.
.

ΥΠΑΠΕΝ - ΔΕΗ: Ρϋθμιση οφειλών προς τη ΔΕΗ με προκαταβολή 10%

ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΕΗ ΜΕ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ 10% ΚΑΙ ΕΩΣ 36 ΔΟΣΕΙΣ,
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΑΝ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΠΕΝ & Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ Δ.Σ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
«Γενναίο» σχέδιο για διακανονισμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ, που προβλέπει προκαταβολή 10% και μέχρι 36 μηνιαίες δόσεις για τους οικιακούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, ενώ για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες οι δόσεις αυξάνονται σε 40 έως 60, ανακοίνωσε ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΗ Μανώλη Παναγιωτάκη και τον Γενικό Δ/ντη Εμπορίας της Επιχείρησης, Λάζαρο Καραλάζο.
Ειδικό πρόγραμμα ρύθμισης χρεών ανακοινώθηκε και για τις τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ στη νέα ρύθμιση θα μπορούν να ενταχθούν και όσοι καταναλωτές είχαν διακανονίσει τις οφειλές τους στο παρελθόν με λιγότερο ευνοϊκούς όρους. Από αύριο οι ενδιαφερόμενοι καταναλωτές θα μπορούν να ζητούν διακανονισμό της οφειλής τους σε οποιοδήποτε υποκατάστημα της ΔΕΗ, ή στο τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών 11770, αναφέροντας το ΑΦΜ τους και τον αριθμό της παροχής.
«Η ΔΕΗ επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τον αναπτυξιακό και κοινωνικό της ρόλο» δήλωσε ο Υπουργός ΠΑΠΕΝ, επισημαίνοντας ότι καμία άλλη επιχείρηση δεν θα μπορούσε να προχωρήσει σε ένα τέτοιο εγχείρημα, εάν δεν ήταν Δημόσια. Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης τόνισε ότι αυτό το γενναίο πρόγραμμα διακανονισμών θα δώσει ανάσα σε χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις που επλήγησαν από την κρίση και επανέλαβε κατηγορηματικά ότι καμία αύξηση του ΦΠΑ δεν θα επιβληθεί στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης, στάθηκε στο γεγονός ότι η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη ομόφωνα από το Δ.Σ της Επιχείρησης, με κριτήρια κοινωνικής ευαισθησίας αλλά και επιχειρηματικά, καθώς εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στον περιορισμό των ανεξόφλητων οφειλών προς την Επιχείρηση, που σήμερα ξεπερνούν τα 1,9 δισ. Ευρώ.
Ø     Ακοθουθούν οι δηλώσεις προς τους εκπροσώπους του Τύπου :
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ : Να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την παρουσία και την ανταπόκρισή σας στην σημερινή πρόσκληση, για να σας ενημερώσουμε για ένα θέμα σημαντικό που αφορά σχεδόν το σύνολο της κοινωνίας μας.
Ως Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Ενέργειας, μαζί με την ΔΕΗ είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ένα γενναίο, θα έλεγα, σχέδιο ρυθμίσεων για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές νοικοκυριών και επιχειρήσεων απέναντι στη ΔΕΗ.
Η βασική κατεύθυνση αυτού του σχεδίου είναι ότι προβλέπει 36 μηνιαίες δόσεις, δηλαδή 3 χρόνια, προκειμένου ο καταναλωτής, το νοικοκυριό, η επιχείρηση, να εξοφλήσουν ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς τη ΔΕΗ.
Με δυο λόγια, η ΔΕΗ σήμερα με την απόφασή της δίνει τη δυνατότητα σε τρία χρόνια σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις, στη μεγάλη πλειοψηφία τους βέβαια, να εξοφλήσουν χρέη τα οποία συσσωρεύτηκαν τα προηγούμενα χρόνια μέσα στη κρίση.
Επίσης, το σχέδιο αυτό προβλέπει μια πολύ μικρή προκαταβολή, προκειμένου να μπορέσει κανείς να ενταχθεί στις ρυθμίσεις. Η προκαταβολή αυτή είναι στο 10% των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Πιστεύουμε ότι αυτός ο σχεδιασμός θα ανακουφίσει χιλιάδες νοικοκυριά, ιδιαίτερα φτωχά και μεσαία νοικοκυριά και θα βοηθήσει αυτή την ώρα, επίσης, χιλιάδες επιχειρήσεις, ιδιαίτερα μικρομεσαίες.
Με δυο λόγια, αυτός ο σχεδιασμός θα προσφέρει ανάσα σε φτωχούς ανθρώπους στην κοινωνία μας, που έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την κρίση και θα δώσει ώθηση σε επιχειρήσεις, επομένως στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας σε μια περίοδο που χειμάζεται πάρα πολύ έντονα.
Η ΔΕΗ, πρωτοστατώντας στη διαμόρφωση αυτού του σχεδίου, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι είναι μια μεγάλη Δημόσια Επιχείρηση με ένα ακόμη μεγαλύτερο αναπτυξιακό και κοινωνικό ρόλο.
Ένα τέτοιο εγχείρημα, μια τέτοια προσπάθεια, δεν θα μπορούσε να την κάνει καμία άλλη επιχείρηση αν δεν ήταν Δημόσια, αν δεν είχε τη μεγάλη ιστορική παράδοση της ΔΕΗ κι αν δεν είχε την κοινωνική ευαισθησία τόσο της ηγεσίας της ΔΕΗ, όσο και των στελεχών και των εργαζομένων της ΔΕΗ.
Και θέλω να τονίσω σε αυτό το σημείο, ότι αυτό το σχέδιο των γενναίων ρυθμίσεων το ασπάστηκαν και το αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή και με μεγάλη θέρμη όλα τα στελέχη και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ. Οι οποίοι είναι οι πρώτοι που καταλαβαίνουν ότι αυτή την ώρα της δοκιμασίας της κοινωνίας αυτοί πρέπει να δώσουν το παρόν θετικά, υποβοηθώντας τη κοινωνία να σταθεί όρθια για να τα βγάλει πέρα.
Τον λόγο τώρα θα έχει ο Πρόεδρος και Δ.Σ της ΔΕΗ ο κ. Παναγιωτάκης, οποίος πρωτοστάτησε στη διαμόρφωση του σχεδίου μαζί με τους συνεργάτες του, για να εξηγήσει περισσότερα για τον σχεδιασμό και τις ρυθμίσεις.
ΜΑΝΩΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗΣ : Ευχαριστούμε πολύ κ. Υπουργέ. Ευχαριστώ κι εσάς για την ανταπόκρισή σας, γι αυτό το τόσο κρίσιμο για την κοινωνία μας ζήτημα.
Θέλω να σας πω ότι για τη ΔΕΗ ήταν σήμερα, που το Διοικητικό της Συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε το νέο διακανονισμό των οφειλών, μια μέρα ιστορική. Γιατί, μέσα στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Επιχείρηση και γνωρίζετε ότι οι οφειλές ανεξόφλητων έχουν προσεγγίσει το 1,9 δις Ευρώ, η ΔΕΗ εξαντλώντας τις οικονομικές της δυνατότητες επεξεργάστηκε και καθιερώνει αυτό το νέο κανονισμό – διακανονισμό.
Τονίζω την ομοφωνία του Δ.Σ, γιατί όπως ξέρετε στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΗ μετέχουν εκτός από τα μέλη που διορίζει η Κυβέρνηση και εκπρόσωποι των εργαζομένων, καθώς και οι εκπρόσωποι των μετόχων της μειοψηφίας οι οποίοι κατά τεκμήριο -και στην συγκεκριμένη περίπτωση κατά κυριολεξία- εκπροσωπούν καταναλωτές, όπως και εκπρόσωπος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής.
Όλοι λοιπόν, εξέφρασαν την ικανοποίησή τους και την προσδοκία τους ότι με αυτό το σύστημα το οποίο καθιερώνουμε τώρα, αφενός μεν η Επιχείρηση θα μπορέσει να εισπράξει ένα μεγάλο μέρος από τις οφειλές, αφετέρου -και το κυριότερο- θα βοηθήσει τους πελάτες της, τους οικιακούς και τους επαγγελματίες, να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες στιγμές.
Η απόφαση που πήραμε είναι όχι μόνο με κοινωνικά, αλλά και με επιχειρηματικά κριτήρια, σύμφωνα με αυτά που είπα προηγουμένως.
Πιο συγκεκριμένα : Για τους οικιακούς καταναλωτές και όλους τους βιομηχανικούς και επαγγελματικούς καταναλωτές, για την εξόφληση των οφειλών καθιερώνονται μέχρι 36 δόσεις, σε συνάρτηση την οικονομική τους κατάσταση και με το ύψος της οφειλής. Μέχρις σήμερα, μεσοσταθμικά οι δόσεις που υπήρχαν ήταν 8, άρα σχεδόν πενταπλασιάζονται οι δόσεις και όπως πολύ εύστοχα είπε ο Υπουργός πάμε στα 3 χρόνια για την εξόφληση των προηγούμενων οφειλών.
Δεύτερον, η προκαταβολή που καθιερώνεται είναι το 10% της οφειλής, που είναι ακριβώς το μισό απ’ ότι ίσχυε μέχρι σήμερα και λιγότερο για τους πελάτες οι οποίοι είχαν μικρότερο βαθμό ασυνέπειας.
Το τρίτο είναι ότι, για τους ευάλωτους καταναλωτές και γι αυτούς που ανήκουν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο, ή τα άτομα με μηχανική υποστήριξη, οι δόσειες είναι άφθονες, 40 έως 60 ανάλογα και με την οικονομική κατάσταση του καθενός.
Δίνεται η δυνατότητα ένταξης στις νέες ρυθμίσεις και σε όσους πελάτες μας έχουν ήδη προχωρήσει σε ρυθμίσεις με λιγότερο ευνοϊκούς όρους, άρα μπορούν εφόσον το επιθυμούν οι ίδιοι -και προφανώς θα το επιθυμούν- να ενταχθούν στις νέες ρυθμίσεις.
Και τέλος, δίνουμε την ευκαιρία σε όσους από τους πελάτες μας, για τον άλφα ή βήτα λόγο, δεν έχουν επιδείξει συμβατική συμπεριφορά, να γυρίσουνε σελίδα. Μειώνουμε και σ΄ αυτούς σημαντικά την προκαταβολή και τους αυξάνουμε τις δόσεις, έτσι ώστε να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με την Επιχείρηση.
Γενικά θα έλεγα, ότι με αυτή τη ρύθμιση η ΔΕΗ απευθυνόμενη προς στους πελάτες της, προς τους έλληνες καταναλωτές που σε ποσοστό 97% είναι πελάτες της, θέλει να γυρίσει σελίδα να επαναπροσδιορίσει τη σχέση της με το δίπολο, αφενός μεν παροχή διευκολύνσεων με κοινωνική ευαισθησία και αναπτυξιακά κριτήρια για την εξόφληση των οφειλών τους και αφετέρου, με το αίτημα απέναντί τους να τηρήσουν με συνέπεια αυτά τα οποία θα διακανονίσουν.
Θέλουμε να πιστεύουμε και αυτό εκτίμησε το Διοικητικό Συμβούλιο, ότι με αυτόν τον κανονισμό θα προκύψουν βιώσιμοι διακανονισμοί, ρεαλιστικοί. Έτσι ώστε, οι πελάτες μας σε ότι συμφωνήσουν να ανταποκριθούν.
Βέβαια, δεν ξεχνάμε ότι το μεγάλο μας στοίχημα είναι η μείωση της τιμής του ρεύματος, όπως έχει εξαγγείλει πολλές φορές ο Υπουργός και όπως κι εμείς στοχεύουμε. Πάνω σ’ αυτό, ελπίζουμε ότι δεν θα περάσει πολύς καιρός που θα είμαστε σε θέση να κάνουμε τις συγκεκριμένες προτάσεις μας.
ΛΑΖΑΡΟΣ ΚΑΡΑΛΑΖΟΣ : Όπως είπε ο κύριος Υπουργός και ο Πρόεδρος, ο νέος αυτός Κανονισμός Διακανονισμών απευθύνεται πρακτικά στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Τόσο στα νοικοκυριά, όσο και στις επιχειρήσεις.
Προσπαθούμε να θέσουμε τη σχέση μας με τους πελάτες μας σε μια νέα βάση, με αλλαγή σελίδας η οποία θα στηρίζεται στην αμοιβαία συνέπεια. Εμείς δεσμευόμαστε ως ΔΕΗ, ως Επιχείρηση, να βελτιώσουμε την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους πελάτες μας και οι πελάτες μας προσκαλούνται να τηρήσουν με συνέπεια τους ιδιαίτερα ευνοϊκούς διακανονισμούς που προτείνουμε.
Βέβαια, θα ήθελα να μου επιτραπεί να σημειώσω ότι σε ακραίες περιπτώσεις, όπου αποδεδειγμένα υπάρχουν υψηλές καταναλώσεις και κατοικίες εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων με μεγάλες οφειλές, εκεί αντιλαμβάνεστε ότι και για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης δεν δικαιολογείται ιδιαίτερα μεγάλη ανοχή.
Παρόλα αυτά, η γενικότερη στόχευση του νέου κανονισμού μας είναι στην κατεύθυνση της καλύτερης και αμεσότερης ανταπόκρισης στις ανάγκες των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων με την προοπτική διασφάλισης της βιωσιμότητας των διακανονισμών. Έτσι ώστε, να πετύχουμε ανάσχεση σε πρώτο βαθμό της αυξητικής τάσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών και βεβαίως σε δεύτερη φάση τη μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, κάτι το οποίο θα έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο, όχι μόνο στην επιχείρηση, αλλά σε όλη την ελληνική κοινωνία.
ü                  ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΓΙΑ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΕΗ

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου