔΕΗ από σβέσεις-εναύσεις μονάδων, ενώ οι παλιές μονάδες της κλείνουν νωρίτερα και από όσο προβλέπει η πρόσφατη Οδηγία για τις βιομηχανικές εκπομπές.

Οι Οικολόγοι Πράσινοι, μεταφέροντας το σήμα κινδύνου της επιστημονικής κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών, καλούμε:

α) την κυβέρνηση να παγώσει τα σχέδια της ΔΕΗ για νέες λιγνιτικές μονάδες, να προχωρήσει σε επικαιροποίηση του μακροχρόνιου ενεργειακού σχεδιασμού με βάση νεώτερα στοιχεία για την εξέλιξη του κόστους των ΑΠΕ σε πλήρη αντιστοιχία με τα σενάρια της Κομισιόν, να εκπονήσει αναλυτική εκτίμηση του εξωτερικού κόστους από τη χρήση λιγνίτη και να σχεδιάσει ολοκληρωμένα και έγκαιρα τη μετάβαση της χώρας σε μια μετα-λιγνιτική εποχή

β) τη ΔΕΗ να επιβεβαιώσει τη δέσμευσή της από το 2009 σε ηλεκτροπαραγωγή μηδενικών εκπομπών το 2050 και κυρίως να παρουσιάσει με τη σειρά τις δικές της αναλυτικές εκτιμήσεις για την οικονομική βιωσιμότητα των σχεδιαζόμενων λιγνιτικών μονάδων που θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον τις αντίστοιχες προβλέψεις της για την εξέλιξη του μείγματος καυσίμου του Συστήματος, της οριακής τιμής του Συστήματος και της τιμής του δικαιώματος εκπομπής.

Παράλληλα, οι Οικολόγοι Πράσινοι καλούμε τα κόμματα της Βουλής να επανεξετάσουν τη μέχρι τώρα άνευ όρων στήριξή τους στην κατασκευή νέων λιγνιτικών μονάδων (και των ακόμα άγνωστων στους πολίτες απαραίτητων συνοδών έργων αποθήκευσης και δέσμευσης άνθρακα) και να καταθέσουν δημόσια και υπεύθυνα την πρότασή τους για την ενεργειακή στρατηγική της χώρας. Στο παραπάνω πλαίσιο, οι Οικολόγοι Πράσινοι θα πάρουμε το επόμενο διάστημα πρωτοβουλίες δημόσιου διαλόγου γύρω από αυτό το τόσο κρίσιμο ζήτημα.

Η Θεματική Ομάδα Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

WWF: Ασύμφορος ο λιγνίτης για τη ΔΕΗ και τα πορτοφόλια μας… [με έκθεση εναντίον της Πτολεμαϊδας 5]

Εάν η χώρα μας παραμείνει πιστή στις δικές της δεσμεύσεις ως προς την ενεργειακή της πολιτική για τις επόμενες τρεις δεκαετίες, η επένδυση της ΔΕΗ στις δύο νέες λιγνιτικές μονάδες (Πτολεμαΐδα-5 και Μελίτη-2) αποδεικνύεται ζημιογόνα και με οικονομικούς όρους. Η ΔΕΗ κινδυνεύει μάλιστα να μην πετύχει καν απόσβεση των επενδύσεών της, σύμφωνα με νέα επιστημονική έκθεση του WWF Ελλάς.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Προκρίθηκε ο TAP ( ο αγωγός φυσικού αερίου που περνά από την Δυτική Μακεδονία) !

Το σχέδιο του αγωγού Nabucco απορρίφθηκε από τους παραγωγούς φυσικού αερίου στο κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ στο Αζερμπαϊτζάν, ανακοίνωσε σήμερα ο μεγάλος αυστριακός ενεργειακός όμιλος OVM, ένας από τους επενδυτές στο πρόγραμμα του αγωγού που θα επιτρέψει να διαφοροποιηθούν οι πηγές φυσικού αερίου για την Ευρώπη.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Σπάρτακος: Στιγματίζει την απουσία των φορέων από την συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας για την Ενέργεια



ΕΛΑΜΨΑΝ ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΖΗΤΟΥΣΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΔΕΗ 

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΤΕΕ/τμ. Δυτικής Μακεδονίας: Σεμινάριο «Κτίρια Μηδενικού ενεργειακού ισοζυγίου – Εφαρμογή σε εκπαιδευτικό συγκρότημα»

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης της Περιφέρειας Δ. Μακεδονίας και την Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας, θα πραγματοποιήσουν επιμορφωτικό σεμινάριο με αντικείμενο «Κτίρια Μηδενικού ενεργειακού ισοζυγίου – Εφαρμογή σε εκπαιδευτικό συγκρότημα»

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΛΙΓΝΙΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ, ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ

Για μία ολοκληρωμένη προσέγγιση σε ότι αφορά στις αποκαταστάσεις και το μέλλον των λιγνιτικών περιοχών έχει ξεκινήσει συζητήσεις και επαφές ο Δήμαρχος Αμυνταίου και Πρόεδρος του Δικτύου Ενεργειακών Δήμων κ. Μάκης Ιωσηφίδης, στο πλαίσιο της συμμετοχής του στη διάσκεψη του Συμφώνου των Δημάρχων που πραγματοποιείται στις Βρυξέλες.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ραχήλ Μακρή: Επιστολή προς το Σύλλογο Περιβάλλοντος Ακρινής

Σε μια εποχή που η ΔΕΗ περνάει κρίσιμες στιγμές, αφού οι κυβερνώντες προσπαθούν να την ξεπουλήσουν, οι ιθύνοντες της  δεν έχουν μεριμνήσει για την αποκατάσταση του Περιβάλλοντος, την επαναπόδοση των εδαφών, την μετεγκατάσταση των οικισμών, την δημιουργία μόνιμων θέσεων εργασίας για τους κατοίκους της περιοχής και την αποζημίωση όσων έχουν πληγεί από τη δραστηριότητα της.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΕΤΑΕΝ



Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013, με μεγάλη συμμετοχή των μελών η Τακτική Εκλογο-απολογιστική Γενική Συνέλευση της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ).
Κατά τη Γενική Συνέλευση  εξελέγη το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΕΤΑΕΝ που συγκροτήθηκε σε σώμα στις 20/6/2013.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ενημερωτικές εκδηλώσεις για τα Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση που αφορούν νέους ανέργους, αγρότες και επιστήμονες στην ΠΕ Κοζάνης



Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η
Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος ΤΟΠ.Σ.Α. (Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση) σας προσκαλούμε σε σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων, με θέμα: «Ενθάρρυνση και υποστήριξη της απασχόλησης στην Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης», που αφορά νέους ανέργους, αγρότες και επιστήμονες.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης

Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς 

Αντιπρόεδρος και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος
Υφυπουργός Δημήτρης Κούρκουλας
Υφυπουργός Άκης Γεροντόπουλος

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ο TAP (Trans Adriatic Pipeline) φαίνεται να κερδίζει την μάχη της επιλογής για το φυσικό αέριο!!!

Πρώτες ενδείξεις που δείχνουν νίκη του TAP έναντι του Nabuuco West στη μάχη για τη μεταφορά του αζέρικου αερίου στη Δύση, έχουν κάνουν την εμφάνισή τους τα τελευταία 24ωρα σε ρουμανικά και αλβανικά μέσα ενημέρωσης.
Η ρουμανική ειδησεογραφική ιστοσελίδα www.CursDeguvernare.ro, επικαλείται σήμερα υψηλόβαθμες κυβερνητικές πηγές σύμφωνα με τις οποίες κατά 90%-95% η κοινοπραξία του αγωγού TAP κέρδισε την κούρσα από το Nabucco West.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Οικολογική Κίνηση Κοζάνης: Συνωμοσιολογία και φαρισαϊσμός απέναντι στα επιστημονικά στοιχεία της Greenpeace

Η νέα μελέτη της Greenpeace με τίτλο «το ανθρώπινο κόστος της λιγνιτικής ρύπανσης» που έγινε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης και αφορά ΟΛΟΥΣ τους μεγάλους ανθρακικούς σταθμούς της Ευρώπης έκανε αίσθηση διεθνώς.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΥΠΕΚΑ: Ενσωματώθηκε στην εθνική νομοθεσία η ευρωπαϊκή Οδηγία περί βιομηχανικών εκπομπών


Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Αριθμ. ΦΕΚ 1450 Β, 14/06/2013) η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Ευάγγελου Λιβιεράτου και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,  Κωστή Χατζηδάκη, με την οποία ενσωματώνεται στην εθνική νομοθεσία η Οδηγία 2010/75/ΕΕ περί βιομηχανικών εκπομπών (ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης), με την οποία αναθεωρήθηκαν και συγχωνεύτηκαν σε μία ενιαία οδηγία 7 ανεξάρτητες υφιστάμενες οδηγίες σχετικά με τις βιομηχανικές εκπομπές.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

108 θέσεις (8μηνα) στον AΗΣ Καρδιάς Αιτήσεις [25-06-2013 έως 04-07-2013]

H ΔΕΗ ανακοινώνει την πρόσληψη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου,  συνολικά  εκατόν οκτώ  (108) ατόμων  για την κάλυψη εποχικών ή παροδικών αναγκών του ΑΗΣ Καρδιάς, για το Νομό Κοζάνης.
 
1) Κατεβάστε την προκήρυξη  για τις 108 θέσεις στον ΑΗΣ Καρδιάς 

Πηγη: kozan.gr

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Αναστέλλεται η εισφορά υπέρ της ΕΡΤ μέσω ΔΕΗ

Αναστέλλεται το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΕΡΤ ΑΕ αρχής γενομένης από τις 11 Ιουνίου 2013, όπως προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργού Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρα και του υφυπουργού στον πρωθυπουργό Σύμου Κεδίκογλου.

Συγκεκριμένα, με τη νέα κοινή υπουργική απόφαση τροποποιείται το άρθρο 5 της υπ' αριθμ. οικ. 02/11.6.2013 κοινής ως εξής: «Άρθρο 5- Ανταποδοτικό τέλος

Η χρέωση του ανταποδοτικού τέλους (εισφορά) υπέρ της ΕΡΤ Α.Ε., που γίνεται μέσω των λογαριασμών της Δ.Ε.Η. βάσει του ν. 1730/1987, αναστέλλεται από 11.6.2013 και έως τη σύσταση νέου φορέα παροχής της δημόσιας ραδιοτηλεοπτικής υπηρεσίας.» Ακόμη, με τη νέα κοινή υπουργική απόφαση προστίθεται εδάφιο στο άρθρο 4Α που αφορά στην ειδική διαχείριση του μεταβιβαζόμενου ενεργητικού και παθητικού ως εξής:

«Ειδικότερα τα δικαιώματά της, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 1 της παρούσας, καταργηθείσας ΕΡΤ Α.Ε. που έχουν μεταβιβαστεί στο Δημόσιο και αφορούν:

α) την μετάδοση των ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και τη λειτουργία διαδικτυακών ιστότοπων της καταργηθείσας ΕΡΤ Α.Ε. έως τη σύσταση νέου δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα και

β) τις συχνότητες της καταργηθείσας ΕΡΤ Α.Ε. που παραμένουν ενεργές μέχρι τη σύσταση του νέου ραδιοτηλεοπτικού φορέα ασκούνται από τον Ειδικό Διαχειριστή για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου.»

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Τροπολογία για τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές

Τον επανακαθορισμό του πλαισίου που διέπει τη δημιουργία του Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών, λόγω αδυναμίας έγκαιρης υλοποίησης της εξεταστικής διαδικασίας από το ΤΕΕ, επιδιώκουν να διορθώσουν με τροπολογία που κατέθεσαν Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στο σχέδιο νόμου: «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις» το οποίο συζητείται την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013.

Με τη συγκεκριμένη διάταξη επανακαθορίζεται το πλαίσιο που διέπει τη δημιουργία του Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών και συγκεκριμένα οι προϋποθέσεις, οι όροι και η διαδικασία για την άσκηση της δραστηριότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή και την εγγραφή στο Μητρώο, λόγω αδυναμίας υλοποίησης της απαιτούμενης εξεταστικής διαδικασίας από το ΤΕΕ εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων, λαμβάνοντας υπόψη ότι:

α) στις 6 Οκτωβρίου 2013 λήγουν οι προσωρινές άδειες Ενεργειακών Επιθεωρητών που έχουν χορηγηθεί, β) έχουν εκπαιδευτεί περίπου 10.000 υποψήφιοι, οι οποίοι αναμένουν να εγγραφούν στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών, γ) πρέπει να μη διαταραχθεί η ομαλή έκδοση Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), τα οποία είναι απαραίτητα για ενοικιάσεις και πωλήσεις κτιρίων, για τη συμμετοχή σε χρηματοδοτικά προγράμματα, αλλά και για άλλες περιπτώσεις.

Ακόμη, προστίθεται μία νέα παράγραφος στο άρθρο 9 του Π.Δ. 100/2010, σύμφωνα με την οποία για διάστημα ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος της, εντάσσονται στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών όσοι είναι μηχανικοί (διπλωματούχοι ή πτυχιούχοι όλων των τεχνικών ειδικοτήτων), χωρίς απαιτούμενη προγενέστερη επαγγελματική εμπειρία και έχουν παρακολουθήσει το κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση δεν καταργείται η εξεταστική διαδικασία, αλλά αναβάλλεται για σύντομο χρονικό διάστημα. Με την έναρξη της εξεταστικής διαδικασίας, οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές που έχουν εγγραφεί στα οικεία Μητρώα και εντός διαστήματος ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος της παρούσας διάταξης, οφείλουν να εξεταστούν και να υποβάλουν στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Ενέργειας (ΕΥΕΠΕΝ) Πιστοποιητικό Επιτυχούς Εξέτασης. Διαφορετικά, μετά την παρέλευση του ενός (1) έτους θα διαγράφονται αυτοδίκαια από το Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών και θα απολλύουν τη δυνατότητα άσκησης της δραστηριότητας έως την υποβολή του Πιστοποιητικού Επιτυχούς Εξέτασης.

Την τροπολογία κατέθεσαν από κοινού Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης κ. Γεώργιος Ορφανός, ο Βουλευτής Πέλλας κ. Διονύσης Σταμενίτης, ο Βουλευτής Έβρου κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ο Βουλευτής Σερρών κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης, ο Βουλευτής Φλωρίνης κ. Στάθης Κωσταντινίδης και ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Σ. Τζαμτζής.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ανοίγει ο δρόμος για τον αγωγό ΤΑΡ μέσω του ΔΕΣΦΑ

Μία από τις ισχυρές ενεργειακές εταιρείες του κόσμου είναι η κρατική επιχείρηση του Αζερμπαϊτζάν, Socar, η οποία και υπέβαλε προσφορά για την απόκτηση του 66% του Διαχειριστή Ελληνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ).

Οι Αζέροι φιλοδοξούν να αποτελέσουν την κύρια εναλλακτική πηγή προμήθειας φυσικού αερίου της ΕΕ και στηρίζονται από την αμερικανική διπλωματία αλλά και την Κομισιόν ως προς την επίτευξη αυτού του σκοπού.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Συμπεράσματα προγράμματος ενίσχυσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) για τη Δυτική Μακεδονία

Από τα συμπεράσματα του προγράμματος ενίσχυσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) για τη Δυτική Μακεδονία [δίνεται παρακάτω όλο το έγγραφο] μπορούμε να δούμε ενδεικτικά τα συμπεράσματα που καταγράφηκαν σε επίπεδο Νομών στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας:

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Συνέδριο «Building Energy: Be green, spend less – Παραγωγή, διαχείριση, εξοικονόμηση & πολιτική ενέργειας στα κτίρια»

Συνέδριο με θέμα «Building Energy: Be green, spend less – Παραγωγή, διαχείριση, εξοικονόμηση & πολιτική ενέργειας στα κτίρια» διοργανώνει την Παρασκευή, 28 Ιουνίου το Ελληνικό Συμβούλιο Πράσινων Κτιρίων (Greek Green Building Council) με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Διατηρήσιμης Ενέργειας.

Στη διάρκεια του συνεδρίου, θα συζητηθούν θέματα που κινούνται γύρω από την πολιτική, παραγωγή, διαχείριση και εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια με έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση υψηλού επιπέδου διαβίωσης, τις διατηρήσιμες πρακτικές δόμησης και τη βιώσιμη ανάπτυξη γενικότερα.

Μεταξύ των προσκεκλημένων ομιλητών είναι ο Πρόεδρος της ΡΑΕ, Νίκος Βασιλάκος, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Harvard Σπύρος Πολλάλης και πολλοί άλλοι επαγγελματίες και εκπρόσωποι φορέων διαμόρφωσης πολιτικών.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Οξύνεται η αντιπαράθεση ΔΕΗ –βιομηχανιών για τη χρέωση του CO2


Οξύνεται αντί να διευθετείται η αντιπαράθεση, νομική και άλλη, που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις βιομηχανίες μέσης τάσης και τη ΔΕΗ, με αντικείμενο την τιμολόγηση του ρεύματος, αλλά και τις ανεξόφλητες οφειλές των επιχειρήσεων προς τη ΔΕΗ.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Νέα δεδομένα από τα τεράστια σχιστολιθικά πετρελαϊκά κοιτάσματα

Τεράστια είναι τα σχιστολιθικά πετρελαϊκά κοιτάσματα 345 δισ. βαρελιών από τη Ρωσία έως την Αργεντινή, ώστε να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της παγκόσμιας κατανάλωσης επί τουλάχιστον μία δεκαετία, σύμφωνα με την πρώτη στην Ιστορία σχετική έκθεση με τις εκτιμήσεις των αμερικανικών αρχών. Παράλληλα, ο Οργανισμός Πετρελαιοπαραγών Κρατών (ΟΠΕΚ) χθες προέβη σε ευνοϊκές προβλέψεις για την πορεία της ζήτησης πετρελαίου το δεύτερο εξάμηνο, η οποία αναμένεται να αυξηθεί ταχύτερα από ό,τι στο πρώτο.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Σπάρτακος: ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ BEST SELLER ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ Η ΝΕΑ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ GREENPEACE

Ναι, είναι αλήθεια. Με τίτλο όπως αυτόν που επέλεξαν «¨Σιωπηλοί Δολοφόνοι¨, 32.000 χρόνια ζωής θα χάνονται κάθε χρόνο, αν τεθούν σε λειτουργία οι ανθρακικοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής που αυτή τη στιγμή βρίσκονται υπό κατασκευή ή σε στάδιο σχεδιασμού», η έκθεση που εκπονήθηκε για λογαριασμό της Greenpeace έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει …. Best seller. Βαρύγδουπος τίτλος, θανατικά, αρρώστιες και τόνοι διοξειδίου του άνθρακα να ξεχύνονται από κάθε σελίδα της έκθεσης. Τι άλλο να ζητήσει κανείς. Υπερπαραγωγή.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Greenpeace: Χιλιάδες ζωές χαμένες στο όνομα του λιγνίτη

Για περισσότερους από 1.200 πρόωρους θανάτους και για την επιβάρυνση κάθε νοικοκυριού με 1.000 ευρώ στην Ελλάδα ετησίως ευθύνεται η ρύπανση από την καύση λιγνίτη, σύμφωνα με την επιστημονική έκθεση της Greenpeace ‘Σιωπηλοί Δολοφόνοι’. Η έκθεση ρίχνει φως στις επιπτώσεις των 300 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών ανθρακικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, μεταξύ των οποίων και της ΔΕΗ, στη δημόσια υγεία. Εφόσον μάλιστα κατασκευαστεί, η νέα μονάδα στην Πτολεμαΐδα (Πτολεμαΐδα 5), θα ευθύνεται ετησίως για τον πρόωρο θάνατο 100 ανθρώπων κάθε χρόνο.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Πρόσκληση για συμμετοχή στην έκθεση: Φαντάσου την πόλη - Κοζάνη 2013

Τον Οκτώβριο του 2013 θα πραγματοποιηθεί η έκθεση «Φαντάσου την πόλη: Κοζάνη 2013» , όπου θα παρουσιαστούν πολεοδομικές, αρχιτεκτονικές και εικαστικές προτάσεις, οι οποίες αφορούν στον δημόσιο χώρο της πόλης της Κοζάνης. Στόχος της έκθεσης είναι να προσκαλέσει τους κατοίκους και τους φορείς να φανταστούν το αστικό τους τοπίο και να φέρει σε επαφή πολίτες με μελετητές για τα προβλήματα του τόπου. Η έκθεση θα πλαισιωθεί από διαλέξεις, forum συζητήσεων και παράλληλες εκδηλώσεις στο δημόσιο αστικό χώρο.

Κάλεσμα για συμμετοχή: Μελέτες πολεοδομικής, αρχιτεκτονικής και εικαστικής παρέμβασης (μη υλοποιημένες μελέτες εντός δεκαετίας), που αφορούν στο αστικό τοπίο και στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Κοζάνης, μπορούν να λάβουν συμμετοχή στην έκθεση. Οι ενδιαφερόμενοι για την έκθεση προκειμένου να δηλώσουν συμμετοχή χρειάζεται να προωθήσουν στο imaginethecitykozani@gmail.com, τίτλο μελέτης, σύντομη περιγραφή και μία ενδεικτική φωτογραφία, έως 30 Ιουνίου 2013.

Κεντρική Ιδέα και επιμέλεια: Imagine the City

Διοργάνωση: weΝτουimagine

Για λεπτομέρειες και περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.

Τηλ. επικοινωνίας:
Άννα Λιάνα 6972 322891 Εύη Τσολάκη 6974 826219

Λίγα λόγια για το Imagine the City

Το Imagine the City είναι ένα σχήμα συνεργασίας μεταξύ ατόμων και φορέων, μέσα στο οποίο επινοούνται, αναπτύσσονται και υποστηρίζονται δράσεις για την εικόνα και την κουλτούρα των ελληνικών πόλεων.

Με δεδομένο ότι στο σύνολο των πολιτών υπάρχει όλη εκείνη η δημιουργική δυναμική, η οποία μπορεί να διαμορφώσει το αστικό τοπίο και τους τόπους της χώρας, ικανοποιώντας ανάγκες της Κοινωνίας, με δεδομένο ότι υπάρχουσες και αξιόλογες πρωτοβουλίες, δράσεις και έργα, μπορούν να μεγιστοποιήσουν το θετικό αντίκτυπό τους στην Κοινωνία με προϋπόθεση την συνεργασία τους, το Imagine the City συγκροτείται για να αποτελέσει μια "δεξαμενή σκέψης" που διαπραγματεύεται την αρχιτεκτονική για τα δημόσια έργα, στοχεύοντας παράλληλα στην συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών. Αναζητούνται ευέλικτες τακτικές και συνεργασίες, οι οποίες ευνοούν την ανάπτυξη ιδεών και οραμάτων και διαμορφώνουν αφορμές υλοποίησης ιδεατών έργων.

Αξίες

Κοινωνία των πολιτών. Ενημέρωση. Συμμετοχή. Συνεργασία. Φαντασιακό. Δημιουργία. Καινοτομία. Αυτοδιαχείριση. Πολιτισμός του άστεως.

Σκοπός

Η ανάδειξη της ταυτότητας του τόπου και η αστική αναγέννηση των Ελληνικών πόλεων.

Τι είναι οι εκθέσεις "Φαντάσου την πόλη";

Στις εκθέσεις «Φαντάσου την πόλη» παρουσιάζονται μελέτες, σχέδια και μακέτες που αφορούν μία πόλη, την πόλη όπου λαμβάνει χώρα η έκθεση κάθε φορά. Έτσι ο διάλογος μεταξύ μελετητών και κατοίκων που γίνεται στον διαδικτυακό τόπο platform.imaginethecity.gr, μεταφέρεται σε πραγματικό χώρο και πλαισιώνεται από παράλληλες δράσεις. Ταυτόχρονα το ευρύ κοινό αποκτά μια εικόνα των επεμβάσεων και βελτιώσεων που μπορούν να γίνουν στην πόλη τους και καθίσταται ικανότερο να έχει άποψη, να συζητήσει και να ζητήσει, να αντιληφθεί τις δυνατότητες βελτίωσης του αστικού τοπίου, να οραματιστεί την πόλη του.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Περί αποτύπωσης εξωτερικού κόστους λιγνίτη και συμφωνημένων υποχρεώσεων ΔΕΗ και τοπικής κοινωνίας...

Το Δημοτικό Συμβούλιο Κοζάνης με την πρόσφατη απόφαση του για τη ΔΕΗ και τις εξελίξεις στην περιοχή έθεσε δυο θέματα ξεκάθαρα σε επίπεδο απόφασης θεσμικού οργάνου για πρώτη φορά:
την αποτύπωση των συμφωνημένων υποχρεώσεων της δημόσιας (ή υπό δημόσιο έλεγχο) ΔΕΗ με την Τοπική Κοινωνία και
την αποτύπωση με τεκμηρίωση του "Εξωτερικού Κόστους" του λιγνίτη.
Διότι είναι ξεκάθαρο ότι οι καθαρές σχέσεις κάνουν τους καλούς φίλους.
Κλικ για την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης  (που κοινοποιήθηκε σε όλους τους συναρμόδιους φορείς) με τη σχετική εισήγηση και τις παραμέτρους που τέθηκαν ...

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΤΕΕ/ΤΔΜ: Ημερίδα “Κανονισμός ενεργειακής απόδοσης κτιρίων και τα σύγχρονα συστήματα YTONG blocks & ClimaPlus” [19.6.2013]

Στο πλαίσιο του νέου κύκλου τεχνικών σεμιναρίων, ο όμιλος εταιριών YTONG – THRAKON, με την υποστήριξη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/Τμήματος Δυτικής Μακεδονίας, σας προσκαλούν στην ημερίδα με θέμα: “Κανονισμός ενεργειακής απόδοσης κτιρίων και τα σύγχρονα συστήματα YTONG blocks & ClimaPlus”, που θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΕ/ΤΔΜ (Μπουσίου & Εστίας 3), στην Κοζάνη, την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Δήμος Κοζάνης: Συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου την Δευτέρα 17 Ιουνίου 2013

Tακτική συνεδρίαση, του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης, θα γίνει σήμερα 17.06.13 και ώρα 8:00 μ.μ. με τα παρακάτω θέματα συζήτησης:

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Πρόσκληση αναπτυξιακής σύμπραξης "Προ-Εργασία" σε νέους ανέργους, αγρότες, επιστήμονες

τοπικά σχέδια για την απασχόληση
ένα βήμα πριν 
 έλα στην πρώτη συνάντηση και ενημερώσου μάθε τι σε αφορά 
μάθε που θα απευθυνθείς
 έξω από τα αμφιθέατρα και τις κλειστές αίθουσες
βγαίνουμε στο φως
για μικρές ανάσες αισιοδοξίας 
Κοζάνη τετάρτη 19-6-2013 12.00 cafe Καμίνι 

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

LIFE creating green jobs and skills

The latest LIFE Focus publication highlights the relevance of LIFE Environment project actions in helping to create durable jobs and develop green skills across the EU.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Αυτοκινητόδρομοι: Προβλήματα και κουρέματα απο τη μία, επανεκκίνηση και ελπίδα από την άλλη

Η «κατ' αρχήν συμφωνία» μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και παραχωρησιούχων είναι παρούσα. Η επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων αποδεικνύεται μια εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση, με τουλάχιστον πέντε μεγάλα ανοιχτά και δυσεπίλυτα προβλήματα, που καλούνται να αντιμετωπίσουν η κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.

Η κυβέρνηση, μετά την πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού Α. Σαμαρά και των εκπροσώπων της τρικομματικής κυβέρνησης στα εργοτάξια της «Ολυμπίας Οδού», δίνει το μήνυμα ότι τα δύσκολα τελείωσαν και αρχίζει η ανάπτυξη, καθώς επίσης ότι άρχισαν... να μαρσάρουν ξανά οι μπουλντόζες για την κατασκευή και την ολοκλήρωση έως το 2015 των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.

Η «κατ' αρχήν συμφωνία» μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και παραχωρησιούχων, έπειτα από ατέρμονες διαπραγματεύσεις των δύο τελευταίων ετών είναι παρούσα. Αυτή η συμφωνία, όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Στ. Καλογιάννη, προβλέπει ότι το Δημόσιο αναγνωρίζει εργολαβικές απαιτήσεις συνολικού ύψους 353,3 εκατ. ευρώ, που θα δοθούν με ξεχωριστά συμφωνητικά ως εξής:

* Προς την «Ολυμπία Οδό» 130 εκατ. ευρώ.

* Στην «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» 59,5 εκατ. ευρώ.

* Στη «Νέα Οδό» 90,5 εκατ. ευρώ.

* Στην «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας» 73,50 εκατ. ευρώ.[/B]

* Επίσης, προβλέπεται να δοθούν προς τους παραχωρησιούχους άμεσες προκαταβολές συνολικά 155 εκατ. ευρώ, ώστε οι εργολάβοι να αποσύρουν πρόσθετες διεκδικήσεις τους συνολικού ύψους 719 εκατ. ευρώ.

Να «κλειδώσει»[/B] Τα ανοιχτά μέτωπα που πρέπει να αντιμετωπιστούν, ώστε με νόμιμο, διαφανή και προς το δημόσιο συμφέρον τρόπο να «κλειδώσει» η επανεκκίνηση των έργων, είναι:

1.Η χρηματοδότηση της συμφωνίας: Στην κυβέρνηση προκαλεί ήδη αντιδράσεις η επιλογή κάλυψης των εργολαβικών απαιτήσεων ύψους 353,5 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και η καταβολή των προκαταβολών των 155 εκατ. ευρώ να γίνει από το συρρικνωμένο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Ασκείται κριτική ότι τα χρήματα θα διοχετευτούν στους οδικούς άξονες από άλλα υπό υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ενωση έργα και δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα τα προγράμματα στήριξης των ανέργων, τα οποία θα εγκαταλειφθούν, με μεγάλες οικονομικές, κοινωνικές και αναπτυξιακές συνέπειες. Ηδη κυβερνητικοί κύκλοι αντιδρούν, ο Τύπος καταγράφει ότι «οι εργολάβοι τρώνε τα λεφτά των ανέργων» και η αντιπολίτευση ζητεί εξηγήσεις από την κυβέρνηση στη Βουλή. Από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρεται ωστόσο ότι, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα έργα θα γίνουν, έχει εξασφαλιστεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων το ποσό των 650 εκατ. ευρώ «για την περίπτωση που κάτι πάει στραβά».

2.Οι εκταμιεύσεις των εργολαβικών απαιτήσεων: Η μέχρι τώρα συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και εργολάβων έγινε υπό την εποπτεία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης. Ενεργό ρόλο είχε ο ορισμένος από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ειδικός διαπραγματευτής Ε. Βιδάλης, προερχόμενος από τον ΣΕΒ, ο οποίος εργάστηκε ως άμισθος εθελοντής. Στο έργο του βοηθήθηκε και από ιδιώτες συμβούλους, ανάμεσά τους και ο λεγόμενος «κρυφός υπουργός Δημοσίων Εργων». Πληροφορούμαστε ωστόσο ότι στο επίπεδο της υπηρεσιακής ιεραρχίας το κλίμα είναι βαρύ και υπάρχει δυστοκία να «πέσουν» οι υπογραφές τόσο από τους αρμόδιους διευθυντές όσο και από στελέχη χαμηλότερης κλίμακας. Το κλίμα φορτίστηκε ιδιαίτερα μετά τις πρωτοβουλίες του ανεξάρτητου βουλευτή Ν. Νικολόπουλου να αποστείλει υπόμνημα προς τον γεν. επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και προς τους οικονομικούς εισαγγελείς με πλήθος αιτιάσεων για τους όρους της συμφωνίας επανεκκίνησης των έργων.

3.Νέες διαπραγματεύσεις: Μέχρι την τελική συμφωνία, η οποία θα εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση, το Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως θα προωθηθεί για κύρωση στη Βουλή, επίκειται νέος κύκλος διαπραγματεύσεων μεταξύ Δημοσίου και παραχωρησιούχων για το φυσικό και τεχνικό αντικείμενο των έργων, όπως επίσης μεταξύ παραχωρησιούχων και τραπεζών για την τελική χρηματοδότηση των έργων. Σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για εγγυημένες εισπράξεις αλλά και διαρκείς αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων, ουδείς μπορεί να αποκλείσει νέες οικονομικές απαιτήσεις, εμπλοκές και εκπλήξεις στο μέλλον. Πάντως, ο χρόνος έχει αρχίσει να κυλά αντίστροφα, αφού εάν τα έργα δεν ολοκληρωθούν έως το 2015, θα χαθούν χρήματα από το ΕΣΠΑ.

4.Περικοπές τεχνικού αντικειμένου: Το φυσικό αντικείμενο του σχεδιασμού των έργων θα είναι κατά 20% λιγότερο. Ετσι, μένουν εκτός σχεδιασμού 153 χιλιόμετρα. Πρόκειται για τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για τα οποία είτε εκκρεμούν δίκες στο Συμβούλιο της Επικρατείας, έπειτα από προσφυγή κατοίκων, είτε δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη ο τρόπος που θα κατασκευαστούν. Ειδικότερα, εκτός κατασκευής μένουν τα οδικά τμήματα Εγνατία-Τρίκαλα και Λαμία-Ξυνιάδα στον αυτοκινητόδρομο Ε65. Στην «Ολυμπία Οδό» (κομμάτι Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα) έχει μπλοκαριστεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας μια έκταση 25 χιλιομέτρων στον υδροβιότοπο Καϊάφα και 18 χιλιόμετρα στο τμήμα Μιντιλόγλι-Κάτω Αχαγιά. Στην «Ιόνια Οδό» δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί αν θα γίνει σήραγγα στη θέση Κλόκοβα. Οι περικοπές του τεχνικού αντικειμένου προκαλούν έκρηξη τοπικών αντιδράσεων, κυρίως στην Πελοπόννησο, όπου ο βόρειος άξονας κινδυνεύει να υλοποιηθεί χωρίς το μεγαλύτερο και σημαντικότερο τμήμα του, από την Πάτρα έως την Τσακώνα.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ελλάδα, Ιταλία, Κροατία και Αλβανία δηλώνουν επίσημα υπέρ του TAP

Την «ισχυρή και ξεκάθαρη πολιτική υποστήριξή» τους για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Trans-Adriatic Pipeline (TAP) θα εκφράσουν την Τετάρτη εκπρόσωποι της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Αλβανίας και της Κροατίας, οι οποίοι θα συναντηθούν στην πόλη του Ντουμπρόβνικ, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη ο υφυπουργός Εξωτερικών της Κροατίας, Γιόσκο Κλίσοβιτς.

Οι τέσσερις χώρες θα «υπογραμμίσουν τα εμπορικά πλεονεκτήματα» που θα επιφέρει η επιλογή του TAP έναντι του ανταγωνιστικού σχεδιαζόμενου αγωγού Nabucco, που χαίρει της υποστήριξης της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας. TAP και Nabucco ανταγωνίζονται για το δικαίωμα μεταφοράς φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση από το κοίτασμα Σεχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν.

Η κοινοπραξία Σεχ Ντενίζ, στην οποία μετέχουν η BP και η κρατική αζέρικη εταιρεία Socar, αναμένεται να αποφασίσει μεταξύ των δύο αγωγών εντός του Ιουλίου. Όποιος αγωγός επιλεγεί θα αναλάβει την μεταφορά περίπου 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου ετησίως από το Αζερμπαϊτζάν προς στην Ε.Ε.

Υπενθυμίζεται πως, δεδομένου ότι η Socar ήταν η μοναδική υποψήφια επενδυτής που υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου), η Αθήνα έχει εκφράσει την αισιοδοξία της πως τυχόν πρόκριση της προσφοράς της αζέρικης εταιρείας θα συμβάλει στην επιλογή του TAP από τους εταίρους στο Σεχ Ντενίζ. Σημειώνεται ότι η ενδεχόμενη κατασκευή του αγωγού ΤAP αναμένεται να αποφέρει στη χώρα μας οικονομικά οφέλη ύψους έως και 340 εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα από το Ινστιτούτο Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ.

Παράλληλα, η κατασκευή και η λειτουργία του TAP, αναμένεται να δημιουργήσει 4.800 θέσεις εργασίας ανά έτος, για 54 χρόνια. Το μεγαλύτερο μέρος των θετικών οικονομικών επιδράσεων του αγωγού θα λάβουν χώρα στην Μακεδονία και τη Θράκη, περιοχές που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Επιταχύνει το Μετρό Θεσσαλονίκης

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία υλοποίησης των επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς η «Αττικό Μετρό Α.Ε.» προετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης για την επέκταση προς Σταυρούπολη, ενώ γίνονται οι πρόδρομες γεωτεχνικές εργασίες για τη γραμμή προς Αμπελόκηπους - Εύοσμο.

Όπως αποκαλύπτει στην «ΗτΣ» ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, η γραμμή προς Σταυρούπολη μπορεί να ενταχθεί στο επόμενο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πλαίσιο για την περίοδο 2014 - 2020.Όσον αφορά στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, ο κ. Σιμόπουλος σημειώνει πως «μετά την υπέρβαση ορισμένων γραφειοκρατικών προβλημάτων με τη διαχειριστική αρχή του ΕΠΠΕΡΑΑ, από το οποίο χρηματοδοτείται το έργο, προχωρεί η διαδικασία συμβασιοποίησής του. Έχει «περάσει» η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την άλλη εβδομάδα θα «περάσει» και από τη Βουλή. Πιστεύουμε ότι εντός του Ιουνίου μπορούμε να έχουμε τη σύμβαση υπογεγραμμένη».

Για τις απαλλοτριώσεις, οι οποίες έχουν να κάνουν με την γραμμή του Μετρό προς Καλαμαριά, ο ίδιος επισημαίνει πως «το θέμα φροντίσαμε να λυθεί με μια νομοθετική ρύθμιση που επιτρέπει οι διαδικασίες αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων απαραιτήτων για το έργο, οι οποίες είχαν ξεκινήσει στο παρελθόν και δεν ολοκληρώθηκαν, να συντελεστούν από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.»».Για την πορεία κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο γενικός γραμματέας υπογραμμίζει πως «ένα σημαντικό τμήμα των προβλημάτων έχει επιλυθεί και ο ρυθμός των κατασκευαστικών εργασιών έχει αυξηθεί. Ήδη εκτελούνται εργασίες και στους σταθμούς Παπάφη και Πατρικίου, ενώ έστω και με προβλήματα ξεκίνησε η μεταφορά τμήματος των εγκαταστάσεων του ΣΜΑ (σταθμός μεταφόρτωσης) του δήμου Θεσσαλονίκης, ώστε και εκεί να συνεχισθούν οι εργασίες για την κατασκευή του αμαξοστασίου».

Απασχόληση

«Σήμερα ο αριθμός των απασχολούμενων στο έργο σε σχέση με τον περασμένο Μάιο, είναι μεγαλύτερος κατά 150 άτομα, κυρίως τεχνίτες. Λάβετε επίσης υπόψη ότι με την τροπολογία που ψηφίσθηκε πρόσφατα και αφορά όλες τις εταιρίες του Δημοσίου, οι διαφορές μεταξύ της «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και της κατασκευαστικής κοινοπραξίας θα παραπεμφθούν στη διαιτησία» προσθέτει ο κ. Σιμόπουλος και συνεχίζει λέγοντας πως «πρόκειται για ένα νομοθετικό κενό που καλύφθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης, θεραπεύοντας αδυναμίες των περασμένων ετών.Δημιουργείται έτσι ένα πολύ καλό κλίμα μεταξύ των δύο μερών, το οποίο φυσικά θα ευνοήσει την κατασκευή του έργου. Με λίγα λόγια, τα μεγάλα προβλήματα είναι πίσω μας και η αισιοδοξία επιστρέφει. Έχουμε βέβαια πολύ δουλειά ακόμη, αλλά όλοι στο υπουργείο Ανάπτυξης είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσει γρήγορα το έργο».

Περιφερειακή ανάπτυξη

Εκτός από τα μεγάλα έργα, υφίστανται και άλλες αξιοσημείωτες παρεμβάσεις σε περιφερειακό επίπεδο σε έργα, τα οποία ήταν σταματημένα, λόγω προβλημάτων και έλλειψης ρευστότητας από τους κατασκευαστές. «Όλα τα έργα αυτά ξεκινούν σταδιακά. Ενδεικτικά αναφέρω τους κάθετους άξονες της Εγνατίας στην Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Παράλληλα ξεκινούν και άλλα έργα, όπως είναι αυτό στο αεροδρόμιο των Χανίων, ενώ παραδώσαμε το δρόμο προς Καλαμάτα, τη σύνδεση της πόλης της Πάτρας με τον περιφερειακό της και παραδίνουμε το τμήμα Λεύκτρο - Πελλάνα του οδικού άξονα προς Σπάρτη. Υπάρχουν βέβαια και άλλα έργα που εκτελούνται ή συμβασιοποιούνται, όπως είναι τα αεροδρόμια Σητείας, Πάρου και Σκιάθου, τα λιμάνια Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Μυκόνου, όπως και φράγματα σε όλη την Ελλάδα (Κρήτη, Πάτρα, Ρόδος)» σημειώνει ο κ. Σιμόπουλος. Παράλληλα, φέτος αναμένεται να δημοπρατηθούν και νέα έργα με τη μέθοδο της παραχώρησης, όπως το αεροδρόμιο Καστελίου, η ζεύξη της Σαλαμίνας και η σύνδεση Ελευσίνας - Θήβας - Υλίκης.

Τέλος, στο «μέτωπο» της ανάληψης πρωτοβουλιών για περαιτέρω στήριξη του τεχνικού κλάδου, ο γενικός γραμματείας ξεκαθαρίζει πως «το υπουργείο μας κινείται συνεχώς σ' αυτήν την κατεύθυνση. Πέρα λοιπόν από τη μείωση των πρόσθετων εγγυήσεων για τις μεγάλες εκπτώσεις, έχει ήδη ψηφισθεί τροπολογία με την οποία για τη λήψη προκαταβολής για τα έργα του ΕΣΠΑ δεν απαιτείται εγγυητική πέρα από την εγγυητική καλής εκτέλεσης. Πρόκειται για δύο κινήσεις που πραγματικά δίνουν ανάσα ρευστότητας στις εταιρίες, διότι οι αυξημένες εγγυητικές απαιτούν και μεγάλη αντεγγύηση».

Προχωρούν οι οδικοί άξονες

Για τα εργοτάξια στους μεγάλους οδικούς άξονες ανά τη χώρα, ο ίδιος δηλώνει πως «ήδη ξεκίνησαν ύστερα από τρία χρόνια διακοπής, οι εργασίες στην Ολυμπία Οδό με συνεχώς επιταχυνόμενους ρυθμούς. Στήνουμε συνεχώς νέα εργοτάξια. Σημειώστε ότι έως το 2010 δεν είχε παραδοθεί περίπου το 30% των χώρων, οι οποίοι ουσιαστικά παραδίδονται τώρα». «Η Ολυμπία Οδός είναι ένα έργο πνοής, συνδέει την Κόρινθο με την Πάτρα και εκτελείται σε συνδυασμό, με έργα όπως είναι αυτά στο λιμάνι της Πάτρας και στις αρτηρίες Διακονιάρη (έχει ήδη παραδοθεί)» αναφέρει ο κ. Σιμόπουλος προσθέτοντας πως «στην Ιόνια Οδό όπως και στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας αναμένουμε την κατάληξη των συζητήσεων μεταξύ παραχωρησιούχων και τραπεζών».

ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...