.

Μείωση του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου (2014-20)

Στις 19 Νοεμβρίου, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. που ανέρχεται σε 960 δισ. ευρώ. Θα διατεθούν, μεταξύ άλλων, 125,6 δισ. ευρώ (+ 37.3%) για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, 373,2 δισ. ευρώ (-11.3%) για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης και 325,1 δισ. ευρώ (-8.4%) για την ενθάρρυνση της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής συνοχής. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Ε.Ε., ο προϋπολογισμός της επόμενης προγραμματικής περιόδου (2014-20) θα είναι μειωμένος σε σχέση με την τρέχουσα περίοδο (2007-13). Η μείωση του προϋπολογισμού της Ε.Ε., κατά 40 δισ. ευρώ, θέτει εκ νέου το ερώτημα για το αν θα πρέπει η Ε.Ε. να χρηματοδοτείται από δικούς της πόρους.

 κλικ για πλήρη ανάγνωση...

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΥΠΕΚΑ: Οικονομικά κίνητρα στις ευπαθείς ομάδες πολιτών στο πλαίσιο αντιμετώπισης επεισοδίων ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Τη θέσπιση οικονομικών κινήτρων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ενεργότερη συμμετοχή των πολιτών στην προσπάθεια για τον περιορισμό, επικίνδυνων για τη δημόσια υγεία, αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα των αστικών κέντρων, προωθεί ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΓΕΝΟΠ: Θέλουν τη ΔΕΗ ζημιογόνο για να πουληθεί

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ!!!
ΥΠΕΚΑ-ΡΑΕ-ΔΕΗ-ΑΔΜΗΕ ΜΕΘΟΔΕΥΟΥΝ
ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΥΞΊΑ ΤΗΣ ΔΕΗ
ΤΗΝ ΘΕΛΟΥΝ ΖΗΜΙΟΓΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΠΟΙΗΘΕΙ
- ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Εγκατάσταση μικρών ανεμογεννητριών και μονάδων βιομάζας ή βιοαερίου: Το νομικό πλαίσιο

Ο πρόσφατα ψηφισθείς Νόμος 4203/2013 (ΦΕΚ Α’ 235/01.11.2013) περιλαμβάνει ρύθμιση, η οποία αφορά στη δρομολόγηση της υλοποίησης προγράμματος εγκατάστασης μικρών ανεμογεννητριών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ ως διαχειριστή μη διασυνδεδεμένων νήσων, από 15.01.2014 οι ενδιαφερόμενοι για την εγκατάσταση μικρών αιολικών σταθμών, ισχύος έως και 50 kW (οι οποίοι απαλλάσσονται από την υποχρέωση λήψης άδειας παραγωγής), δύνανται να υποβάλλουν αιτήσεις με τα αναγκαία δικαιολογητικά για χορήγηση Προσφοράς Σύνδεσης στη Διεύθυνση Διαχείρισης Νήσων του ΔΕΔΔΗΕ.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας: Ευχαριστήριο και ενημέρωση για τις εκλογές του ΤΕΕ

Ευχαριστούμε όλους τους συναδέλφους που προσήλθαν στις κάλπες σε ποσοστό άνω του 55% των εγγεγραμμένων στη Δυτική Μακεδονία εκφράζοντας την βούληση τους για την εκπροσώπηση τους στα όργανα του ΤΕΕ στην πολύ δύσκολη συγκυρία που βιώνουμε. Ποσοστό το οποίο είναι κατά πολύ μεγαλύτερο του μέσου όρου προσέλευσης σε επίπεδο χώρας (~30%).
Το ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΕΕ με καθαρότητα, αξιοπρέπεια, ειλικρίνεια και με δημόσιο λόγο που αρμόζει σε μηχανικούς επικοινώνησε με όλους τους συναδέλφους σε μια περίοδο όπου οι όποιες απόπειρες υποβάθμισης του ΤΕΕ και του Περιφερειακού μας Τμήματος απομονώθηκαν από τους ίδιους τους συναδέλφους.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Best LIFE Environment Projects 2012

The Best LIFE Environment projects 2012 publication profiles those environment projects that were completed by the end of 2012 and were acknowledged at the LIFE Environment Awards as having achieved outstanding results. For the ninth consecutive year, the awards highlighted best practices and innovative actions that can be replicated in other areas of Europe.
This year, a total of 13 LIFE projects were honoured with the accolade, 'Best' LIFE Environment project, while a further four projects were selected for special praise as 'Best of the Best' LIFE Environment projects. The four 'Best of the Best' projects achieved great advances in water management and demonstrated a range of transferable measures. All 17 winners are featured in this publication. They collectively highlight the huge potential of the LIFE programme for helping Member States implement environmental policy on a national and European level.

Download: Best LIFE Environment Projects 2012

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ποσοστό έως και 5% στην εταιρεία λειτουργίας του TAP διεκδικεί η Ελλάδα

Σε διαπραγματεύσεις για την απόκτηση ποσοστού έως και 5% της εταιρείας που θα λειτουργεί τον αγωγό TAP βρίσκεται η Ελλάδα. Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου, στο πλαίσιο της συζήτησης του νομοσχεδίου για την κύρωση της «Συμφωνίας Φιλοξενούσας χώρας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της TRANS ADRIATIC PIPELINE AG», που αφορά την κατασκευή και λειτουργία του TAP, η Ελλάδα, μετά την κατασκευή του αγωγού, θα έχει το δικαίωμα να αποκτήσει έως και το 5% της εταιρείας λειτουργίας του.

Πηγη: energypress.gr

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Τα... φωτοβολταϊκά μείωσαν τον τζίρο της ΔΕΗ

Ενδιαφέροντα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας περιορίστηκε κατά 5,2% στο τρίτο τρίμηνο του 2013, επηρεάζοντας αντίστοιχα και τον τζίρο της εταιρείας (-5,1%), παρουσίασε χθες στο conference call με τους αναλυτές η διοίκηση της ΔΕΗ.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Οι Κοινές Ενεργειακές Υποδομές Ανοίγουν την Όρεξη των Επενδυτών - Το Παράδειγμα του ΤΑΡ

Βατήρας για την αναθέρμανση του επενδυτικού ενδιαφέροντος στην Ευρώπη θεωρούνται οι Κοινές Ενεργειακές Υποδομές, που ήδη άρχισαν να συγκεντρώνουν και θα συνεχίσουν να προσελκύουν την προσοχή των χρηματοοικονομικών επενδυτών. Ο TAP, που έχει λάβει σφραγίδα PCI, θεωρείται, μάλιστα, ένα πρώτο καλό παράδειγμα εμπλοκής και συνύπαρξης ιδιωτών επενδυτών, παρά τις διαφορετικές επενδυτικές προτεραιότητες τους.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΔΕΗ: Κάτω του κόστους η τιμή που προσδιόρισε η διαιτησία για την Αλουμίνιον


Στοιχεία για το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έδωσε στη δημοσιότητα η ΔΕΗ, δίνοντας παράλληλα συνέχεια στη διαμάχη που έχει ανακύψει με αφορμή την πρόσφατη απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου που προσδιόρισε την τιμή πώλησης του ρεύματος στην εταιρία Αλουμίνιον.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Αποτελέσματα εκλογών για την Αντιπροσωπεία του Περιφερειακού Τμήματος ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας

Τα ανεπίσημα αποτελέσματα των εκλογών για την Αντιπροσωπεία του Περιφερειακού Τμήματος του ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας:

ΣΥΝΟΛΟ
Ψήφοι
Ποστοστό
Εκπρόσωπος Συνδυασμού
ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΕΕ
511
42,02%
Μαυροματίδης Δημήτριος
ΔΚΜ
269
22,12%
Κακάλης Αθανάσιος
ΕΝΕΡΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
230
18,91%
Ντέλμας Κωνσταντίνος
ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ
164
13,49%
Συλλίρης Νικόλαος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ
42
3,45%
Σιδηρόπουλος Δημήτριος




Σύνολο εγκύρων:
1216


κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΕΕ Δυτικής Μακεδονίας: Δυναμικά για το Περιφερειακό Τμήμα που μας αρμόζει…

Συνάδελφε, συναδέλφισσα,
Στις εκλογές της προσεχούς Κυριακής 24 Νοεμβρίου 2013,  καλούμαστε να πάρουμε απόφαση για την εκπροσώπηση του κλάδου μας. Η αναγκαιότητα δημιουργίας με συναδελφικούς όρους ενός Δυναμικού Συνδυασμού μας ώθησε στην συγκρότηση ενός ανοικτού πολυσυμμετοχικού σχήματος για το Περιφερειακό Τμήμα Δυτικής Μακεδονίας:

κλικ για πλήρη ανάγνωση από το dynamikotee.gr...

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα Μητρώα εργοληπτικών επιχειρήσεων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε χθες από την Ελλάδα να τροποποιήσει την ισχύουσα στη χώρα νομοθεσία, που θεσπίζει ένα σύστημα υποχρεωτικής εγγραφής των εγχώριων τεχνικών εταιρειών σε μητρώο, το οποίο προκαθορίζει ποιες εργοληπτικές επιχειρήσεις μπορούν να συμμετάσχουν σε κάθε πρόσκληση υποβολής προσφορών.
Όπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωσή της η Επιτροπή, οι όροι του μητρώου, δυνάμει των οποίων οι δυνητικοί υποψήφιοι μπορούν να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς, παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Προωθείται Νομοθετική Ρύθμιση για μειωμένες εισφορές για τους μηχανικούς

Δυνατότητα επιλογής χαμηλότερης ασφαλιστικής κατηγορίας και χαμηλότερων ασφαλίστρων -λόγω της κρίσης και με «τίμημα» την αντίστοιχη μείωση της μελλοντικής σύνταξης- δίνει, έως το τέλος του χρόνου, το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κατά προτεραιότητα, στους μηχανικούς - ασφαλισμένους στο ΕΤΑΑ.

Την προώθηση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης που, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της κοινωνικής ασφάλισης «ανοίγει» τον δρόμο για αντίστοιχη πρόβλεψη ενδεχομένως και σε άλλα Ταμεία αυτοαπασχολουμένων (όπως στον ΟΑΕΕ), προανήγγειλε χθες ο υπουργός Γιάννης Βρούτσης μετά τη συνάντησή του με τους προέδρους των Επιστημονικών Συλλόγων Πολιτικών Μηχανικών Γ. Στασινό, Μηχανολόγων Τ. Ευσταθίου και Αρχιτεκτόνων Μυρτώ Δεσποτίδη.

Οι πρόεδροι των Επιστημονικών Συλλόγων των Μηχανικών υπέβαλαν το αίτημα του κλάδου για τη δυνατότητα επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας από τους ασφαλισμένους του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημόσιων Έργων του ΕΤΑΑ. Και, κυρίως, για τους νέους μηχανικούς οι οποίοι λόγω της ανεργίας στον κλάδο και μετά τις αυξήσεις των εισφορών οι οποίες επιβλήθηκαν σε εφαρμογή του ν.3986/2011 αδυνατούν να καταβάλουν τα ασφάλιστρα που προβλέπει το Ταμείο. «Οι σημερινές οικονομικές συνθήκες καθιστούν άμεση την ανάγκη να καλυφθούν όλες οι σχετικές με το αίτημα προϋποθέσεις και να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες ενέργειες μέχρι το τέλος του έτους για την διευθέτηση του αιτήματος, τηρουμένων πάντα των προβλεπόμενων κανόνων της ανταποδοτικότητας στις συνταξιοδοτικές τους παροχές», δήλωσε ο Γ. Βρούτσης.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Σε πλήρη εξέλιξη τα μεγάλα έργα της Εγνατίας Οδού

Η πορεία των τεχνικών έργων στην Εγνατία οδό και η σύνδεσή της με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μέσω των κάθετων αξόνων καθώς και η προετοιμασία για ενδεχόμενα προβλήματα από ακραία καιρικά φαινόμενα ενόψει του Χειμώνα απασχόλησαν τη συνάντηση της Γενικής Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας Βίκυς Ευταξά με στελέχη της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, τον προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας Περιφέρειας Ηπείρου Δ. Μαυρογιώργο και υπηρεσιακά στελέχη της αρμόδιας υπηρεσίας της Αποκεντρωμένης

Η Γενική Γραμματέας στην πολύωρη συνάντηση που είχε το μεσημέρι της Πέμπτης (14/11/2013) στο γραφείο της, με το μέλος του Δ.Σ. της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” Κ. Χατζή, το Διευθυντή Εποπτείας Έργων Δυτικού τομέα Δ. Τσολιάνο, και το Διευθυντή της Περιφερειακής Υπηρεσίας Ιωαννίνων Θ. Σιόντη ενημερώθηκε διεξοδικά για την πορεία των έργων στη γέφυρα Περιστερίου, και τους κάθετους οδικούς άξονες στη Δυτική Μακεδονία που βρίσκονται σε εξέλιξη , αλλά και για τα αιτήματα φορέων της Ηπείρου για κόμβους επί της Εγνατίας.

Ταυτόχρονα συζήτησε μαζί τους την προσπάθεια που καταβάλει η εταιρεία προκειμένου να της ανατεθούν και άλλα οδικά έργα μέσω προγραμματικών συμβάσεων που θα συνάψει με φορείς τόσο για νέους κάθετους άξονες, όσο και για το επαρχιακό δίκτυο των δύο περιφερειών.

Η Γενική Γραμματέας τάχθηκε υπέρ της προσπάθειας αυτής καθώς η “Εγνατία Οδός Α.Ε.” με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που διαθέτει το στελεχιακό της δυναμικό μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα, σε συνεργασία με τους φορείς (Περιφέρειες, Δήμους), στην εκπόνηση μελετών αλλά και την εκτέλεση και άλλων οδικών έργων.

Μάλιστα, η κ. Ευταξά στάθηκε στη σπουδαιότητα υλοποίησης τέτοιων υποδομών λέγοντας: «Η Εγνατία οδός και οι κάθετοι άξονες που είτε κατασκευάζονται, είτε βρίσκονται στο στάδιο των μελετών δημιουργούν συγκριτικά αναπτυξιακά πλεονεκτήματα για την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία και ενισχύουν σημαντικά την γεωστρατηγική τους σημασία, γι’ αυτό θα πρέπει όλοι μαζί οι φορείς να συνεργαστούμε και να εκμεταλλευτούμε την εμπειρία και την τεχνογνωσία που διαθέτει το στελεχιακό και τεχνικό δυναμικό της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν στη Γενική Γραμματέα τα στελέχη της εταιρείας:

Στην Ήπειρο, έχουν ήδη εξετάσει τη δυνατότητα συνεργασίας με την Περιφέρεια για τις μελέτες και τα τεχνικά έργα των δύο κάθετων οδικών αξόνων, Ιωάννινα – Κακαβιά και Ηγουμενίτσα -Σαγιάδα.

Στη Δυτική Μακεδονία, έχει τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων, η είσοδος της Καστοριάς σε συνεργασία με το Δήμο και η βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου Πρέσπες – Κρυσταλοπηγή.

Σε ότι αφορά στα υφιστάμενα έργα:

Στη γέφυρα Περιστερίου, τα έργα αντιστήριξης του επιχώματος είναι σε εξέλιξη και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί στις αρχές καλοκαιριού.

Για τον ημικόμβο Πολυγύρου Δωδώνης, έχει ήδη ολοκληρωθεί η μελέτη προκειμένου να μετατραπεί σε κόμβο για την εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής ενόψει και της κατασκευής και λειτουργία εκεί του εργοστασίου απορριμμάτων.

Για τη δημιουργία κόμβων που έχουν ζητήσει φορείς της Ηπείρου στο Βιοτεχνικό Πάρκο Θεσπρωτίας, στην Πεδινή, στο Δροσοχώρι κ.α. αξιολογούνται για τη σκοπιμότητά τους, από ομάδα μελετητών που έχει συστήσει η εταιρεία

Στους κάθετους οδικούς άξονες, Κοζάνη- Φλώρινα- Νίκη και Σιάτιστα-Καστοριά – Κρυσταλοπηγή τα έργα κατασκευής προχωρούν κανονικά και θα ολοκληρωθούν στα μέσα του 2015.

Τη συνάντηση απασχόλησε επίσης και η προετοιμασία προκειμένου να αντιμετωπισθούν τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν από ακραία καιρικά φαινόμενα ενόψει του Χειμώνα. Η Γενική Γραμματέας ζήτησε από τα στελέχη της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” να την ενημερώσουν για τα μέτρα που λαμβάνει η εταιρεία για να αντιμετωπίσει προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από έντονες χιονοπτώσεις και βροχοπτώσεις.

Εκείνοι από την πλευρά τους τη διαβεβαίωσαν, πως για τις χιονοπτώσεις, τόσο το προσωπικό όσο και ο μηχανολογικός εξοπλισμός είναι σε πλήρη ετοιμότητα και ταυτόχρονα υπάρχει συντονισμός δράσεων με τις αρμόδιες υπηρεσίες πολιτικής προστασίας και τα τμήματα τροχαίας των δύο περιφερειών. Όσο, για την περιοχή της Καλαμιάς στη Δυτική Μακεδονία όπου τις περασμένες χρονιές παρουσιάστηκαν και τα περισσότερα προβλήματα αποφασίστηκε και τοποθετήθηκαν χιονοφράχτες και εξετάζεται η δυνατότητα ανάσχεσης του χιονιού με φράγμα δενδροφύτευσης.

Για τα πλημμυρικά φαινόμενα λόγω έντονων βροχοπτώσεων, που παρατηρούνται κυρίως στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων και την Παραμυθιά τα στελέχη της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” ενημέρωσαν τη Γενική Γραμματέα πως :

Για την περιοχή της Παραμυθιάς επιτευχθεί η συνεργασία με το Δήμο Σουλίου και εντός του επόμενου διμήνου ολοκληρώνονται οι μελέτες.

Για το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων κατέστησαν σαφές πως το πρόβλημα είναι σύνθετο και χρειάζεται συνολική μελέτη καθώς δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί αποσπασματικά. Πρότειναν σε συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς να προχωρήσουν στη διερεύνηση και αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και στη συνέχεια στη σύνταξη μιας ολοκληρωμένης μελέτης. Μάλιστα αναμένουν την υπογραφή από τα συναρμόδια υπουργεία Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) με την οποία θα τους εκχωρηθεί η αρμοδιότητα για την εκπόνηση υδραυλικής μελέτης μετά και από ενδεχόμενη προγραμματική σύμβαση που θα συνάψουν με την Περιφέρεια Ηπείρου. Το γεγονός αυτό θα δώσει τη δυνατότητα και στην περιφέρεια Ηπείρου να προωθήσει στη νέα Προγραμματική περίοδο 2014-2020 μέσω του Σχεδίου Εταιρικής Σχέσης (ΣΕΣ) αντιπλημμυρικά έργα που θα δώσουν οριστική λύση στην αντιμετώπιση της απορροής των όμβριων του λεκανοπεδίου.

Έως τότε όπως τόνισε και ο κ. Μαυρογιώργος η Περιφέρεια έχει λάβει συγκεκριμένα μέτρα καθαρίζοντας τις αποστραγγιστικές τάφρους και ελέγχοντας το θηρόφραγμα της Παμβώτιδας στην περιοχή του Περάματος ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες. Η Γενική Γραμματέας ζήτησε από όλους να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα και συνεργασία προκειμένου να αντιμετωπισθούν και αποφευχθούν σοβαρά προβλήματα.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Καθυστερεί η κεντρική πλατεία-Πρόβλημα στη μελέτη της Λασσάνη-Tι λέει ο δήμαρχος Κοζάνης Λάζαρος Μαλούτας

Σκεπτικισμό και μερική ανησυχία στη δημοτική αρχή του Δήμου Κοζάνης ήρθαν να προκαλέσουν οι αρνητικές εξελίξεις που, στην παρούσα φάση, δημιουργούν σημαντική καθυστέρηση τόσο στην έναρξη του σημαντικού έργου ανακατασκευής της κεντρικής πλατείας, όσο και στην ολοκλήρωση της μελέτης για την πλατεία Λασσάνη.

Μιλώντας για το πρώτο θέμα, ο δήμαρχος Κοζάνης Λάζαρος Μαλούτας ανέφερε πως «Η κεντρική πλατεία της Κοζάνης δημοπρατήθηκε και ήδη έχει ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος. Υπάρχει μια ένσταση από τη πλευρά των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό και έχουν επιληφθεί τα αρμόδια όργανα. Σε ένα δεκαπενθήμερο υπολογίζουμε πως θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, ώστε να προχωρήσουμε στο επόμενο βήμα, που είναι η υποβολή των απαραίτητων στοιχείων, εγγυητικών επιστολών κτλ, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να υπογράψουμε και τη σύμβαση του έργου. Όπως αντιλαμβάνεστε, επειδή η σύμβαση θα υπογραφεί Δεκέμβρη μήνα, μέσα στο χειμώνα και με δεδομένα τα καιρικά φαινόμενα στην περιοχή μας, είναι δύσκολο να προβλέψει κάποιος πότε ακριβώς θα αρχίσουν οι διαδικασίες. Το έργο, πάντως, έχει δυο διακριτές φάσεις. Έχει την κεντρική πλατεία και τους πεζοδρόμους, τον κεντρικό και τις προεκτάσεις του. Το έργο θα εκτελεστεί σε δυο διακριτές φάσεις, αλλά θα συζητηθεί αποφασιστεί ποια θα ξεκινήσει πρώτη, από τον ανάδοχο και την ανάδοχο εταιρία. Αυτό που θα λάβουμε υπόψη μας θα είναι και η περίοδος που θα ξεκινήσει το έργο, οι εκδηλώσεις, όπως η Αποκριά και άλλες παραμέτρους»

Αναφερόμενος στο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τη μελέτη για την ανακατασκευή της πλατείας Λασσάνη, ο δήμαρχος Κοζάνης ανέφερε πως «Για τη μελέτη του έργου έχει υπογραφεί προγραμματική σύμβαση με την ΑΝΚΟ. Σε όλη τη φάση της μελέτης υπήρχε στενή συνεργασία και με την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Κατά τη συζήτηση, λοιπόν, στο Τοπικό Συμβούλιο Μνημείων, διατυπώθηκαν αντιρρήσεις σχετικά με το εάν και κατά πόσο το έργο ανάπλασης της πλατείας θα επισκίαζε το αρχοντικό Λασσάνη. Και το Συμβούλιο διατύπωσε μια διαφορετική άποψη. Από εκεί και πέρα οι μελετητές, σε στενή συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία, επιλαμβάνονται για να αντιμετωπίσουν το θέμα. Η γνώμη μας είναι πως μεγαλύτερη υποβάθμιση από τη σημερινή κατάσταση στην πλατεία Λασσάνη δεν υπάρχει. Η πόλη αποστερείται ενός ζωτικού χώρου στο κέντρο της. Ο διαθέσιμος χώρος για τους πολίτες είναι ελάχιστος, με τη στάθμευση να επιτρέπεται ένθεν κακείθεν. Η μελέτη δημιουργεί μια πλατεία πολύ πιο παραλληλόγραμμη και μέσα από αυτήν αναδεικνύεται και το κτίριο του αρχοντικού Λασσάνη, μια και δεν θα περνούν αυτοκίνητα»

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Από Δεκέμβρη η ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών

Την έναρξη της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών ανακοίνωσαν ο Δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρ. Σπίρτζης

Το Ενιαίο Σύστημα Υποβολής Αιτήσεων, Έγκρισης και Ελέγχου Πολεοδομικών Αδειών Δόμησης είναι έτοιμο και εντός Δεκεμβρίου θα αρχίσει να λειτουργεί στην Υπηρεσία Δόμησης του Δήμου Αθηναίων, στην συνέχεια στο Δήμο Θεσσαλονικέων και ως το τέλος του πρώτου διμήνου του 2014 σε όλες της Υπηρεσίες Δόμησης της χώρας.

Μέσα από το ίδιο σύστημα θα μπορεί να γίνεται, δίχως ανθρώπινη παρέμβαση, και ο προσδιορισμός του ελεγκτή δόμησης, ο οποίος ηλεκτρονικά θα υποβάλει τη δική του έκθεση.

Το σύστημα που υλοποίησε το ΤΕΕ στο πλαίσιο του έργου της “Ψηφιακής Ταυτότητας Κτιρίου», εξασφαλίζει και απλοποιεί την διαδικασία για την έκδοση της αδείας και ελέγχου, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται αρχείο για την Ταυτότητα του Κτιρίου.

Είναι το πρώτο μεγάλο βήμα για την αλλαγή στην τομέα της παραγωγής έργων στη χώρα. Είναι ίσως το πιο σημαντικό βήμα για την καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης.

Με το σύστημα επιτυγχάνεται διαφάνεια σε έναν τομέα ο οποίος συστηματικά κατά το παρελθόν έχει διασυρθεί και Εξάλειψη κάθε «ευκαιρίας» για αθέμιτη συναλλαγή μεταξύ πολιτών, μηχανικών και υπηρεσιακών παραγόντων.

Μειώνεται η γραφειοκρατία, η οποία στον συγκεκριμένο τομέα προκαλούσε απίθανες καθυστερήσεις στη νόμιμη οικοδόμηση και, δίχως υπερβολή, σε σημαντικό βαθμό γινόταν η αφορμή της «γέννησης» της αυθαίρετης δόμησης.

Τέλος εξασφαλίζονται τα εργαλεία και τα αξιόπιστα στοιχεία που χρειάζονται η τοπική αυτοδιοίκηση και τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να ασκούν τις αρμοδιότητές τους (σχεδιασμός και εκτέλεση υποδομών, εφαρμογή σχεδίων, έλεγχος δόμησης), να οργανώσουν αποτελεσματικότερα την παραγωγική λειτουργία των υπηρεσιών τους, στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης του πολίτη και κάλυψης των ουσιαστικών αναγκών των τοπικών κοινωνιών

Στόχος του Τ.Ε.Ε. είναι η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου κεντρικού συστήματος αδειοδοτήσεων, στο οποίο έχουν τη δυνατότητα να ενταχθούν όλες οι διαδικασίες και υπηρεσίες, όπως των αδειοδοτήσεων μεταποιητικών δραστηριοτήτων (άδειες λειτουργίας & εγκατάστασης βιομηχανιών και βιοτεχνιών) και της ψηφιοποίησης κεντρικών αρχείων, όπως το αρχείο των Υπηρεσιών Δόμησης.

Το σύστημα θα δέχεται αιτήσεις και όλα τα απαιτούμενα συνοδευτικά δικαιολογητικά και μελέτες, σύμφωνα με τους ισχύοντες πίνακες πληρότητας, σε ηλεκτρονική μορφή.

Η αίτηση θα εισάγεται σε ροή ελέγχου στην αρμόδια, σύμφωνα με τον γεωγραφικό εντοπισμό, Υπηρεσία Δόμησης, στην οποία οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα κάνουν τον έλεγχο και τυχόν παρατηρήσεις ηλεκτρονικά και θα γνωστοποιούνται στο μηχανικό σε πραγματικό χρόνο.

Η άδεια θα εκδίδεται μετά την έγκριση όλων των απαιτούμενων σταδίων και την διαπίστωση πληρότητας για τις απαιτούμενες μελέτες, αλλά και την κατάθεση τυχόν πρόσθετων δικαιολογητικών.

Όλη η διαδικασία ελέγχου, το ιστορικό μεταβολών και ο φάκελος θα τηρούνται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμα στον Μηχανικό, στον ιδιοκτήτη, στην αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και στο ΥΠΕΚΑ.

Στο ίδιο σύστημα έχει ενσωματωθεί η ηλεκτρονική διαδικασία εισαγωγής αιτημάτων για έλεγχο, η τυχαία επιλογή ελέγχων δόμησης και τα αποτελέσματα τους.

Επίσης, υπάρχει πρόβλεψη (θα λειτουργήσει σε επόμενο στάδιο) για διαβίβαση στοιχείων σε απάντηση αιτημάτων από άλλες, εκτός Υπηρεσιών Δόμησης υπηρεσιών, για την παράλληλη αναζήτηση τυχόν πρόσθετων εγκρίσεων.

Στο σύστημα έχουν πρόσβαση:

Αρμόδιοι μηχανικοί με πλήρη πρόσβαση, οι οποίοι υποβάλλουν τα στοιχεία για τα έργα που έχουν αναλάβει. Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων, με δυνατότητα ανάγνωσης των φακέλων που αναφέρονται στις δικές τους ιδιοκτησίες. Οι αρμόδιοι υπάλληλοι των Υπηρεσιών Δόμησης (με βάση την εσωτερική τους ιεραρχία) με πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία των αδειών που ανήκουν γεωγραφικά στη συγκεκριμένη Υπηρεσία Δόμησης, με δικαίωμα παρεμβάσεων, παρατηρήσεων και έκδοσης διοικητικών πράξεων. Οι αρμόδιοι υπάλληλοι των κεντρικών υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ με πλήρη πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα.

Το ΤΕΕ έχει ολοκληρώσει το λογισμικό και απομένει η εγκατάστασή του στον εξοπλισμό για δοκιμαστική λειτουργία μερικών εβδομάδων καθώς και εκπάιδευση των ερμόδιων στελεχών των υπηρεσιών δόμησης.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΥΠΕΚΑ: Ανακοίνωση για την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το ζήτημα των αστικών λυμάτων

Η σημερινή εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για νέα παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν εκπλήσσει. Σημειώνουμε ότι δεν αποτελεί καταδικαστική απόφαση αλλά εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιβολή χρηματικής ποινής και ημερήσιου προστίμου εξαιτίας της παράτασης των προβλημάτων διαχείρισης αστικών λυμάτων σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

ΥΠΕΚΑ: Θέματα που αφορούν τον ΚΕΝΑΚ και την Ενεργειακή Επιθεώρηση

Με το συγκεκριμένο κανονιστικό πλαίσιο θεσμοθετείται ένας νέος ενεργειακός κανονισμός, που δίνει σαφείς οδηγίες και κατευθύνσεις για την ορθολογική ενεργειακή μελέτη των κτιρίων και που επιτρέπει τη γρήγορη και μη δαπανηρή επιθεώρηση των κτιρίων.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Μηχανισμός τιμολόγησης δημοσίων έργων από το ΤΕΕ

Την ίδρυση φορέα πιστοποίησης τεχνικών επαγγελμάτων, νέων επιστημονικών τμημάτων στο πλαίσιο του ΤΕΕ, καθώς κι ενός αξιόπιστου μηχανισμού τιμολόγησης των δημοσίων έργων ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μ. Χρυσοχοΐδης κατά τη σημερινή του συνάντηση με τον πρόεδρο του ΤEΕ Χ. Σπίρτζη.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Best LIFE Nature Projects 2012

The EU Member States represented on the LIFE Committee and the European Commission's LIFE Nature Unit have announced the Best LIFE Nature Projects 2012.The 8 projects selected represent the most successful of the recently completed LIFE Nature projects, in terms of best practices and/or demonstration actions on nature conservation and the implementation of the Habitats and Birds Directives.

Download: Best LIFE Nature Projects 2012

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Παράταση ώς το 2015 για οικοδομικές άδειες με τον παλιό νόμο

Παράταση μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου 2015 δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος για την έκδοση οικοδομικών αδειών για τις οποίες είχαν υποβληθεί πλήρεις φάκελοι προ της έναρξης εφαρμογής του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ) και προ της δημοσίευσης του νόμου 4030/2011.

«Η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι η δύσκολη οικονομική συγκυρία έχει υποχρεώσει αρκετούς συμπολίτες μας να καθυστερήσουν την υλοποίηση των οικοδομικών έργων που είχαν προγραμματίσει» δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος τόνισε ότι με την παράταση δίνεται τη δυνατότητα ολοκλήρωσης της οικοδομικής άδειας χωρίς νέες διαδικασίες ή δικαιολογητικά.

Τέλος, ο κ. Καλαφάτης αναφέρθηκε στον συμβολικό χαρακτήρα της συγκεκριμένης ημερομηνίας, η οποία συμπίπτει με την προθεσμία του νέου νόμου για την αυθαίρετη δόμηση, συμβολίζοντας έτσι «το οριστικό πέρασμα από την "παλαιά" στη "νέα εποχή" στα θέματα πολεοδομίας».

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Μετρό Θεσσαλονίκης: Μεγάλα πάθη γύρω από τα αρχαία του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

Στο ίδιο τραπέζι βρέθηκαν Στράτος Σιμόπουλος και Γιάννης Μπουτάρης, όπου αντιπαρατέθηκαν για το σταθμό της Βενιζέλου

Στο ίδιο τραπέζι βρέθηκαν Στράτος Σιμόπουλος και Γιάννης Μπουτάρης, με την ευκαιρία της υπογραφής Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Εγνατίας Οδού Α.Ε. εταιρείας που ανήκει στην εποπτεία του γενικού γραμματέα Δημοσίων Έργων.

  Το Μνημόνιο αφορά τρία σημαντικά έργα στο δήμο Θεσσαλονίκης, τα οποία αναλαμβάνει να μελετήσει και να προωθήσει  η Εγνατία Οδός, αλλά παρά ταύτα, η πρώτη ερώτηση που απηύθυναν οι δημοσιογράφοι, αφορούσε τη γνωστή αντιπαράθεση Μπουτάρη- Σιμόπουλου για το σταθμό «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης.

  Οι δύο άντρες απαντώντας στις ερωτήσεις, κράτησαν τις θέσεις τους χωρίς διαχυτικότητες  αλλά και χωρίς να υπάρξει ένταση,  έτσι που φάνηκε ότι οι συγκρούσεις δεν αποκλείουν τις συναινέσεις σε θέματα της πόλης.

  Για τον κ. Σιμόπουλο το θέμα που αφορά την κατασκευή του σταθμού και την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν είναι τεχνικό και η αρμόδια εταιρεία, η Αττικό Μετρό, έχει ήδη υποβάλλει μελέτη που το αντιμετωπίζει. Για τον κ. Μπουτάρη, είναι πολιτικό και η λύση της Αττικό Μετρό είναι «δήθεν» γιατί δεν λαμβάνει υπόψη της την πρόταση Καρακώστα – Αλεξοπούλου.

  Ο Γιάννης Μπουτάρης δήλωσε ότι η Δήμος δεν πρόκειται να κάνει πίσω, ότι δεν πρόκειται να αποσύρει την προσφυγή που έχει καταθέσει στο ΣτΕ αν δεν υπάρξει γραπτή υπουργική απόφαση από το Υπ.Πο. για την κατασκευή του σταθμού με παραμονή των αρχαιοτήτων ή για απόσπαση και επανατοποθέτηση, μετά την κατασκευή, του μεγαλύτερου μέρους τους.

  Ο Δήμος δεν είναι αυτός που καθυστερεί το έργο του Μετρό, είπε, αντίθετα, με την αίτηση θεραπείας που είχε υποβάλει στο Υπουργείο, θα μπορούσαν να είχε επισπευσθεί η εξεύρεση λύσης.

  Για τον κ. Μπουτάρη το θέμα μπορεί να λυθεί με μία απλή απόφαση του υπουργού Πολιτισμού και δεν υπάρχει νομική εμπλοκή, ενώ  ο κ. Σιμόπουλος βλέπει το θέμα να λύνεται στο ΣτΕ, ενώ τόνισε ότι το θέμα αφορά πλέον το υπ. Πολιτισμού, εκφράζοντας παράλληλα την πεποίθηση ότι τελικά «θα έχουμε ένα σταθμό μουσείο».

  «Δεν είπα ποτέ ότι ο Δήμος καθυστερεί το έργο του Μετρό, είπα ότι καθυστερεί τις ανασκαφές στη Βενιζέλου. Τώρα όμως ο σταθμός Βενιζέλου μπαίνει στην κρίσιμη διαδρομή και η όποια καθυστέρηση από δω και πέρα, θα συνεπάγεται και καθυστέρηση του Μετρό», υπογράμμισε ο κ. Σιμόπουλος.

  Πηγή: voria.gr

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

H περιβαλλοντική στρατηγική της ΔΕΗ

Η Περιβαλλοντική Στρατηγική της ΔΕΗ είναι εναρμονισμένη με τους στόχους της ενεργειακής πολιτικής της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το 2020

Η ΔΕΗ, ο μεγαλύτερος παράγοντας ηλεκτρικής ενέργειας και η μεγαλύτερη βιομηχανία στην Ελλάδα, έχει ως κύριο στρατηγικό στόχο την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που απορρέουν από τις δραστηριότητές της. Για την επίτευξή του η ΔΕΗ λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα και εφαρμόζει πλήρως την κοινοτική και εθνική περιβαλλοντική νομοθεσία.

Είναι γνωστό ότι η εξόρυξη του λιγνίτη και η λειτουργία των Σταθμών Παραγωγής σχετίζονται με μια σειρά περιβαλλοντικών επιδράσεων στο τοπίο και στον έμβιο κόσμο. Η ΔΕΗ, αναγνωρίζοντας τις επιδράσεις αυτές, διαχειρίζεται με σεβασμό το φυσικό περιβάλλον στοχεύοντας πάντα στην πρόληψη, αλλά και την αποκατάσταση των προβλημάτων που ανακύπτουν από τις δραστηριότητές της. Για τον σκοπό αυτό μελετά και υλοποιεί δράσεις και πρωτοβουλίες, που πολλές φορές είναι πέραν των απαιτήσεων της νομοθεσίας, αποδεικνύοντας εμπράκτως τον περιβαλλοντικό της προσανατολισμό.

Η Περιβαλλοντική Στρατηγική της ΔΕΗ είναι εναρμονισμένη με τους στόχους της ενεργειακής πολιτικής της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το 2020 (20% Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, 20% εξοικονόμηση ενέργειας, 20% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου) και τις θεσμικές παρεμβάσεις για την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος

. Ακόμη και σ' αυτή τη δύσκολη για τη χώρα μας οικονομική συγκυρία, η ΔΕΗ πραγματοποιεί τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επενδύσεις στην Ελλάδα, τόσο με την κατασκευή νέων υπερσύγχρονων μονάδων όσο και με τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων των εν λειτουργία μονάδων της.

Όλες οι νέες μεγάλες παραγωγικές επενδύσεις και οι περιβαλλοντικές της επιδόσεις υλοποιούνται με την αξιοποίηση της βέλτιστης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Οι προσπάθειες που καταβάλλει η ΔΕΗ απέδωσαν συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα σε όλες τις περιβαλλοντικές πτυχές των δραστηριοτήτων της ηλεκτροπαραγωγής. Μερικές από τις σημαντικότερες είναι:

- δραστική μείωση των εκπομπών συμβατικών ατμοσφαιρικών ρύπων και στερεών-υγρών αποβλήτων - μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, - εξοικονόμηση ενέργειας και αποδοτικότερη χρήση πρώτων υλών, - ευαισθητοποίηση του προσωπικού, - μαζική ανακύκλωση υλικών κ.λπ.

Το πρόγραμμα

Οι βασικές κατευθύνσεις του Περιβαλλοντικού Επιχειρησιακού Προγράμματος της ΔΕΗ περιλαμβάνουν:

- Πρόγραμμα επενδύσεων για νέες θερμοηλεκτρικές μονάδες σύγχρονης τεχνολογίας και υψηλού βαθμού απόδοσης για την αντικατάσταση παλαιών μονάδων παραγωγής.

- Εντατικότερη αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

- Περαιτέρω αξιοποίηση του υδροδυναμικού της Χώρας μας με την κατασκευή νέου μεγάλου υδροηλεκτρικού Σταθμού.

- Κατασκευή υδροηλεκτρικού σταθμού σε συνδυασμό με την ανάπτυξη αιολικής ενέργειας, αξιοποιώντας στο μέγιστο δυνατό βαθμό την παραγωγή ενέργειας από ανεμογεννήτριες.

- Ενίσχυση της περιβαλλοντικής διαχείρισης στους Σταθμούς Παραγωγής και τα Ορυχεία, με την πιστοποίηση των Συστημάτων Περιβαλλοντικής Διαχείρισης κατά ISO 14001:2004.

- Υλοποίηση Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων και επενδύσεων για βελτίωση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς των υφιστάμενων Θερμοηλεκτρικών Μονάδων με βάση τις Βέλτιστες Διαθέσιμες Τεχνικές.

- Προώθηση πρόσθετων δράσεων εξοικονόμησης και ορθολογικής χρήσης ενέργειας, τόσο στην παραγωγή όσο και στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας (τηλεθέρμανση πόλεων, ορθολογική χρήση κλιματιστικών, παροχή υπηρεσιών εξοικονόμησης ενέργειας από τον οδοφωτισμό σε συνεργασία με δήμους της χώρας κ.ά.).

- Βελτίωση της περιβαλλοντικής λειτουργίας των Ορυχείων και υλοποίηση εξειδικευμένων μελετών για την αποκατάσταση των εδαφών (δημιουργία δασικών βλαστήσεων, απόδοση και αξιοποίηση εκτάσεων για αγροτική χρήση, αναψυχή κ.λπ.).

- Εφαρμογή αποδοτικών τεχνολογιών καύσης λιγνίτη και συμμετοχή σε καινοτόμα ερευνητικά προγράμματα για τη δέσμευση και αποθήκευση του διοξειδίου του άνθρακα κ.λπ.

- Μείωση της παραγωγής, αξιοποίηση και διαχείριση των κάθε είδους αποβλήτων από όλες τις δραστηριότητες της ΔΕΗ, σύμφωνα με τη σχετική περιβαλλοντική νομοθεσία

- Ευρύ πρόγραμμα ανακύκλωσης. Η ΔΕΗ αξιοποιεί την έρευνα και την τεχνολογία για να παράγει καθαρή ενέργεια, με σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο.

- Μελέτη και ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων σε εναλλακτικούς κλάδους παραγωγής ηλεκτρισμού, όπως τα υβριδικά συστήματα και τα βιοκαύσιμα

Σημαντική διάκριση

Πρόσφατα η ΔΕΗ πέτυχε μια σημαντική περιβαλλοντική διάκριση, με την υπογραφή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την απονομή του πρώτου βραβείου, στην κατηγορία Οργάνωσης και Διοίκησης για Βιώσιμη Ανάπτυξη (Management Award for Sustainable Development) του 2012, που επιβεβαιώνει το σημαντικό έργο που υλοποιείται από τη ΔΕΗ στον τομέα αυτό.

Η βράβευση αφορούσε τις περιβαλλοντικές επιδόσεις της ΔΕΗ και ειδικότερα την Ανάπτυξη, Εφαρμογή και Πιστοποίηση κατά το πρότυπο ISO 14001:2004, Συστημάτων Περιβαλλοντικής Διαχείρισης στους Θερμικούς και Υδροηλεκτρικούς Σταθμούς Παραγωγής της.

Όπως επισημαίνουν στελέχη της ΔΕΗ, η μεγάλη αυτή διάκριση είναι το επιστέγασμα των συστηματικών και επίμονων προσπαθειών της Γενικής Διεύθυνσης Παραγωγής και τη βελτίωση της λειτουργίας των Σταθμών Παραγωγής, Θερμικών και Υδροηλεκτρικών, τόσο στην ηπειρωτική χώρα, όσο και στα μη διασυνδεμένα νησιά.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Οι υποψήφιοι συνδυασμοί για τις εκλογές του (κεντρικού) ΤΕΕ

Οι υποψήφιοι συνδυασμοί για τις εκλογές του (κεντρικού) ΤΕΕ στις 24 Νοεμβρίου του 2013 σας ενημερώνουν:

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε επιβλέποντες φορείς, για 27.948 θέσεις πλήρους απασχόλησης – Οι θέσεις στη Δ. Μακεδονία

Πρόγραμμα Κοινωφελούς Χαρακτήρα σε επιβλέποντες φορείς, για 27.948 θέσεις πλήρους απασχόλησης.

Θέσεις στη Δυτική Μακεδονία Tηλέφωνα επικοινωνίας :

Πληροφορίες για θέματα συμπλήρωσης των αιτήσεων, προϋποθέσεις συμμετοχής , κριτήρια μοριοδότησης και υποχρέωση ή μη υποβολής των δικαιολογητικών : 210 9989212, 210 9989857, 210 9989116, 210 9989106, 210 9989186, 2109989182, 2109989143, 2109989164.

Πληροφορίες ΜΟΝΟ για τη συμπλήρωση των πεδίων των ηλεκτρονικών αιτήσεων και οποιοδήποτε άλλο τεχνικό θέμα : 210 9989014, 210 9989087 , 2109989762

από 08:00 – 14:00 όλες τις Εργάσιμες Ημέρες.

Πηγή: kozanimedia.gr

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ελπίδα για χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας το ξεπάγωμα των αυτοκινητόδρομων

Πέρασαν από 40 κύματα, κόντεψαν να αποτελέσουν κάτι σαν… σύγχρονα Γεφύρια της Άρτας, φαίνεται όμως ότι οι μεγάλοι οδικοί άξονες που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης και επί της ουσίας έμεναν παγωμένοι από τα τέλη του 2010 βρίσκονται στην τελική ευθεία… επανεκκίνησής τους.

Και αυτή τη φορά δείχνει να είναι πραγματικότητα και όχι κάποια… επικοινωνιακή εξαγγελία. Η δε θετική εξέλιξη προκαλεί… χαράς ευαγγέλια στους μεγαλοεργολάβους, κυρίως στις Ελλάκτωρ, J&P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ή ακόμα και στην Intrakat που βλέπουν τα projects επιτέλους να είναι ένα βήμα πριν την επανέναρξή τους και προσδοκούν σε αύξηση εσόδων και υλοποίηση ανεκτέλεστων συμβάσεων πολλών δις ευρώ συνολικά.

Σε ό,τι αφορά το 5ο έργο των αυτοκινητοδρόμων, τον δρόμο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Σπάρτη, ο υπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «επώδυνες διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ, προκειμένου το έργο να συνεχιστεί». Για το έργο υπήρξαν πρόσφατα από την ΕΤΕπ επιβαρυντικές προβλέψεις για τις μελλοντικές κυκλοφορίες, με αποτέλεσμα να θεωρείται μη βιώσιμο, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα απείλησε με διακοπή της χρηματοδότησης αλλά τελικά επήλθε συμβιβασμός, με το ελληνικό δημόσιο να αναλαμβάνει την αποπληρωμή των δανείων σε περίπτωση που η κυκλοφορία πιάσει το δυσμενέστερο σενάριο.

Αναφορικά με την Ιόνια Οδό και τον Ε65, κατά πληροφορίες το δημόσιο θα προχωρήσει μελλοντικά στην σύναψη δανείων για τα τμήματα των έργων που κατασκευάζονται ως δημόσια και αφορούν κομμάτια που συντηρούνται και λειτουργούν από τους παραχωρησιούχους στην προκειμένη περίπτωση από την ΓΕΚ-Τέρνα και τους Ισπανούς και αφορούν για την Ιόνια Οδό το Σχηματάρι-Χαλκίδα και στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας το Πέταλο του Μαλιακού.

Σε κάθε περίπτωση, η χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ σε συνδυασμό με τους πόρους 1,2 δισ. ευρώ που θα προέλθουν από την αναδιανομή του ΕΣΠΑ (σημείο-κλειδί ότι η Κομισιόν επιτρέποντας την αναθεώρηση των έργων του ΕΣΠΑ προκειμένου να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι), συν τις αποζημιώσεις κ.λπ., κλείνει ουσιαστικά το χρηματοδοτικό κενό των τεσσάρων οδικών αξόνων που οφείλεται στη διακοπή της χρηματοδότησης από ξένα τραπεζικά ιδρύματα.

Από την επανεκκίνηση των έργων θα προκύψουν χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα αποτελέσουν ισχυρή τονωτική ένεση για την οικονομία. Την επόμενη εβδομάδα θα έρθουν στη Βουλή προς ψήφιση οι τροποποιημένες συμβάσεις (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, Μαλιακός - Κλειδί, Άξονας Κεντρικής Ελλάδας Ε65 και Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) και θα ανοίξει έτσι ο δρόμος για την επανεκκίνηση των εργασιών που θα δημιουργήσουν τουλάχιστον 20.000 νέες θέσεις εργασίας, δίνοντας πολύτιμη αναπτυξιακή ανάσα στην ελληνική οικονομία. Σημειώνεται ότι ήδη οι συμβάσεις έχουν σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Πάντως, αξίζει να σημειώσουμε ότι οι νέες συμβάσεις προβλέπουν και την πλήρη εγγύηση του Δημοσίου για τα έσοδα που θα έχουν οι εταιρείες διαχείρισης από τα διόδια. Αν δηλαδή τα έσοδα είναι χαμηλότερα από το επίπεδο που θα αναφέρεται στις συμβάσεις, το Δημόσιο θα καλείται να πληρώσει τη διαφορά (με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα είχε το ίδιο), ενώ από την άλλη πλευρά δέχεται, κατά πληροφορίες, να πληρώνεται τελευταίο, όχι μόνο για τα έσοδα από τα διόδια, αλλά και για κάθε άλλη πληρωμή (λ.χ. απόδοση ΦΠΑ από τα διόδια).

Όπως προβλέπεται στα σχέδια των υπό τροποποίηση συμβάσεων παραχώρησης, εφόσον τα έσοδα του παραχωρησιούχου κατά την περίοδο λειτουργίας του άξονα είναι ελλειμματικά (λόγω μικρού κυκλοφοριακού φόρτου), τότε το Δημόσιο θα αναλαμβάνει να καλύψει το κενό από το μερίδιο των εσόδων του από τα διόδια.

Ολα αυτά, εκτός από την καταβολή αποζημιώσεων ύψους 400 εκατ. ευρώ, την απόφαση επιπλέον χρηματοδότησης έργων άνω των 1,2 δις ευρώ και, σε δύο περιπτώσεις, τη γενναία περικοπή του τεχνικού αντικειμένου (στην Ιόνια Οδό και ειδικότερα το θέμα της Κλόκοβας, στην Ολυμπία Οδό).

Όπως γίνεται αντιληπτό, και σε ότι αφορά τις εγχώριες εταιρείες, οι όμιλοι Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ, ΓΕΚ -Τέρνα είναι αυτές που θα επωφεληθούν άμεσα από το "ξεπάγωμα" των έργων ενώ δεκάδες μικρότερες εταιρείες ανά την χώρα εκτιμάται ότι θα δουλέψουν ως υπεργολάβοι στα εργοτάξια.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Έφτασαν τις 262.000 οι αιτήσεις για επίδομα, άφαντες όμως οι προκαταβολές

Θερμότερη του αναμενόμενου ανταπόκριση στο μέτρο του επιδόματος θέρμανσης έχουν μέχρι τώρα δείξει οι καταναλωτές, καθώς οι αιτήσεις που έχει παραλάβει η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων σε διάστημα μόλις τριών εβδομάδων ξεπερνούν τις 260.000.

Σύμφωνα με πληροφορίες τα αιτήματα φτάνουν τα 262.000, εκ των οποίων αυτά που έχουν εγκριθεί φτάνουν τα 232.000, ωστόσο οι δικαιούχοι παραμένουν στην αναμονή.

Αν και το υπουργείο Οικονομικών είχε δεσμευθεί για άμεση πίστωση των προκαταβολών στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται στην πράξη.

Κι όλα αυτά όταν ένα περίπου μήνα από την έναρξη της νέα περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, τα στοιχεία των εταιρειών μιλούν για σημαντική αύξηση των παραγγελιών σε σχέση με πέρυσι, που φτάνει και το 100% (έως και την περασμένη Παρασκευή 8 Νοεμβρίου).

Τι σημαίνει αυτό; Οτι όσοι από τους καταναλωτές αυτούς είναι δικαιούχοι επιδόματος, πλήρωσαν το πετρέλαιο στο 100% της τιμής του, δηλαδή προς 1,26 ευρώ το λίτρο (τόσο πωλείται σήμερα), χάνοντας το όφελος της προκαταβολής.

Από εβδομάδα οι πιστώσεις Παράγοντες του υπ. Οικονομικών διαβεβαιώνουν ότι οι πρώτες πιστώσεις στους λογαριασμούς των δικαιούχων θα ξεκινήσουν από… εβδομάδα. Όσο για την αιτία των καθυστερήσεων, επικαλούνται το γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά που το σύστημα καταβολής του επιδόματος λειτουργεί κατ’ αυτόν τον τρόπο, δίνοντας δηλαδή προκαταβολές, οπότε απαιτούνται περίπλοκες διασταυρώσεις στοιχείων των δικαιούχων, κ.ο.κ.

Μεγάλη αύξηση

Ενα πάντως περίπου μήνα μετά την έναρξη της νέα περιόδου διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης, τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι εταιρείες μιλούν για σημαντική αύξηση σε σχέση με πέρυσι, ακόμη και διπλάσια (με στοιχεία έως και την περασμένη Παρασκευή 8 Νοεμβρίου).

Ένας λόγος για την μεγάλη αύξηση είναι και το γεγονός ότι φέτος η περίοδο θέρμανσης ξεκίνησε για τα νοικοκυριά χωρίς … σταγόνα πετρελαίου στις δεξαμενές τους, κάτι που δεν ίσχυε πέρυσι. Ήδη, από τον Απρίλιο του 2012, και ενόψει της επικείμενης εξίσωσης των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης με το κίνησης, πολλοί καταναλωτές είχαν φροντίσει να «φουλάρουν» τις δεξαμενές τους με φθηνότερο καύσιμο. Έτσι, ο Οκτώβριος του 2012 βρήκε γεμάτες πολλές δεξαμενές, σε αντίθεση φυσικά με το φετινό Οκτώβριο.

Άλλωστε πέρυσι οι πωλήσεις πετρελαίου βούλιαξαν κατά 70% έναντι του 2012, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΙΟΒΕ. Από την πλευρά τους στελέχη της αγοράς πετρελαιοειδών, εκτιμούν ότι αν η ζήτηση συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, τότε οι φετινές πωλήσεις θα είναι κατά 30% υψηλότερες από πέρυσι.

Τώρα απομένει να φανεί κατά ποσό θα επαληθευτεί η δέσμευση ότι από εβδομάδα ξεκινούν οι πρώτες πιστώσεις των προκαταβολών στους λογαριασμούς των δικαιούχων. Επίσης, μένει να επιβεβαιωθεί κατά πόσο στο 20ήμερο από την υποβολή της αίτησης θα υπάρξει πλήρης εξόφληση του επιδόματος που δικαιούται ο φορολογούμενος, όπως όριζε η σχετική υπουργική απόφαση.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Πόσα απέδωσαν οι ρυθμίσεις από αυθαίρετα και ημιυπαίθριους

Τα 1,9 δισ. ευρώ αγγίζουν τα έσοδα από αυθαίρετα και ημιυπαίθριους, από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Σεπτέμβριο του 2013, όπως προκύπτει από έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα.

Συγκεκριμένα, το κράτος έχει εισπράξει 1,9 δισ. ευρώ, από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Σεπτέμβριο του 2013, μετά τη θέσπιση του Ν. 4014/11 για τις αυθαίρετες κατασκευές και τους ημιυπαίθριους και του Ν. 4178/13 "Αντιμετώπιση αυθαίρετης δόμησης- Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις".

Μάλιστα το ποσό αυτό υπερβαίνει τις εκτιμήσεις που προέβλεπαν έσοδα 1,7 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από το έγγραφο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, που διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση των βουλευτών των Ανεξάρτητων Ελλήνων, κ.κ. Γιάννη Δημαρά και Γαβριήλ Αβραμίδη, με την οποία μεταξύ άλλων ζητούσαν να ενημερωθούν πόσα είναι τα έσοδα από τα αυθαίρετα που νομιμοποιούνται.

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα έσοδα από τις παραπάνω ρυθμίσεις αναλύονται σε έσοδα από πρόστιμα τα οποία αποτελούν έσοδα του Πράσινου Ταμείου που εντάσσονται στη Γενική Κυβέρνηση σε έσοδα από παράβολα που εισάγονται στον Κωδικό Εσόδου 3746 του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Η ανάλυση των εσόδων από τους δύο νόμους

Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού από παράβολα

-Την περίοδο Οκτώβριος - Δεκέμβριος του 2011 τα προϋπολογισθέντα έσοδα ήταν 0 και τα εισπραχθέντα 75,98 εκατ. ευρώ. -Στο σύνολο του 2012 τα προϋπολογισθέντα ήταν 175 .ευρώ και τα εισπραχθέντα 159,13 εκατ. ευρώ. -Το διάστημα Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2013 τα προϋπολογισθέντα έσοδα είναι 15 εκατ. ευρώ και τα εισπραχθέντα ανήλθαν σε 67,72 εκατ. ευρώ.

Έσοδα Πράσινου Ταμείου από πρόστιμα

-Το διάστημα Οκτώβριος - Δεκέμβριος 2011 τα προϋπολογισθέντα έσοδα ήταν 616 εκατ. ευρώ και τα εισπραχθέντα ανήλθαν σε 845,67 εκατ. ευρώ.

-Το 2012 τα προϋπολογισθέντα ήταν 677 εκατ. ευρώ και τα εισπραχθέντα ανήλθαν σε 567,73 εκατ. ευρώ.

-Το διάστημα Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2013 τα προϋπολογισθέντα ήταν 239 εκατ. ευρώ και τα εισπραχθέντα ανήλθαν σε 190,65 εκατ. ευρώ.

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...

Ενδιαφέρον κινεζικού κολοσσού για πράσινα έργα στην Ελλάδα

Μεγαλεπήβολα σχέδια για την ελληνική αγορά ενέργειας, από το να δημιουργήσουν ένα χαρτοφυλάκιο που να φτάνει σε πρώτη φάση τα 1.000 μεγαβάτ εξαγοράζοντας μεταξύ των άλλων υδροηλεκτρικά έργα της ΔΕΗ Ανανεώσιμες (θυγατρικής της ΔΕΗ), μέχρι το να δημιουργήσουν στην Ελλάδα ένα εργοστάσιο έρευνας και ανάπτυξης για τις ΑΠΕ, έχουν οι Κινέζοι της Hanergy Holding Group.
Το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στην Ελλάδα μετέφερε χθες στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά ο κύριος μέτοχος και επικεφαλής του κινεζικού ομίλου, Λι Χατζούν. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θέμα που τέθηκε στη συνάντηση ήταν ακόμη και το ενδεχόμενο εισόδου της Hanergy ως στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, της θυγατρικής της ΔΕΗ στον τομέα των ΑΠΕ, χωρίς ωστόσο να συζητηθούν λεπτομέρειες. Η Hanergy Holding Group που έχει ήδη παρουσία στην ελληνική αγορά (ως Hanergy Solar Power Greece) αποτελεί τον μεγαλύτερο ιδιωτικό καθετοποιημένο όμιλο της Κίνας στην πράσινη ενέργεια, με ενεργητικό κοντά στα 20 δισ. δολάρια, αριθμό εργαζομένων 10.000 παγκοσμίως και επενδύσεις σε μία σειρά χωρών, από Ιαπωνία, Ινδία, Σαουδική Αραβία και Εμιράτα, μέχρι Ισραήλ, Ολλανδία, Ιταλία, Γερμανία, Βρετανία και ΗΠΑ. Διαχειρίζεται 6.000 μεγαβάτ υδροηλεκτρικών μόνο στην Κίνα, διαθέτει εργοστάσια παραγωγής φωτοβολταϊκών πάνελ λεπτού υμενίου (thin films) δυναμικότητας 3.000 μεγαβάτ τον χρόνο, ενώ έχει κατασκευάσει το μεγαλύτερο ιδιωτικό υδροηλεκτρικό φράγμα στο κόσμο ισχύος 3 γιγαβάτ, που αποτελεί ένα από τα 30 μεγαλύτερα παγκοσμίως. Το μέγεθος της εταιρείας τής επιτρέπει να έχει εύκολη πρόσβαση σε χρηματοδότηση, ενώ διαθέτει απευθείας συμβάσεις με την Κεντρική Τράπεζα της Κίνας. Τα τελευταία χρόνια έχει κάνει τα πρώτα της βήματα στην ελληνική αγορά αποκτώντας χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών έργων, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες ενδιαφέρεται να εξαγοράσει μεγάλο αριθμό αδειών φωτοβολταϊκών από εταιρείες που δεν τις έχουν υλοποιήσει ακόμη. Διεθνώς, επιδίδεται σε εξαγορές δυτικών εταιρειών υψηλής τεχνολογίας στα πάνελ λεπτού υμενίου, έχοντας αποκτήσει τρεις από τις δέκα καλύτερες εταιρείες στον κλάδο. Πρόκειται για τη γερμανική Solibro, θυγατρική της Q - Cells, καθώς και για τις αμερικανικές MiaSole και Global Solar. Με τις κινήσεις αυτές έχει καταφέρει να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής thin films φωτοβολταϊκών πάνελ στον κόσμο, εκτοπίζοντας χάρη στο πολύ χαμηλό κόστος της πλήθος ευρωπαϊκών εταιρειών, κυρίως γερμανικών. Κατά τη συνάντηση στο Μαξίμου, συμφωνήθηκε ότι εντός των επόμενων εβδομάδων θα γίνει νέα συνάντηση της Hanergy, αυτή τη φορά με την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος - Ενέργειας. Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι εφόσον ολοκληρωθεί το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για 1.000 μεγαβάτ, θα μπορούσε να αυξηθεί πολύ περισσότερο. Πηγή:Τα Νέα

κλικ για πλήρη ανάγνωση ή για το σχόλιο σας...