.

Ξεκινά το ταξίδι της μετεγκατάστασης η Μονή Τορνικίου

Οι τελευταίες ρυθμίσεις και δοκιμές γίνονται στον Ιλαρίωνα, ώστε η ιστορική μονή Τορνικίου, να ανηφορίσει στο παρακείμενο ύψωμα και να γλιτώσει από τα νερά της λίμνης που την απειλούν να την πνίξουν.
«Αυτή τη στιγμή η εκκλησία βρίσκεται πάνω στις ράγες. Εμείς ασχολούμαστε με τις τελευταίες λεπτομέρειες, αντιμετωπίζουμε τα όποια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και κάνουμε τις απαραίτητες υδραυλικές και άλλες ρυθμίσεις για να ξεκινήσει με ασφάλεια το ταξίδι μετεγκατάστασης της μονής», δήλωσε ο Δημήτρης Κορρές. Πρόκειται για τον αρχιτέκτονα της εταιρίας που έχει εμπειρία σε αντίστοιχα εξειδικευμένα έργα μετακίνησης κτιρίων, η οποία ανέλαβε το πρωτοποριακό εγχείρημα της μετακίνησης της Μονής της Κοίμησης της Θεοτόκου Τορνικίου. Είπε ότι οι εργασίες ξεκίνησαν πριν από είκοσι μέρες, οπότε οι τεχνικοί «σήκωσαν στον αέρα» την εκκλησία και στη συνέχεια την έβαλαν να πατήσει πάνω στις ράγες, «τσουλώντας το κτίσμα μπρος – πίσω», ώστε να βρεθεί η ακριβής κατεύθυνση για την μετεγκατάσταση. Ο Δ. Κορρές είπε ότι «είμαστε ιδιαίτερα σχολαστικοί, γιατί η κάθε λεπτομέρεια έχει τη σημασία της για την επιτυχία του εγχειρήματος. Σήμερα ή αύριο θα είμαστε πανέτοιμοι και θα ξεκινήσουμε την μετακίνηση της εκκλησίας στη νέα της θέση». Σημείωσε μάλιστα ότι «θα τρέξουμε πολύ γρήγορα, καθώς εκτιμώ ότι σε τέσσερις πέντε μέρες η εκκλησία θα φτάσει στο σημείο που θα εγκατασταθεί».
Όπως εξήγησε ο ειδικός αρχιτέκτων, έχει κατασκευαστεί μία ειδική μεταλλική κατασκευή μιας χρήσης, βάρους 50 τόνων, η οποία ‘αγκάλιασε’ το κτίριο του ναού που ζυγίζει 300 τόνους, για να μεταφέρει το βάρος του στις ράγες. Το κτίριο σηκώθηκε με ειδικούς υδραυλικούς γρύλους, ενώ το μεταλλικό πλέγμα θα προστατέψει το μνημείο από τυχόν φθορές κατά την μεταφορά του.
Να σημειωθεί ότι το μνημείο θα μεταφερθεί σε μία απόσταση 140 μέτρων, με ανηφορική κλίση 24%, για να βρεθεί σε μία υψομετρική διαφορά 27 μέτρα ψηλότερα. Η μεγάλη υψομετρική διαφορά και η απότομη κλίση, είναι οι παράγοντες που προσδίδουν στο εγχείρημα μεγάλο βαθμό δυσκολίας.
Το πρωτοποριακό έργο μετακίνησης του σπάνιου μνημείου που χρονολογείται από τον 10ο αιώνα, χρηματοδοτεί με 850.000 ευρώ η ΔΕΗ, η οποία κατασκευάζει το φράγμα Ιλαρίωνα. Ειδική μέριμνα έχει ληφθεί για τις πολύτιμες τοιχογραφίες του καθολικού της μονής που χρονολογούνται στον 15ο και 18ο αιώνα. Με ειδικό οπλισμό που προβλέφτηκε, οι σπάνιες τοιχογραφίες θα προστατευτούν κατά την μεταφορά του μνημείου.

του ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΗΤΤΑ από τον Πτολεμαίο...

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου