.

Ματαιώθηκε ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, ερωτηματικά για τον αγωγό EGB από τη Βουλγαρία

Διπλό επεισόδιο είχαμε χθες στο μέτωπο των αγωγών με ελληνο- βουλγαρική συμμετοχή, όταν στο ναυάγιο του Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, ήρθε να προστεθεί αργά το απόγευμα, η είδηση ότι ναυαγεί επίσης και ο αγωγός φυσικού αερίου που θα διασυνδέει τις δύο χώρες, γνωστός ως EGB.
Πριν καλά- καλά περάσουν μερικές ώρες από τη μετάδοση της είδησης πως η Σόφια εγκαταλείπει οριστικά το σχέδιο του πετρελαιαγωγού, κυκλοφόρησε η φήμη ότι η γείτονα δεν μπορεί να εκταμιεύσει τα κοινοτικά κονδύλια που της αναλογούν για την κατασκευή του EGB, και επομένως το σχέδιο τίθεται εν αμφιβόλω.
Πηγή της υποτιθέμενης αυτής πληροφορίας, αποδείχθηκε πως ήταν ένα μέλος της αντιπολίτευσης, ο ευρωβουλευτής Ι. Κάλφιν, υποψήφιος για την προεδρία της Βουλγαρίας στις εκλογές του Οκτωβρίου, προερχόμενος από το αριστερό Σοσιαλιστικό Κόμμα (BSP), και τα όσα υποστήριξε, διέψευσε ως ανακριβή ο υπ. Οικονομίας – Ενέργειας και Τουρισμού της γείτονος, Τράικο Τράικοφ. 
«Αυτά που λέει δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια, είναι απλές εικασίες», δήλωσε ο κ. Τράικοφ, προσθέτοντας ότι το σχέδιο για τη διασύνδεση του δικτύου φυσικού αερίου με την Ελλάδα βρίσκεται μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα, εξηγώντας ότι είναι σε εξέλιξη, τόσο το λεπτομερές σχέδιο ανάπτυξης της τοποθεσίας όσο και η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. 
«Η τελευταία συνάντηση με τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο στη Σόφια και διαπιστώθηκε ότι όλα είχαν τεθεί σε εφαρμογή σύμφωνα με τις απαιτήσεις. Έχουμε ήδη τιμολογήσει ποσά για μικρές πληρωμές για τις οποίες θα μπορούσαμε να έχουμε ζητήσει επιστροφή. Περιμένουμε μια αλλαγή στο δικαιούχο των 45 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο», σημείωσε.
Υπενθυμίζουμε ότι στο έργο συμμετέχουν η BULGARIAN ENERGY HOLDING (BEH), η ελληνική ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison SpA, οι οποίες έχουν αναλάβει την κατασκευή του διασυνδετήριου αγωγού.
Τον Ιανουάριο, ως δικαιούχος της επιχορήγησης θα οριστεί η εταιρία «Natural Gas Interconnector Greece Bulgaria ΕAD», στην οποία η BEH ελέγχει το 50%, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει εξίσου σε ΔΕΠΑ και Edison.
Αλαλούμ
Σε κάθε ωστόσο περίπτωση, η σύγχυση που προκάλεσαν οι δηλώσεις του στελέχους της Βουλγαρικής αντιπολίτευσης, δείχνουν ακριβώς αυτό το «μπρος- πίσω» που επικρατεί στον τομέα των ενεργειακών επιλογών της Βουλγαρίας, ειδικά σε μείζονα θέματα όπως αυτά των αγωγών, και που εκφράστηκε με χαρακτηριστικό τρόπο στο θέμα του Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης.
Χαρακτηριστικό της στάσης αυτής, είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση από υπ. Περιβάλλοντος της Βουλγαρίας Νόνα Καράτζοβα ότι «εκτιμά θετικά» το πόρισμα μελέτης που υπέβαλε η εταιρεία αξιολόγησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Με δεδομένο ότι η Σόφια προέβαλε μονίμως τους περιβαλλοντικούς κινδύνους για την τουριστική περιοχή του Μπουργκάς για να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα του έργου, θα περίμενε κανείς ότι άνοιξε επιτέλους ο δρόμος, για την έναρξη κατασκευής του. Δεν έγινε βεβαίως κάτι τέτοιο, καθώς όπως έσπευσε προ ημερών να ξεκαθαρίσει η κα. Καρατζόβα η έγκριση της μελέτης δεν σημαίνει και υλοποίηση του έργου : «Η έκθεση θα τεθεί σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες της διαδρομής του αγωγού, και μετά το πέρας των συζητήσεων αυτών, το συμβούλιο εμπειρογνωμόνων θα προτείνει την υλοποίηση του ή όχι». Η συνέχεια, είναι σε όλους γνωστή…

Αναδημοσίευση: energypress.gr...

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου