Εξίσωση του ΕΦΚ στο θέρμανσης προς τα κάτω αλλιώς θα παγώσει η μισή Ελλάδα λένε οι εταιρείες
Από το energypress.gr...
Εάν γίνει η εξίσωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης όπως είναι σήμερα
διαμορφωμένοι του χρόνου με την τιμή του θέρμανσης στο 1,5 ευρώ, θα
παγώσει η μισή Ελλάδα, τόνισε χθες στη βουλή ο πρόεδρος του Συνδέσμου
Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, Γ. Ψυχογιός, καταθέτοντας στην
αρμόδια επιτροπή οικονομικών την εναλλακτική πρόταση του συνδέσμου.
Τι προτείνουν οι εταιρείες; Να μην υπάρξει μόνο αύξηση του ΕΦΚ στο
θέρμανσης αλλά ταυτόχρονα και μείωση στον ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης
ώστε να συναντηθούν οι φόροι κάπου στη μέση. Για την ακρίβεια η πρόταση
του ΣΕΕΠΕ αναφέρει ότι τα δύο τρίτα της … απόστασης θα διανυθούν με
αύξηση του ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης ενώ το ένα τρίτο με μείωση του
φόρου στο diesel κίνησης.
Θυμίζουμε ότι από τη φετινή σεζόν ο ΕΦΚ στο θέρμανσης αυξήθηκε από τα
21 στα 60 ευρώ το χιλιόλιτρο, ενώ εάν γίνει η εξίσωση χωρίς μείωση του
φόρου στο κίνησης τότε ο ΕΦΚ στο θέρμανσης θα πρέπει να φτάσει στα 412
ευρώ το χιλιόλιτρο.
Έτσι με τις τρέχουσες τιμές, το πετρέλαιο θέρμανσης θα ξεπερνούσε το
1,5 ευρώ το λίτρο, όταν το θέρμανσης πωλείται σήμερα με μέση τιμή 1,02
ευρώ το λίτρο, με βάση τις τιμές του παρατηρητηρίου τιμών. Ουσιαστικά με
την πρόταση του ΣΕΕΠΕ, η τιμή για το θέρμανσης τη χειμερινή σεζόν 2012
-2013 θα διαμορφωθεί στο 1,3 ευρώ το λίτρο.
Επίσης οι εταιρείες προτείνουν να δοθεί εκ μέρους του κράτους ένα
επίδομα ανάλογα με την περιοχή και το εισόδημα. Δηλαδή ο ΣΕΕΠΕ προτείνει
το επίδομα να είναι μεγαλύτερο σε περιοχές της βόρειας Ελλάδας με
χαμηλότερες θερμοκρασίες και ταυτόχρονα να υπάρχουν εισοδηματικά
κριτήρια.
Σημειώνεται ότι τόσο ο ΣΕΕΠΕ όσο και οι πρατηριούχοι εκφράζουν φόβους
ότι θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην αγορά και θα υπάρξει περαιτέρω
μείωση της κατανάλωσης σε περίπτωση που η εξίσωση των ειδικών φόρων
κατανάλωσης στο θέρμανσης και το κίνησης γίνει χωρίς να ληφθούν μέτρα
ενίσχυσης ιδιαίτερα για τις ασθενέστερες οικονομικά κατηγορίες.
Ναυτιλιακό
Ταυτόχρονα όμως οι εταιρείες εφιστούν τον κίνδυνο, εκτίναξης του τζίρου
του λαθρεμπορίου στο ναυτιλιακό πετρέλαιο. Εφόσον εξισωθούν οι φόροι
στο κίνησης και το θέρμανσης τότε το κίνητρο για λαθρεμπόριο στο
ναυτιλιακό καύσιμο θα είναι μεγαλύτερο τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ.
Πρόσθεσε ότι θα πρέπει να ληφθούν μέτρα στην κατεύθυνση της
καταπολέμησης και αυτής της μορφής του λαθρεμπορίου.
Οι όγκοι
Συντηρητικές εκτιμήσεις της αγοράς αναφέρουν ότι το μέγεθος του
λαθρεμπορίου στο πετρέλαιο θέρμανσης που διακινείται ως πετρέλαιο
κίνησης προκειμένου να γίνεται φοροκλοπή και να καρπώνονται οι
επιτήδειοι τη διαφορά ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την εκτίμηση
που διατύπωσε ο κ. Ψυχογιός στη βουλή ο συνολικός τζίρος του
λαθρεμπορίου υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ.
Ο τζίρος αυτός, εκτός από τα 400 εκατ. ευρώ από το λαθρεμπόριο στο
θέρμανσης περιλαμβάνει και τους όγκους λαθραίου ναυτιλιακού που
διακινούνται στην αγορά. Η συνολική κατανάλωση πετρελαίου ναυτιλίας
υπολογίζεται στις 713 χιλιάδες κυβικά ενώ το λαθρεμπόριο στη
συγκεκριμένη μορφή καυσίμου υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί περίπου στο 20%
του συνολικού τζίρου. Δηλαδή το ύψος του λαθρεμπορίου στο ναυτιλιακό
πετρέλαιο υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 70 εκατ. ευρώ.
Πρατήρια
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΕΠΕ τα πρατήρια που έχουν κλείσει εξαιτίας
του αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργείται από το λαθρεμπόριο
υπολογίζονται σε 1500 έως 2000. Ο αθέμιτος ανταγωνισμός «χτυπάει τους
σοβαρούς επιχειρηματίες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ψυχογιός.
Δημοσίευση σχολίου