.

Ο αγωγός TAP και τι αναμένεται να σηματοδοτήσει στην περιοχή

Στις 17 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη, παρουσία των αρχηγών κρατών διέλευσης (Αζερμπαϊτζάν, Τουρκία, Ελλάδα και Ιταλία) καθώς και εκπροσώπων της Κομισιόν και των ΗΠΑ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα εγκαινιάσει την κατασκευή του Διαδρατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου, TAP.
Παρόντες στην εκδήλωση θα είναι και οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας του TAP αλλά και της βουλγαρικής κυβέρνησης, αφού ο διασυνδετήριος αγωγός IGB που προωθείται παράλληλα, θα δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς αζερικού αερίου μέσω του TAP και στις χώρες των δυτικών Βαλκανίων. Ο TAP είναι το έργο που δικαιώνει τον φιλόδοξο στόχο της Ελλάδας για ανάδειξή της σε ενεργειακό κόμβο Ανατολής-Δύσης. Aποτελεί μέρος του αποκαλούμενου Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ενός από τα πιο σύνθετα έργα που κατασκευάστηκαν ποτέ αξίας 45 δισ. ευρώ.
Ο αγωγός TAP, συνολικού μήκους 878 χλμ., θα ξεκινήσει από τους Κήπους στα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία, όπου θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP). Από εκεί το χερσαίο τμήμα του TAP θα διασχίσει όλη τη Βόρεια Ελλάδα κατά μήκος 550 χλμ. –πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα του αγωγού– και κατευθυνόμενο από τα ανατολικά προς τα δυτικά μέσω της Αλβανίας θα καταλήξει στις ακτές της Αδριατικής.

Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα ξεκινήσει κοντά στην αλβανική πόλη Φιέρ και θα διασχίσει την Αδριατική για να συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου στη Νότια Ιταλία. Το έργο του TAP στην Ελλάδα προβλέπει, εκτός από την τοποθέτηση του ίδιου του αγωγού, την κατασκευή ενός σταθμού συμπίεσης κοντά στους Κήπους με μεταφορική ικανότητα 10 δισ. κ.μ. κι ενός δεύτερου σταθμού κοντά στις Σέρρες σε περίπτωση μελλοντικής αναβάθμισης της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού στα 20 δισ. κ.μ.

Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες άμεσες ξένες επενδύσεις στη χώρα ύψους 1,5 - 2 δισ. ευρώ, που προβλέπεται να δημιουργήσει συνολικά πάνω από 8.000 θέσεις εργασίας. Συμμετοχή στο έργο έχουν διασφαλίσει ήδη περισσότερες από 150 ελληνικές εταιρείες από διάφορους κλάδους. Επιπλέον η J&P AΒΑΞ Α.Ε. σε κοινοπραξία με την ιταλική Bonatti SpA έχει αναλάβει την κατασκευή των δύο εκ των τριών χερσαίων τμημάτων της Βορείου Ελλάδος, που αφορούν περίπου 360 χλμ. του αγωγού, και τα Σωληνουργεία Κορίνθου τη σύμβαση προμήθειας σωλήνων διαμέτρου 48 ιντσών και μήκους περίπου 495 χλμ.

«Ο TAP δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση που πραγματοποιείται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο που εκπληρώνει δύο οράματα, αυτό της ένταξης της Ελλάδας στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη και παράλληλα αυτό της έμπρακτης τεκμηρίωσης πως είναι εφικτή η υλοποίηση ενός γεωστρατηγικού έργου, λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τον κάθε έναν πολίτη που, άμεσα ή έμμεσα, επηρεάζεται από το έργο», τονίζει στην «Κ» ο υπεύθυνος της κοινοπραξίας TAP για την Ελλάδα, Ρίχαρντ Σκούφιας, με αφορμή τα εγκαίνια κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με τον ίδιο: «Ο ΤΑΡ ανοίγει τον δρόμο για να γίνει η Ελλάδα ένα ενεργειακό hub, καθώς τοποθετεί τη χώρα στην αλυσίδα αξίας του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, της υποδομής που σκοπό έχει να ενισχύσει την ασφάλεια και τη διαφοροποίηση του ενεργειακού εφοδιασμού της Ε.Ε.».

www.kathimerini.gr

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου