.

Η Gazprom «παγώνει» την κατασκευή του νότιου κλάδου του αγωγού φυσικού αερίου «South Stream»

ΣΤΙΣ «ελληνικές καλένδες» τίθεται από την Gazprom ο νότιος κλάδος του αγωγού φυσικού αερίου South Stream, που σύμφωνα με τους σχεδιασμούς θα κατέληγε στη Νότια Ιταλία μέσω της Ελλάδας.  Όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στη Μόσχα για τα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης ο επικεφαλής του τμήματος διαχείρισης του έργου Λεονίτ Τσουγκάνοφ, η εταιρία δεν προβλέπεται να προχωρήσει στο ορατό μέλλον στην κατασκευή του νότιου κλάδου του South Stream για καθαρά οικονομικούς λόγους.
«Η Ελλάδα, όπως είπε, για το ορατό μέλλον θα χρησιμοποιήσει τον υφιστάμενο αγωγό. Δεν έχει κανένα νόημα να κατασκευάσουμε έναν κενό αγωγό. Δεν έχει καμία αξία να φτιάξουμε ένα έργο για ζήτηση μόλις 500 εκ. κυβικών μέτρων αερίου».

Ο κ. Τσουγκάνοφ, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ξεκαθάρισε ότι αυτή η απόφαση της Gazprom είναι ανεξάρτητη από το ποιος θα είναι ο νέος μέτοχος στη ΔΕΠΑ. Υπενθυμίζεται ότι η ρωσική εταιρία έχει καταθέσει μη δεσμευτική προσφορά στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ.

Εξάλλου σε ό,τι αφορά την τροφοδοσία της ιταλικής αγοράς με ρωσικό αέριο, ο Ρώσος αξιωματούχος σημείωσε ότι το αέριο του South Stream θα πάει στην Ιταλία αλλά όχι μέσω Ελλάδας. «Δεν πρόκειται να πάει ο South Stream στον ιταλικό Νότο, το αέριο που καταναλώνει η Ιταλία έχει ήδη συμβολαιοποιηθεί από άλλα πρότζεκτ. Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει ζήτηση για κάποιες επιπλέον ποσότητες αέριο αλλά για να πάμε εκεί θα πρέπει να αποπληρώνονται τα κόστη μας», τόνισε.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο νότιος κλάδος του South Stream είναι το δεύτερο ελληνορωσικό ενεργειακό έργο που πάει στις καλένδες, μετά τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ενώ ενδιαφέρον είναι επίσης το γεγονός πως ο υπόλοιπος ρωσικός σχεδιασμός για τον South Stream επιταχύνεται. Έτσι το Δεκέμβριο αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες που αφορούν τα χερσαία τμήματα επί ρωσικού εδάφους, ενώ οι εργασίες για το υποθαλάσσιο τμήμα (Μαύρη Θάλασσα) θα ξεκινήσουν μέσα στο 2013. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έγιναν στη Μόσχα, ο αγωγός θα μεταφέρει στην τελική του μορφή 63 bcm ετησίως και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2018. Οι πρώτες ποσότητες ωστόσο θα φτάσουν στις αγορές νωρίτερα αφού η εμπορική λειτουργία θα ξεκινήσει το 2016 σε ετήσια δυναμικότητα 15,75 bcm. Στο project μετέχουν η ρωσική Gazprom με μερίδιο 50%, η ιταλική Eni με 20%, η γαλλική EDF με 15% και η γερμανική θυγατρική της BASF Wintershall Holding με 15%.

www.express.gr

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου