Πριν το 2013 αέριο στον αγωγό
Πηγή:Ελευθεροτυπία
Σε επίσπευση της λειτουργίας του αγωγού φυσικού αερίου Κομοτηνή - Χάσκοβο πριν από το 2013 στοχεύει η κυβέρνηση, με την υπογραφή στη Σόφια πρόσθετου πρωτοκόλλου για τη συνεργασία των δύο χωρών στο ενεργειακό. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο, που υπέγραψαν η υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Τίνα Μπιρμπίλη και ο υπουργός Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού της Βουλγαρίας Τράικο Τράικοφ, παρουσία των πρωθυπουργών των δύο χωρών Γιώργου Παπανδρέου και Μπόικο Μπορίσοφ, προβλέπεται η συνεργασία με στόχο την προώθηση του ρωσικού ενδιαφέροντος αγωγού South Stream. Επιδιώκεται δε ο χαρακτηρισμός του ως έργο προτεραιότητας της Ευρωπαϊκής Ενωσης και ένταξής του στα διευρωπαϊκά δίκτυα ενέργειας.
Μόλις την περασμένη εβδομάδα Ρωσία και Βουλγαρία συμφώνησαν σε μικτή ρωσοβουλγαρική εταιρεία για την κατασκευή του βουλγαρικού τμήματος του αγωγού που θα ιδρυθεί τον Φεβρουάριο του 2011. Για το ελληνικό τμήμα του αγωγού, τον περασμένο μήνα ιδρύθηκε στην Αθήνα η μικτή εταιρεία South Stream Greece, με συμμετοχή του ΔΕΣΦΑ και της ρωσικής Γκαζπρόμ.
Το χθεσινό πρωτόκολλο για τον αγωγό Κομοτηνή - Χάσκοβο (Interconnection Greece - Bulgaria, IGB) προβλέπει ότι η τελική απόφαση θα ληφθεί πριν από τα τέλη του 2010 και θα έχει ολοκληρωθεί το 2013. Ο αγωγός, μήκους περίπου 160 χιλιομέτρων, θα εξυπηρετήσει πρωτίστως τη Βουλγαρία, η οποία μέσω Ελλάδας θα προμηθεύεται αέριο Κασπίας ή υγροποιημένο, για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων διακοπής της ροής αερίου μέσω ουκρανικού δικτύου, από το οποίο εξαρτάται σήμερα, ενώ θα μειώσει και την εξάρτησή της από τη Ρωσία.
Τα 45 εκατ. από το συνολικό κόστος των 120 εκατ. ευρώ κατασκευής του αγωγού, δυναμικότητας 5 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως, θα καλυφθούν από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Το κομμάτι κατασκευής του αγωγού στην Ελλάδα διαχειρίζονται η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison και θα λειτουργεί ως ανεξάρτητο δίκτυο. Η προοπτική κατασκευής διασυνδετήριου αγωγού Βουλγαρίας - Ρουμανίας θα επιτρέπει την τροφοδοσία και της χώρας αυτής, μέσω Ελλάδας.
Στον τομέα του ηλεκτρισμού, οι δύο χώρες συμφώνησαν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των εργασιών κατασκευής της δεύτερης γραμμής μεταφοράς Ν. Σάντα - Μαρίτσα - Ιστοκ.
Δημοσίευση σχολίου