.

Ο αρραβώνας έγινε παντρειά για Ιόνια Οδό-Ε65

Μια παράγραφος, μια αναφορά 3-4 γραμμών στα πρακτικά της συνεδρίασης της 5ης Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» έκρυβε μια ανατροπή

Μια παράγραφος, μια αναφορά 3-4 γραμμών στα πρακτικά της συνεδρίασης της 5ης Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» έκρυβε μια ανατροπή, μια νέα εξέλιξη για δύο από τους οδικούς άξονες που υλοποιούνται με σύμβαση παραχώρησης, την Ιόνια Οδό και τον Ε 65 (αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας), της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και των Ισπανών εταίρων της που πλέον όμως, όπως έχουμε αποκαλύψει, αποχώρησαν από τα projects.

Όπως, λοιπόν, αναφέρεται στην «Πρόοδο διαδικασίας αναδιάρθρωσης των Συμβάσεων Παραχώρησης Αυτοκινητοδρόμων», για την «Κεντρική Οδό υιοθετήθηκε το σενάριο κατάργησης της επιδότησης λειτουργίας από το Ε.Δ. Το αντίστοιχο κόστος θα καλύπτεται από τα έσοδα της Νέας Οδού (με τη χρηματοοικονομική σύνδεση των δύο αυτών Σ.Π.)».

Με απλά λόγια δηλαδή, επί της ουσίας οι δύο συμβάσεις… «παντρεύονται». Και έρχεται η Ιόνια Οδός (κοινοπραξία Νέα Οδός) να… σώσει τον Ε 65 (Κεντρική Οδός). Δηλαδή, θα συνδεθούν οικονομικά οι συμβάσεις παραχώρησης της Ιόνιας Οδού και του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας προκειμένου να καταστεί βιώσιμη η δεύτερη σύμβαση.

Βέβαια, δικαίως ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης προσπαθεί να επιλύσει τα μεγάλα προβλήματα, άλλωστε οι συμβάσεις έρχονται από την εποχή του κ. Σουφλιά, ενώ εκλαμβάνεται ως θετικό ότι ο Ε 65 παύει να δέχεται επιδότηση λειτουργίας από το Δημόσιο και θα συνδέεται με τις χρηματοροές και τις εισπράξεις της Ιόνιας Οδού (τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια στην Αθηνών-Λαμίας), ενώ γενικά είναι ένα βήμα προς την προώθηση των μεγάλων έργων υποδομών.

Ωστόσο, εδώ εγείρονται κάποια ζητήματα. Σε κάθε περίπτωση, επιβεβαιώνονται και με τη βούλα τα όσα έχουμε αναδείξει από την πρώτη στιγμή περί μη βιώσιμου χρηματοοικονομικά έργου, περί ζημιογόνας (και λειψής τεχνικά, θυμίζουμε) σύμβασης, επιδοτούμενης μάλιστα από το κράτος. Και πλέον θα χρειαστεί το… ταμείο της Ιόνιας Οδού για να μη ναυαγήσει ο Ε 65, ενώ άγνωστο είναι εάν αυτό θα οδηγήσει σε νέους σταθμούς ή ανατιμήσεις διοδίων.

Από την άλλη πλευρά, γεννάται το ερώτημα όλα αυτά τα δεκάδες εκατ. ευρώ που έχουν δοθεί σε διόδια για το μη βιώσιμο project, στο οποίο δεν έχουν γίνει παρά ελάχιστες εργασίες μόνο στο τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα, γιατί τα έδιναν άραγε οι οδηγοί;

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου