.

H «αφρόκρεμα» των «πράσινων» επιχειρήσεων

Η περιβαλλοντική κρίση επιβάλλει στις μεγάλες επιχειρήσεις τον σχεδιασμό «πράσινων» στρατηγικών.Το να είναι οι σύγχρονες επιχειρήσεις φιλικές στο περιβάλλον είναι ζήτημα των μάνατζερ και του προσωπικού, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που έγινε σε 200 εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η έρευνα αφορούσε σε πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας που υιοθετούν διάφορες επιχειρήσεις και οι οποίες καθιστούν το ενεργειακό αποτύπωμά τους εξαιρετικά φιλικό προς το περιβάλλον. Η σχετική λίστα συρρικνώθηκε σε σχέση με την προηγούμενη και περιλαμβάνει περίπου 15 εταιρείες. Η Mountain Equipment, η ΙΚΕΑ του Καναδά, η WalMart και η Home Depot βρίσκονται στη λίστα όπως επίσης και οι H-E-B, Lush, Marks & Spencer, Alliance Boots, Monsoon (ΗΠΑ) καθώς επίσης και η Τesco, αλυσίδα σούπερ-μάρκετ στη Βρετανία. Η λίστα ολοκληρώνεται με την Musgrave Group στην Ιρλανδία, τις Moonprix και Carrefour στη Γαλλία, την Aeon στην Ιαπωνία και την Woolworths στην Αυστραλία.
Χρησιμοποιώντας ηλιακές κυψέλες και γεωθερμική ενέργεια για τις ανάγκες τους, δημιουργώντας παράλληλα θέσεις «πρέσβεων περιβάλλοντος», πολλές από αυτές τις εταιρείες εμπλέκουν σε μεγάλο βαθμό το προσωπικό τους σε σχετικές δράσεις και πρωτοβουλίες. «Πρέπει να υπάρχει υψηλός βαθμός δέσμευσης και πάθος από τον πρόεδρο και τα ανώτερα διευθυντικά στελέχη για να είναι ολοκληρωμένες τέτοιες πρακτικές», σχολιάζει ο Wendy Evans, καθηγητής σε Σχολή Διοίκησης και Επιχειρήσεων του Τορόντο, στον Καναδά.
«Από τη στιγμή που η εμπλοκή της διοίκησης είναι τέτοιου μεγέθους, μπορείς να σχεδιάζεις ένα ουσιαστικό, μακρόπνοο επιχειρηματικό σχέδιο και να κερδίσεις περισσότερους πελάτες που είναι περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι».
Σύμφωνα με την έρευνα, αρκετές από τις «πράσινες» επιχειρήσεις που βρίσκονταν στη λίστα προσλάμβαναν εξωτερικούς συμβούλους περιβαλλοντικής στρατηγικής. Με τις κατάλληλες κατευθύνσεις, το προσωπικό ενέτασσε στην εργασία του στόχους που σχετίζονταν με το ενεργειακό αποτύπωμα του κάθε project και οι εξωτερικοί σύμβουλοι ήταν υπεύθυνοι να ελέγχουν την σχετική πρόοδο.
Τα κυριότερα σημεία που απασχολούν, τέλος, την περιβαλλοντική πολιτική των εταιρειών σχετίζονται με τους ενεργειακούς πόρους και τη διαχείριση απορριμμάτων ενώ το 80% των επιχειρήσεων φροντίζει για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, τις μεταφορές καθώς και τη διαχείριση νερού.
Πηγή: Καθημερινή,με πληροφορίες από Reuters

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου