.

Κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ μέσα στο 2015

Ο αγωγός ΤΑΡ που έχει σχεδιαστεί να μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία μέσω της Τουρκίας στην Ευρώπη, ετοιμάζεται για την υποβολή προσφορών το 2014, ένα χρόνο πριν την σχεδιαζόμενη κατασκευή του.
 «Σχεδιάζουμε να στείλουμε προσκλήσεις υποβολής προσφορών […] για πακέτα συμβολαίων για τον αγωγό μέσα στο 2014, πιθανώς στο πρώτο εξάμηνο», τόνισε η Lisa Givert, επικεφαλής επικοινωνίας του ΤΑΡ, στο περιθώριο συνεδρίου για το φυσικό αέριο που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία.

Οι δυνητικοί προμηθευτές δεν έχουν ακόμη δημοσιοποιηθεί, ούτε το αναμενόμενο συνολικό κόστος του έργου, στο οποίο αναμένεται να συμμετάσχουν 55.000 άτομα σε τρεις χώρες.
Ο ΤΑΡ αποτελεί τον κεντρικό σύνδεσμο του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, μια διαδρομή μεταφοράς φυσικού αερίου από την κεντρική Ασία, τη Μέση Ανατολή και την ανατολική Μεσόγειο στην ΕΕ. Η τελευταία επιδιώκει να διαφοροποιήσει την παροχή φυσικού αερίου προκειμένου να μην εξαρτάται αποκλειστικά από το εισαγόμενο ρωσικό φυσικό αέριο.
Ο ΤΑΡ θα διασχίζει την Ελλάδα και την Αλβανία και θα καταλήγει στην Ιταλία. Θα κατασκευαστεί από μια κοινοπραξία της ΒΡ, της νορβηγικής Statoil και της αζέρικης SOCAR.
Η κοινοπραξία σχεδιάζει να μεταφέρει 10δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως στην Ευρώπη, και πολύ πιθανώς διπλάσιο όγκο μακροπρόθεσμα.
Στις 17 Δεκεμβρίου η κοινοπραξία του πεδίου φυσικού αερίου Shah Deniz θα εκδώσει τελική επενδυτική απόφαση για την επέκταση της φάσης ΙΙ, που θα έχει ως στόχο την παραγωγή για τις νέες διαδρομές φυσικού αερίου στην Τουρκία και την Ευρώπη.
 «Είμαστε κοντά σε αυτή την απόφαση», είπε η Lisa Givert.
Πρόσθεσε ότι ο ΤΑΡ θα σημαίνει επενδύσεις αξίας 1.5δις € για την Ελλάδα και 1 δις € για την Αλβανία, ενισχύοντας τις τοπικές βιομηχανίες και την απασχόληση.
Τον Ιούνιο, ο ΤΑΡ επελέγη από την Shah Deniz έναντι του «αντίπαλου» αγωγού  Nabucco West.
EurActiv με Reuters

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου