.

Με την ίδια χάραξη προχωρά τελικά ο αγωγός TAP

Με την ίδια χάραξη προχωρά τελικά η κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου Υψηλής Πίεσης (ΤΑΡ). Στην τροποποίηση της Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ), την οποία υπέγραψε την περασμένη Τρίτη ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Πάνος Σκουρλέτης, τελικά δεν περιελήφθησαν οι αλλαγές που ζητούσαν οι τοπικές κοινωνίες γύρω από τις περιοχές διέλευσης του αγωγού.


Οι αλλαγές περιορίζονται στην προσθήκη ενός επιπλέον βανοστασίου (χρησιμοποιείται σε έκτακτη ανάγκη για την απομόνωση τμήματος του αγωγού) και στην εξαίρεση ενός μικρού τμήματος του αγωγού στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, που διέρχεται κοντά από το στρατόπεδο Προκοπίδη.

Επίσης, στην τροποποίηση της ΑΕΠΟ προβλέπονται δοκιμαστικές τομές, πριν ξεκινήσει το έργο, κοντά στις διάσπαρτες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος θέσεις καθώς και στους προτεινόμενους χώρους χωροθέτησης των βαλβιδοστασίων και των εργοταξίων στην Πέλλα, στην Κοζάνη και στην Καστοριά.

Μετακίνηση άγριων ζώων σε διπλανές περιοχές

Πριν η αρμόδια Δασική Υπηρεσία συντάξει πρωτόκολλο εγκατάστασης σε δασική περιοχή απαιτείται καταβολή του ανταλλάγματος χρήσης των δημόσιων δασικών εκτάσεων και αναδάσωση, διαφορετικά θα πρέπει ο φορέας του έργου να προχωρήσει σε δάσωση έκτασης ίσου εμβαδού με εκείνης για την οποία θα εκδοθεί η πράξη. Το ύψος του ανταλλάγματος θα καθοριστεί με Πράξη Πληροφοριακού Χαρακτήρα.

Μάλιστα, κατά το στάδιο κατασκευής αλλά και λειτουργίας του έργου θα πρέπει να τηρηθούν προληπτικά μέτρα όπως μεταφορά αποικιών απειλούμενων πληθυσμών της πανίδας σε γειτονική έκταση, ώστε να αποφευχθούν επιπτώσεις στην άγρια ζωή (π.χ. στο καταφύγιο άγριας ζωής Αλιστράτης - Πετρωτού, στον ποταμό Στρυμόνα).

Οι επεμβάσεις στην περιοχή Αετοχωρίου Νίψας _ όπου παραδόξως φύεται φυσικό δάσος μαύρης Πεύκης σε υψόμετρο 90 με 150 μέτρα _ πρέπει να περιοριστούν στις απολύτως αναγκαίες.

Σε ό,τι αφορά στα τρία τμήματα της τροποποιημένης όδευσης που διέρχονται από τα αγροκτήματα Ιάνας (αρμοδιότητα Δασαρχείου Αλεξανδρούπολης), επειδή διαπερνούν κυρίως δασικού χαρακτήρα εκτάσεις προτείνεται να χρησιμοποιηθεί η ήδη διανοιγμένη ζώνη του υφιστάμενου αγωγού φυσικού αερίου, ώστε να αποφευχθεί η επιπλέον καταστροφή δασικής βλάστησης.

(Μ. Τράτσα, ΤΟ ΒΗΜΑ, 21/11/2011)

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου