.
.

Ξεκινάει ο έλεγχος 50.000 υπαλλήλων για πλαστά πιστοποιητικά – Ποιοι είναι οι τέσσερις λόγοι που θα απολύονται (ΦΕΚ)

Τη διαδικασία και τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει ο επανέλεγχος των πιστοποιητικών δημοσίων υπαλλήλων των οποίων οι συμβάσεις μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου καθορίζει η υπουργική απόφαση που υπέγραψαν ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρηστος Σταϊκούρας (ΦΕΚ Β΄, Αρ. Φύλλου 1447/ 5.6.2014). Πρόκειται για τουλάχιστον  45 με 50.000 υπαλλήλους του γνωστού ΠΔ Παυλόπουλου του 2004 (πάνω από 35.000) αλλά και Βάσως Παπανδρέου του 2002 (πάνω από 10.000). Η διαδικασία ελέγχου θα γίνει από κλιμάκια με τουλάχιστον δύο μέλη στα οποία θα συμμετέχουν ένας επιθεωρητής ή βοηθός επιθεωρητής από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔ) και ένας υψηλόβαθμος υπάλληλος του δημόσιου τομέα.

Εκτός Δημοσίου θα τεθούν μετά από την εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη πορισματική έκθεση των κλιμακίων και απόφαση του ΑΣΕΠ υπάλληλοι οι οποίοι έχουν:
- Καταθέσει  πλαστά δικαιολογητικά,
- Δηλώσει αναληθή ή ανακριβή στοιχεία, πάνω στα οποία στηρίχτηκε η απόφαση μετατροπής της σύμβασης
- Παρασιωπήσει ή αποκρύψει κρίσιμα στοιχεία
- Προβεί σε οποιαδήποτε άλλη μη νόμιμη ενέργεια αναφορικά με τη συνδρομή των κατά περίπτωση νόμιμων προϋποθέσεων για τη μετατροπή της σύμβασης.
Πώς θα γίνει ελεγκτική διαδικασία
Οι Διευθύνσεις Διοικητικού ή άλλες αρμόδιες οργανικές μονάδες , αποστέλλουν στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, εντός της οριζόμενης από αυτό προθεσμίας, ονομαστικό κατάλογο όλων των υπαλλήλων τους, των οποίων οι συμβάσεις ή σχέσεις εργασίας ή έργου μετετράπησαν σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου.
Ο σχετικός κατάλογος περιλαμβάνει ανά φορέα το ονοματεπώνυμο του υπαλλήλου, την κατηγορία και ειδικότητα προσωπικού στην οποία ανήκει, εκείνη στην οποία κατετάγη κατά το χρόνο μετατροπής της σύμβασης σε αορίστου χρόνου, τις διατάξεις βάσει των οποίων έγινε η μετατροπή της σύμβαση σε αορίστου χρόνου και την ακριβή ημερομηνία μετατροπής της σύμβασης.
Στις περιπτώσεις που μετά τη μετατροπή της σύμβασης ο υπάλληλος μεταφέρθηκε−μετετάγη σε άλλον φορέα, με την ίδια ή διαφορετική ειδικότητα από αυτήν στην οποία κατετάγη κατά το χρόνο μετατροπής της σύμβασης, η αναγραφή του φορέα, στον οποίο πραγματοποιήθηκε η μετατροπή της σύμβασης, αποτελεί απαραίτητο πληροφοριακό στοιχείο του ως άνω καταλόγου. Τα ανωτέρω στοιχεία διαβιβάζονται συγκεντρωτικά από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στο Α.Σ.Ε.Π.
 Κλιμάκια ελέγχου
Θα συγκροτηθούν κλιμάκια ελέγχου για κάθε φορέα, που θα αναζητούν από την αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικού του φορέα αντίγραφα όλων των εγγράφων, δικαιολογητικών και άλλων στοιχείων βάσει των οποίων πραγματοποιήθηκε η μετατροπή των συμβάσεων των υπαλλήλων. Επίσης, μπορεί για την εκπλήρωση του έργου του να επισκέπτεται την υπηρεσία όπου πραγματοποιείται ο έλεγχος, έχοντας δικαίωμα πλήρους πρόσβασης στους ατομικούς φακέλους των υπαλλήλων καθώς και σε κάθε άλλο συναφές με το αντικείμενο του ελέγχου έγγραφο. Επιπλέον, δύναται να ζητά πληροφορίες, διευκρινίσεις και στοιχεία από τις αρμόδιες κατά περίπτωση Υπηρεσίες ή άλλες αρχές. Σε περίπτωση μη χορήγησης, απόκρυψης των παραπάνω εγγράφων, στοιχείων ή πληροφοριών ή χορήγησης εν γνώσει ανακριβών στοιχείων και γενικά παρακώλυσης και παραπλάνησης του έργου του κλιμακίου, το ενεχόμενο διοικητικό όργανο υπέχει πειθαρχικές ευθύνες κατ” άρθρο 107 παρ. 1 περ. β΄ του ισχύοντα Υ.Κ. (ν. 3528/2007) ή κατά τις αντίστοιχες διατάξεις πειθαρχικού δικαίου, που διέπει το φορέα.
Ο   επανέλεγχος της μετατροπής συμβάσεων συνίσταται ιδίως στην επανεξέταση όλων των εγγράφων, δικαιολογητικών και άλλων στοιχείων που λήφθηκαν υπόψη από το οικείο Υπηρεσιακό ή Διοικητικό ή Δημοτικό ή Κοινοτικό Συμβούλιο ή συλλογικό όργανο διοίκησης του οικείου νομικού προσώπου ή άλλο, εξομοιούμενο προς αυτά σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αρμόδιο όργανο του φορέα ή το Α.Σ.Ε.Π. προκειμένου να μετατραπούν συμβάσεις ή σχέσεις εργασίας ή έργου σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Σε περίπτωση διαπίστωσης της μη συνδρομής των νόμιμων  προϋποθέσεων, ερευνάται η υπαιτιότητα του υπαλλήλου για τη διαμόρφωση της σχετικής κρίσης των αρμοδίων οργάνων και ο υπάλληλος καλείται προς τούτο προκειμένου να παράσχει τυχόν συμπληρωματικές πληροφορίες ή διευκρινίσεις.

ΠΗΓΗ: aftodioikisi.gr

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου