.
.

Σαφάρι για τους… "δεν πληρώνω" ξεκινά η νέα διοίκηση της ΔΕΗ

Ο βραχνάς των ανεξόφλητων και των άδειων ταμείων, αποδεικνύεται το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτήν την περίοδο για τη ΔΕΗ και η νέα διοίκηση του Μ. Παναγιωτάκη, θέτει ως μία από τις πρώτες προτεραιότητες την αύξηση της εισπραξιμότητας των λογαριασμών.
Στη φαρέτρα του νέου διοικητή της ΔΕΗ υπάρχει και το… καρότο αλλά και το μαστίγιο, όπως φάνηκε και στις δηλώσεις που έκανε χθες απευθύνοντας έκκληση προς τους καταναλωτές να δώσουν ό,τι μπορούν αφού τα χρήματα από τους λογαριασμούς αποτελούν το οξυγόνο της επιχείρησης.
Όμως επειδή οι προσδοκίες από τις εκκλήσεις είναι μάλλον χαμηλές, η ΔΕΗ ετοιμάζει το αμέσως επόμενο διάστημα την αξιοποίηση και άλλων εργαλείων προκειμένου να δει να έρχονται κάποια χρήματα από το σύνολο του 1,8 δισ. των ανεξόφλητων, που προέρχονται σε ποσοστό 90% από τη μέση και τη χαμηλή τάση.
Ποιες είναι όμως οι πιθανότητες το εγχείρημα να φέρει χρήματα; Ακόμη είναι νωρίς να φανεί, όμως σύμφωνα με στοιχεία της ΔΕΗ, από το 1,8 δισ. περίπου 355 εκατ. είναι απλώς υπερήμεροι πελάτες που έχασαν την προθεσμία πληρωμής και άρα θεωρείται ότι θα είναι ενήμεροι. Ένα ποσό οφειλής μεταξύ των 250 και των 300 εκατ. ευρώ προέρχεται από επιχειρήσεις, γραφεία ή εξοχικά που έχουν κλείσει ή δε χρησιμοποιούνται και ως εκ τούτου θεωρούνται ως δύσκολα εισπράξιμες. Για αυτήν την κατηγορία η ΔΕΗ θα κινηθεί δικαστικά πρώτα για τις μεγαλύτερες οφειλές που παρουσιάζουν ένα νόημα.
Τώρα για τις υπόλοιπες οφειλές, που γεννήθηκαν και διογκώθηκαν κυρίως μετά το περίφημο «χαράτσι» για τα ακίνητα που μπήκε στους λογαριασμούς ρεύματος, φέρνοντας σε δεινή θέση το ταμείο της ΔΕΗ, το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπάρξει αξιοποίηση του συστήματος SAP που μόλις εγκαταστάθηκε (1η Απριλίου) καλύπτοντας σημαντικό αριθμό των πελατών της εταιρείας και μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να καλύπτει και τα 7,5 εκατ. πελατών της εταιρείας (1η Ιουνίου).
Το νέο σύστημα θα επιτρέπει διασταυρώσεις σε στοιχεία όπως τα τετραγωνικά και οι καταναλώσεις. Εάν η ΔΕΗ διαπιστώσει πχ ότι ένας πελάτης που μένει σε ένα μεγάλο σπίτι και συνεχίζει να έχει μεγάλη κατανάλωση, όπως προ κρίσης, με τη διαφορά ότι τώρα δεν πληρώνει, τότε δημιουργείται η υπόνοια ότι αυτός ο πελάτης είναι εκ συστήματος και όχι εξ ανάγκης κακοπληρωτής. «Από αυτές τις περιπτώσεις θα ξεκινήσουμε» αναφέρουν χαρακτηριστικά πηγές της νέας διοίκησης της ΔΕΗ.
Τώρα πέρα από την επιχείρηση «ξεκαθάρισμα» στα ανεξόφλητα, η νέα διοίκηση θέτει δύο ακόμη προτεραιότητες που αφορούν σε μια πιθανή νέα αναδιάρθρωση της εταιρείας χωρίς να παραβιάζονται οι κοινοτικοί κανόνες και στην καλύτερη αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού και υφιστάμενου εξοπλισμού κυρίως στο κομμάτι της λιγνιτικής παραγωγής.
Για την αναδιάρθρωση, φαίνεται ότι προτεραιότητα είναι ο ΔΕΔΔΗΕ (διαχειριστής δικτύου διανομής) ο οποίος θα επανέλθει «πιο κοντά» στη μητρική ως εταιρεία. Αυτό μεταφράζεται πιθανόν σε παραχώρηση της διαχείρισης του δικτύου και των νησιών σε άλλο οργανισμό, ενοποίηση διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών με τη μητρική και άρση των περιορισμών για την κινητικότητα του προσωπικού.
Τέλος, για την αξιοποίηση αργούντος εξοπλισμού της ΔΕΗ, το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο εξοπλισμός στα ορυχεία που έχει ως αποτέλεσμα την αναποτελεσματική εξόρυξη λιγνίτη που με τη σειρά της μεταφράζεται σε απώλειες έως και 6% στη συνολική παραγωγή της εταιρείας. Εάν αντίθετα η ΔΕΗ αξιοποιούσε είτε με προσλήψεις ή με εσωτερικές μετακινήσεις όπου αυτό είναι εφικτό, ένα δυναμικό της τάξης των 200 ατόμων θα μπορούσε να αυξήσει την αποδοτικότητα των ορυχείων της και τη συνολική αποδοτικότητα της εταιρείας.

(του Χάρη Φλουδόπουλου, capital.gr, 8/4/2015)

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου