.

Γιάννης Βλατής : Eρώτηση με θέμα το επικείμενο κλείσιμο 10 λιγνιτικών μονάδων στη Δυτ. Μακεδονία

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής του νομού μας Γ. Βλατής προς την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Τίνα Μπιρμπίλη, με θέμα το κίνδυνο να τεθούν εκτός λειτουργίας 10 λιγνιτικές μονάδες στη Δυτική Μακεδονία. Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Κ. Μπιρμπίλη

Θέμα: Επικείμενο κλείσιμο 10 λιγνιτικών μονάδων στη Δυτ. Μακεδονία

Το σχέδιο Khramer προτείνει τροποποιήσεις στο κείμενο του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος για τη νέα Οδηγία γύρω από τα δικαιώματα των βιομηχανικών εκπομπών αερίων. Συγκεκριμένα επιθυμώντας την επιβολή αυστηρότερου πλαισίου, προωθεί την κατάργηση της συμπεριλαμβανόμενης στην κοινοτική οδηγία μεταβατικής διάταξης, η οποία προβλέπει τη δυνατότητα ένταξης των υπαρχουσών μονάδων σε Μεταβατικό Εθνικό Στάδιο Μείωσης Εκπομπών (ΜΕΣΜΕ) για την περίοδο 2016 – 2020.

Η κατάργηση της μεταβατικής διάταξης έχει ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας. Σήμερα στην περιοχή της Δυτ. Μακεδονίας (Κοζάνη και Φλώρινα) η ΔΕΗ διαθέτει 16 λιγνιτικές μονάδες, ισχύος 4.400 MW, οι οποίες θα τεθούν σταδιακά σε μεταβατικό καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας. Ωστόσο αν υπερψηφιστεί το σχέδιο Khramer, από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο τότε οι 10 εξ αυτών, συνολικής ισχύος 3.000.MW, θα πρέπει από το 2016 να τεθούν εκτός λειτουργίας.

Επειδή:
1. Στο ενεργειακό κέντρο Δυτ. Μακεδονίας, στο οποίο λειτουργούν οι εν λόγω μονάδες, εργάζονται σήμερα περισσότεροι από 10.000 άνθρωποι

2. Η κατασκευή των σύγχρονων λιγνιτικών μονάδων έχει ήδη καθυστερήσει, π.χ. η Μονάδα V στην Πτολεμαϊδα μόλις τώρα βαίνει προς προκήρυξη, άρα δεν πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία πριν το 2017

3. Η εγκατεστημένη ισχύς της ΔΕΗ στο διασυνδεδεμένο σύστημα ανέρχεται σε περίπου 11.000 MW, συνεπώς τυχόν απώλεια 3.000 MW, ισοδυναμεί με το 30% της ισχύος της επιχείρησης

4. Η ΔΕΗ έχει να πραγματοποιήσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα 7 δισ. ευρώ για τη σταδιακή αντικατάσταση παλαιών μονάδων με νέες σύγχρονης τεχνολογίας, το οποίο θα πρέπει ουσιαστικά να αναθεωρηθεί σε περίπτωση που υιοθετηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την εκ νέου επένδυση τεράστιων ποσών στις 10 υπάρχουσες μονάδες, οι οποίες θα πρέπει ούτως ή άλλως να αποσυρθούν μέχρι το 2020, λόγω του δεσμευτικού στόχου για μείωση 20% των εκπομπών ρύπων ως το τέλος της προσεχούς δεκαετίας

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
Τι ενέργειες έχουν γίνει από το Υπουργείο ώστε να αποτραπεί η κατάργηση της μεταβατικής διάταξης και τι προτιθέμεθα να κάνουμε μέχρι τη λήψη της τελικής απόφασης από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον Ιούνιο;

Ο ερωτών βουλευτής
Ιωάννης Ν. Βλατής

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου