.
.

4-5 Νοεμβρίου: Διήμερο Αναπτυξιακό Forum «Φυσικό Αέριο και Ανάπτυξη» στο Divani Caravel

Η επικείμενη απελευθέρωση της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου, η αεριοκίνηση, οι αγωγοί και η ανάπτυξη του υγροποιημένου φυσικού αερίου - LNG στη ναυτιλία , στις νησιωτικές και απομονωμένες περιοχές είναι τα βασικά θέματα του επιχειρηματικού/επενδυτικού φόρουμ «ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» που πραγματοποιείται στις 4-5 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο DivaniCaravel .

Το διήμερο συνέδριο, οργανώνεται από την επενδυτική πρωτοβουλία Α-Energy Investments με τη συνεργασία της Eυρωπαϊκής Επιτροπής (Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα και DG Εnergy), τη συμμετοχή του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των συναρμόδιων υπουργείων, δημόσιων φορέων, του ιδιωτικού τομέα, της Αυτοδιοίκησης και της αγοράς (επιχειρηματικοί-βιομηχανικοί, ναυτιλιακοί φορείς κλπ) Επιστημονικός εταίρος του συνεδρίου είναι το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Α rchipelago LNG.
Στόχος του διημέρου είναι: η ανάδειξη της συμβολής του φυσικού αερίου στην ανάπτυξη, ως ένα περιβαλλοντικά φιλικό καύσιμο και ταυτόχρονα οικονομικό, του ρόλου του στην ηλεκτροπαραγωγή και στη βιομηχανία, η ενημέρωση σχετικά με τον αγωγό TΑ P και τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB , την επικείμενη απελευθέρωση της λιανικής αγοράς, τα νέα έργα υποδομής, την αεριοκίνηση και την ανάπτυξη του υγροποιημένου φυσικού αερίου - LNG στη ναυτιλία. Θα αναπτυχθούν ιδιαίτερα, νέες χρήσεις και εφαρμογές ανά τομέα οικονομικής δραστηριότητας με άμεσο ενδιαφέρον για τις επιχειρήσεις, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους μεγάλους και μικρούς καταναλωτές και τη ναυτιλία.
Λόγω της συνολικής προσέγγισης του αναπτυξιακού ρόλου του ΦΑ και του μεγάλου ενδιαφέροντος που υπάρχει, τα θέματα έχουν χωριστεί ανά ημέρα, ώστε το ενδιαφερόμενο κοινό και επιχειρήσεις να μπορούν να παρακολουθήσουν τους κύκλους που τους ενδιαφέρουν.
Ανάμεσα στα ερωτήματα που θα απαντηθούν από τους διεκριμένους ομιλητές είναι: Την πρώτη μέρα, 4 Νοεμβρίου
  • Ποιός είναι ο οδικός χάρτης της απελευθέρωσης της λιανικής αγοράς φυσικού αερίου και ποιες οι αναμενόμενες επιπτώσεις για τους καταναλωτές;
  • Πώς θα διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της απελευθερωμένης αγοράς ΦΑ. και ποιες οι εμπειρίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών ( Γερμανίας- Αγγλίας).
  • Πώς και πότε θα επιτευχθεί αναβάθμιση της ενεργειακής τροφοδοσίας των νοικοκυριών;
  • Πώς μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη το φυσικό αέριο ως ένα περιβαλλοντικά φιλικό και ταυτόχρονα οικονομικό καύσιμο;
  • Ποιος ο ειδικός του ρόλος σήμερα σε βιομηχανία, ηλεκτροπαραγωγή και μεταφορές; Με ποιούς τρόπους μπορεί να τονωθεί η ζήτηση;
· Ποιες είναι οι επιχειρηματικές ευκαιρίες που δημιουργούνται από την επικείμενη κατασκευή του αγωγού TAP και του ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB ;
· M πορεί η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υγροποιημένου φυσικού αερίου( LNG hub ) που θα τροφοδοτεί με φυσικό αέριο και άλλες χώρες και με ποιες προϋποθέσεις.
· Πώς και πότε θα φθάσει το φυσικό αέριο στις μεγάλες πόλεις της Αν. Μακεδονίας-Θράκης και της Δυτικής Ελλάδας;
· Ποιες είναι οι εναλλακτικές λύσεις για την κάλυψη περιοχών που δεν είναι συνδεδεμένες ακόμα με το δίκτυο φυσικού αερίου καθώς και περιοχών όπου δεν καλύπτονται από τα υφιστάμενα δίκτυα διανομής;
· Ποιά η άμεση και ποια η μεσοπρόθεσμη προοπτική χρήσης αυτοκινήτων με καύσιμο το φυσικό αέριο CNG .
· Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ανάπτυξη των « πράσινων» πρατηρίων φυσικού αερίου;
· Ποιες είναι οι προοπτικές αντικατάστασης η μετατροπής των στόλων των δήμων με οχήματα ΦΑ.
· Πως και με ποιο τρόπο μπορούν αυτά να χρηματοδοτηθούν;
· Πως εξελίσσεται η ζήτηση μικρότερων οχημάτων με καύσιμο ΦΑ σε Ευρώπη και Ελλάδα;
Τα ερωτήματα της δεύτερης ημέρας, 5 Νοεμβρίου
· Ποιες είναι οι πρωτοβουλίες και τα έργα ενίσχυσης της χρήσης LNGστους εμπορικούς στόλους και τα επιβατηγά πλοία.
· Πώς θα γίνει δυνατός ο ανεφοδιασμός με LNG νησιών και απομακρυσμένων περιοχών και ποιες είναι επακριβώς οι ανάγκες σε υποδομές LNG για τη ναυτιλία ( λιμενικές υποδομές, bunkering stations ) και στα νησιωτικά δίκτυα.
· Ποια είναι τα χρηματοδοτικά μέσα και ποιος ο ειδικός ρόλος των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Poseidon Med και Α rchipelago LNG .
· Ποια είναι η σχετική στρατηγική των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας.
· Πώς εξελίσσεται το σχετικό επενδυτικό πλάνο του ΔΕΣΦΑ;
· Ποιες είναι οι άμεσα δυνατές βελτιώσεις σε λιμάνια, στα σημεία ανεφοδιασμού και στα ναυπηγεία;
· Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της χρήσης LNG στα πλοία και η σχέση κόστους- οφέλους;
· Ποιες οι προοπτικές χρηματοδότησης και ποιες οι απόψεις
των πλοιοκτητών.
· Ποιες οι προτεινόμενες εφαρμογές και λύσεις για την μετατροπή μηχανών υφιστάμενων πλοίων για τη χρήση ΦΑ ως καυσίμου; Και ποια τα θέματα ασφαλείας;
· Ποια η εμπειρία από τα πλοία που ήδη χρησιμοποιούν ως βασικό καύσιμοLNG .
· Ποιες οι καινοτόμες προτάσεις της ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας σχετικά με τη χρήση του L Ν G .
Οι ομιλητές
Ανάμεσα στους εκλεκτούς ομιλητές του συνεδρίου, περιλαμβάνονται: η πολιτική ηγεσία του Yπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας , ο κ. Illir Bejtja,Yφυπουργός Ενέργειας Αλβανίας, ο κ. Γιώργος Τσίπρας, Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων (ΔΟΣ), Υπουργείο Εξωτερικών, ο κ. Αργύρης Περουλάκης, αναπληρωτής επικεφαλής Αντιπροσωπείας Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, ο κ. Γιάννης Μανιάτης, βουλευτής, πρώην υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος, o κ. Γιώργος Πολυχρονίου , Διευθυντής Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης ΔΕΠΑ, ο κ. Θεόδωρος Τερζόπουλος, Διευθυντής Δραστηριοτήτων Διανομής Αερίου ΔΕΠΑ, ο κ. Νίκος Στασινός πρόεδρος ΤΕΕ, ο κ. Χρήστος Μπαλάσκας, Γενικός Διευθυντής Εταιρείας Παροχής Αερίου Αττικής (ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ), ο κ. Λεωνίδας Μπακούρας, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής και Διευθυντής Επιχειρησιακών Δραστηριοτήτων ΕΠΑ Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης, ο κ. Νικόλαος Φαραντούρης , Διευθυντής Δραστηριοτήτων Νομικών Υπηρεσιών και Νομικός Σύμβουλος ΔΕΠΑ, ο κ. Μιχάλης Σακέλλης, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, ο Χ. Σημαντώνης, πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) και ο κ. Σπυριδάκης μέλος ΔΣ , η κ. Σοφία Μιχελάκη, Μέλος ΔΣ λ Ενωσης Δικαίου Ενέργειας και Προϊσταμένη Νομικών Υπηρεσιών ΔΕΣΦΑ, ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, πρώην υφυπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, ο κ. Πάνος Δράκος, πρόεδρος της Ένωσης Εισηγμένων Εταιρειών (ΕΝΕΙΣΕΤ), ο κ. Ευάγγελος Λαμπάκης Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης , ο κ. Γιώργος Παυλίδης, Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, ο κ. Θεόδωρος Αρσενίου, Διευθυντής Ενεργειακών ΈργωνJP AVAX, ο κ. Γιώργος Λεονταρίτης Αντιπεριφερειάρχης, Νοτίου Αιγαίου, ο κ. Παύλος Καμάρας, πρόεδρος Ένωσης Δημάρχων Αττικής και Διαδημοτικού Συνδέσμου για την Βιώσιμη Ανάπτυξη, ο κ. Στέφανος Οικονομίδης και ο κ. Γιώργος Χατζόπουλος της Διεύθυνσης Στρατηγικής της ΔΕΠΑ, ο κ. Γιώργος Τεριακίδης, Προϊστάμενος Εξυπηρέτησης Περιφερειακού Γραφείου Ανατολικής Μεσογείου, Μαύρης και Κασπίας Θάλασσας, νορβηγικού νηογνώμονα DNV GL, ο κ. Παν. Μήτρου, Διευθυντής Ναυτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας των Lloyds΄s Registero κ. Κωστής Σταμπολής Γενικός Διεθυντής ΙΕΝΕ ,
ο κ. Θεόδωρος Κόντες, Πρόεδρος ΄Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων, ο Δρ. Αδάμης Μητσοτάκης και ο κ. Κωνσταντίνος Σφετσιώρης επιστημονικοί συνεργάτες ΕΚΕΤΑ, ο Δρ. Παναγιώτης Γραμμέλης ερευνητής ΕΚΕΤΑ, ο κ. Θεόδωρος Πιτσιρίκος, Πρόεδρος ΄Ενωσης Βιοτεχνών Μηχανουργών Πειραιά, εκπρόσωπος Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού, ο κ. Α. Σίγουρας, πρώην διευθύνων σύμβουλος NAYΣΟΛΠ, ο κ. Σοφοκλής Φάτσιος πρόεδρος ΚΤΕΛ Α.Ε, ο κ. Λ. Τζιόλας, πρόεδρος Contec AE, ο κ. Γ. Μαχαιρόπουλος, Γεν. Διευθυντής της Polargas μέλους του ομίλου ΕΝΙΜΕΧ, και πολλοί άλλοι εκλεκτοί ομιλητές.

Χορηγοί του συνεδρίου είναι η FΙ SIKON, η ΔΕΠΑ, η Εταιρεία Παροχής Αερίου Αττικής (ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ), οι Εταιρείες Παροχής Αερίου Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης και υποστηρικτής ο Νηογνώμων DNVGL.

Για περισσότερες πληροφορίες βλ. το πρόγραμμα και τη θεματολογία του forum .

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε:
Αλέξανδρος Βραχνός, Επιστημονικός Συνεργάτης
Ήρα Κουτσονίκα, Υπεύθυνη Επικοινωνίας

Πρωτοβουλία και έκδοση «Α-ΕΝΕ RGY INVESTMENTS»
Τ 210 6912183 | 210 6912505

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου