.

Το πρώτο Moto GP-3 από φοιτητές του Πολυτεχνείου Κοζάνης

Πολλοί λένε ότι έξω πάμε καλά με τις διακρίσεις και τις αριστείες των νέων επιστημόνων που διαπρέπουν σε όλα τα μήκη της εργαστηριακής έρευνας. Αλλά και μέσα στην Ελλάδα πάμε καλά,
και αυτό φαίνεται από τα αποτελέσμτα της δουλειάς πολλών νέων παιδιών στα πανεπιστημιακά εργαστηρια της χώρας. Είναι γεγονός ευχάριστο, είναι σημαντική εξέλιξη, η δημιουργία της πρώτης αγωνιστικής μοτοσικλέτας από ελληνικά χέρια. Η ομάδα Tyφoon Motoracing UoWM, ο τυφώνας της δυτικής Μακεδονίας, μια φοιτητική ομάδα από 11 παιδιά του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στα υπόγεια εργαστήρια του τμήματος σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο αγωνιστικό δίκυκλο 250cc (κυβικών) τύπου Moto GP-3.

Τα αποκαλυπτήρια έγιναν με κάθε επισημότητα κατά την διάρκεια της 32ης Εμποροβιοτεχνικής έκθεσης στην Κοζάνη από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου καθηγητή Αντώνη Τουρλιδάκη και τα μέλη της ομάδας με επικεφαλή τον επίκουρο καθηγητή Δημήτρη Γιαγκόπουλο. Οι έντεκα φοιτητές εργάζονται πυρετωδώς συμπληρώνοντας τις τελευταίες λεπτομέρειες, καθότι σε δύο βδομάδες η ομάδα με το ειδικό βαν της θα αναχωρήσει για την Ισπανία προκειμένου να λάβει μέρος στον Διεθνή Διαγωνισμό MotoStudent, ο οποίος πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της MEF - Moto Engineering Foundation στην πίστα της Αραγονίας στην Ισπανία.
Ο πήχης του ανταγωνισμού είναι ψηλός καθότι η ελληνική αποστολή έχει να ανταγωνιστεί 35 ομάδες από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, όπου μερικές από αυτές έχουν όχι μόνο μεγάλη εμπειρία από προηγούμενες διοργανώσεις, αλλά διαθέτουν και μια ισχυρή παράδοση στην βιομηχανική παραγωγή διθέσιων. Οι διοργανωτές διέθεσαν σε όλους τους διαγωνιζόμενους τον κινητήρα τις ρόδες και τις ζάντες και η ομάδα Tyφoon Motoracing σχεδίασε και κατασκεύασε όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα της μηχανής από το μηδέν.
Μια από τις καινοτομίες της ομάδας είναι ότι κατασκεύασε το πλαίσιο της μηχανής με την μέθοδο της ταχείας πρωτοτυπήσεις. Δηλαδή το πλαίσιο του MotoGP3 δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:1 με τη χρήση 3D εκτυπωτή. Όπως αναφέρει ο φοιτητής Γιώργος Κουτσάκης, «Χρειάστηκαν περίπου 1000 ώρες στο εργαστήριο για καταφέρουμε να εκτυπώσουμε το πλαίσιο αλλά έτσι εξοικονομήσαμε πολύ χρόνο και χρήματα από το να προβαίναμε στη μοντελοποίηση με πραγματικά υλικά». Επίσης πολλά εξαρτήματα της μηχανής οι μήτρες τους κατασκευάσθηκαν με την χρήση 3D εκτυπωτή πριν πάρουν τον δρόμο της κατασκευής τους σε Ελληνικές επιχειρήσεις που συνεργάζονται και στηρίζουν αφιλοκερδώς το εγχείρημα της ομάδας. Ενώ κάποια μέρη της μηχανής έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στον 3D εκτυπωτή του εργαστηρίου. «Ύπήρξαν ελάχιστοι οικονομικοί πόροι από το πανεπιστήμιο για την υποστήριξη της ομάδας Tyφoon αλλά ευτυχώς πολλές ελληνικές επιχειρήσεις βοήθησαν, μας προσέφεραν δωρεάν υλικά η άλλες προσέφεραν από το μεράκι τους υπηρεσία στην κατασκευή εξαρτημάτων», αναφέρει ο πρόεδρος του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών καθηγητής Γιάννης Μπακούρος.
Η ομάδα ολοκληρώνει τις τελευταίες της δοκιμές στην αγωνιστική πίστα των Σερρών με πιλότο έμπειρο μοτοσικλετιστή αγώνων ο οποίος έχει αναλάβει να τρέξει το αγωνιστικό Moto GP-3 στην πίστα της Αραγονίας.
Η αισιοδοξία στην ομάδα είναι μεγάλη είναι μεγάλη και όπως αναφέρει ο επιστημονικός υπεύθυνος της ομάδας επίκουρος καθηγητής Δημήτρης Γιαγκόπουλος «η Ελλάδα μέσω ενός περιφερειακού Πανεπιστημίου εισέρχεται για πρώτη φορά στη λέσχη των ισχυρών των μηχανοκίνητων κατασκευών στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό του Motostudent υιοθετώντας καινοτομίες και ιδέες που ελπίζουμε ότι θα ενθουσιάσουν τους κριτές».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ VETONEWS http://www.vetonews.gr/editorial/item/44604-to-proto-moto-gp-3-apo-foitites-tou-polytexneiou-kozanis

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου