.

Αυτοκινητόδρομοι: Πανηγυρικές δηλώσεις ενόψει της υπογραφής των νέων συμβάσεων

Αυτή τη φορά δείχνει να είναι πραγματικότητα και όχι "επικοινωνιακή εξαγγελία". Την επενέναρξη των εργασιών στους “παγωμένους” αυτοκινητοδρόμους εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης, σημειώνοντας ότι, τις επόμενες ημέρες, οι τροποποιημένες συμβάσεις θα έρθουν προς ψήφιση στη Βουλή.

Εχθές, υπεγράφησαν οι δανειακές συμβάσεις, μεταξύ ΕΤΕπ, Δημοσίου και εμπορικών τραπεζών, ύψους 550 εκατ. ευρώ (το υπ. Μεταφορών "ανεβάζει" το ποσό στα 650 εκατ. για τους οδικούς άξονες) για τη χρηματοδότηση έργων σε αυτοκινητοδρόμους, υποδομές τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, καθώς και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Η πλήρης ομιλία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

Μετά από δυο χρόνια περίπου διαπραγματεύσεων, σκληρών διαπραγματεύσεων μεταξύ των τραπεζών, των παραχωρησιούχων, των κατασκευαστών και του ελληνικού δημοσίου, τελικώς η υπόθεση των αυτοκινητοδρόμων κλείνει με έναν ευτυχή τρόπο, έτσι ώστε σε λίγες μέρες να οδηγηθούμε, μετά από όλες τις τυπικές διαδικασίες, που πρέπει να κλείσουν, στην επανέναρξη των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, οι οποίοι είναι σταματημένοι από το 2010 λόγω της κρίσης, της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου και της μη χρηματοδότησης από τις τράπεζες.

Τελικώς, σήμερα, είμαι στην ευχάριστη θέση να αναγγείλω, ότι σε λίγες μέρες στη Βουλή των Ελλήνων θα ψηφίσουμε τις νέες συμβάσεις, τις τροποποιημένες συμβάσεις, έτσι ώστε να αρχίσουν χιλιάδες Έλληνες να εργάζονται στα έργα αυτά και πολλές τοπικές οικονομίες να ενισχυθούν με τη ρευστότητα, η οποία θα παραχθεί από τα έργα αυτά.

Υπογράφουμε, όπως είπε ο κ. Χόγερ, το δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. 650 εκατομμύρια είναι το ποσό, που αφορά στη συνολική δανειοδότηση του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, δηλαδή των δύο μεγάλων παραχωρήσεων της Ολυμπίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, το τμήμα Μαλιακός – Κλειδί. Εξακόσια πενήντα εκατομμύρια λοιπόν, ποσό με το οποίο η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα συνδράμει το δημόσιο, στο πλαίσιο της αναθεώρησης των 4 συμβάσεων παραχώρήσεων.

Τα υπόλοιπα που απαιτούνται, προέρχονται από το ΕΣΠΑ, μέσα από τις προσπάθειες που έκανε η ελληνική κυβέρνηση και το υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ενισχύσουμε πολύ γενναία τα έργα αυτά, τα οποία αποτελούν τις μελλοντικές υποδομές της χώρας, αλλά ταυτόχρονα, είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης, απασχόλησης και ρευστότητας το επόμενο χρονικό διάστημα.

Θέλω επίσης, κ. Πρόεδρε, να ευχαριστήσω τον άξιο αντιπρόεδρό σας, τον κ. Τανασέσκου, με τον οποίο πριν από λίγες μέρες, μαζί με τους συνεργάτες του και συνεργάτες σας, είχαμε μια επώδυνη διαπραγμάτευση σε ό,τι αφορά το πέμπτο project των αυτοκινητόδρομων, το δρόμο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Σπάρτη.

Ένα έργο, το οποίο δεν σταμάτησε ποτέ, για το οποίο χρειάστηκε να κάνουμε επώδυνες διαπραγματεύσεις, προκειμένου να συνεχίσει, ούτως ώστε σε λίγους μήνες να παραδώσουμε ολοκληρωμένο το έργο στην κυκλοφορία και στους χρήστες που πηγαίνουν προς τις κατευθύνσεις αυτές.

Κύριε Πρόεδρε, θα έχουμε την Τετάρτη την ευκαιρία, να σας παρουσιάσουμε όλες τις μεγάλες αναπτυξιακές επιλογές της χώρας για τα επόμενα χρόνια, για την Ελλάδα του 2020. Θα έχουμε την ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε την πρόοδο, αλλά και την επέκταση ενός πολύ σημαντικού έργου που χρηματοδοτεί συστηματικά η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τα τελευταία χρόνια, είναι το Αττικό Μετρό.

Θα έχετε την ευκαιρία και εσείς να δείτε ένα έργο πραγματικό κόσμημα, το οποίο εξυπηρετεί κάθε μέρα περίπου 1,5 εκατομμύριο πολίτες, το Μετρό της Αθήνας. Θα έχετε την ευκαιρία, να ακούσετε με ποιό τρόπο έχουμε ως στόχο να προχωρήσουμε στην επέκτασή του, το επόμενο χρονικό διάστημα”.

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου