Eπιχειρηματικές αποστολές σε σειρά κρατών προγραμματίζει για το 2013 ο ΟΠΕ
Ανάρτηση:
Petros Papanaoum
την
4 Δεκ 2012
"Η χρηματοδότηση του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ) έχει μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια, παρόλα αυτά, αύξησε το έργο του αλλά και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του, γεγονός που αναγνωρίζεται από τους εξαγωγείς ότι έχει βοηθήσει σημαντικά στο θετικό ισοζύγιο των εξαγωγών με το πρώτο 9μηνο του 2012 να παρατηρείται αύξηση 5,3% (χωρίς πετρελαιοειδή) ενώ το έτος 2011 έκλεισε με αύξηση 9,7%".
Αυτό σημειώνεται στον απολογισμό της δράσης του οργανισμού για το 2012, ενώ γνωστοποιείται ότι για το 2013 προγραμματίζονται 11 επιχειρηματικές αποστολές σε επιλεγμένες χώρες - στόχους, με παράλληλες εκδηλώσεις σε συνεργασία με τα Οικονομικά και Εμπορικά Γραφεία των Ελληνικών Πρεσβειών. Ακόμη, για το 2013, στις προθέσεις του ΟΠΕ είναι η οργάνωση ενός μεγάλου "partenariat" δομικών υλικών με προσκλήσεις αγοραστών και έκθεση των ανάλογων προϊόντων ενώ σημαντικά αυξημένος προβλέπεται να είναι και ο αριθμός των εκθέσεων σε νέες χώρες αγορές - στόχους και σημειώνεται ότι θα συνεχιστούν οι προωθητικές δράσεις μέσω κοινοτικών προγραμμάτων για τα ιχθυηρά, το ελαιόλαδο και το κρασί, σε συνεργασία πάντα με τους κλαδικούς συνδέσμους.
Το 2012, ο ΟΠΕ υλοποίησε 47 διεθνείς εκθέσεις στο σύνολο των κλάδων του εξαγωγικού εμπορίου σε 23 αγορές - στόχους. Συγκεκριμένα: - 18 για τρόφιμα και ποτά (PRODEXPO, GULFOOD, PROWEIN, SIAL PARIS κα) - 16 για βιομηχανικά (BIG5SHOW DUBAI & SAUDI ARABIA, PROJECT IRAQ, AGRA κα) - 13 για καταναλωτικά προϊόντα (EQUIP HOTEL, COSMOPROF BOLOGNA, CPM, HONG KONG FASHION FUR, INDEX κα).
Επίσης, κατά τη διάρκεια του 2012, υλοποίησε 4 επιχειρηματικές αποστολές σε Μόσχα, Αγ. Πετρούπολη και Ιορδανία και προγραμματίζει ακόμα 1 μέχρι το τέλος του χρόνου στο Βέλγιο για τρόφιμα και ποτά.
"Η δύσκολη οικονομική κατάσταση και η μεγάλη μείωση προσωπικού, δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα μείωσης των δράσεων του Οργανισμού. Απεναντίας, ο ΟΠΕ αύξησε τον αριθμό των εκθέσεων του και τον αριθμό των εκθετών του, ενώ παράλληλα πέτυχε σημαντική μείωση των λειτουργικών και διοικητικών του δαπανών και των υποχρεώσεων του προς τρίτους. Ο κύκλος εργασιών του για το 2011 και για το 2012 παραμένει περίπου ο ίδιος, γεγονός που απεικονίζει, εμφανώς, την καλύτερη τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού προς τους Έλληνες εξαγωγείς", όπως αναφέρεται στον απολογισμό. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι οι εκθέτες το 2011 ήταν 610 και ήταν 1076 το 2012, ο κύκλος εργασιών το 2011 ήταν 12,95 εκατ ευρώ και το 11μηνο του 2012 9,55 εκατ ευρώ, η συμμετοχή σε εκθέσεις από 35 το 2011 ήταν 47 το 2012 και η χρηματοδότηση (περιλαμβάνει ΠΔΕ, τακτικό προϋπολογισμό και λοιπά προγράμματα) ήταν 8,13 εκατ. ευρώ το 2012 από 9,45 εκατ. ευρώ το 2011. Το προσωπικό αποτελείται πλέον από 38 άτομα.
Σε ότι αφορά στη δράση του οργανισμού για το 2012, συνεχίζει και εφέτος, το συντονισμό και την υλοποίηση δράσεων προώθησης για τρόφιμα όπως το ελαιόλαδο, το κρασί και τα ιχθυηρά, μέσω χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων με τη συνεργασία των κλάδων. Ολοκλήρωσε το 2012, σε συνεργασία με την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου το πρόγραμμα προώθησης οίνου στις αγορές της Ελβετίας, Ρωσίας, των ΗΠΑ και του Καναδά. Για το πρόγραμμα προώθησης των ιχθυηρών, ο ΟΠΕ υλοποίησε σειρά ενημερωτικών εκδηλώσεων και γευστικών δοκιμών στο καταναλωτικό κοινό αλλά και σε μαθητές σχολών μαγειρικής στο Βουκουρέστι και τη Σόφια, στο πλαίσιο των Δ.Ε. ALIMENTA 2012 και INTERFOΟD 2012 αντίστοιχα.
Επίσης, τον περασμένο Οκτώβριο παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας καταναλωτών για τον κλάδο των κατεψυγμένων ιχθυηρών.
Για την περαιτέρω ενίσχυση της ελληνικής εξωστρέφειας έχει προσθέσει στο πλάνο δράσεων του ποικιλία παράλληλων προωθητικών ενεργειών, όπως γευσιγνωσία προϊόντων, in store promotion, παρουσίαση ελληνικών προϊόντων σε ξένα media και σε καταναλωτικό κοινό, branding του κλάδου των τροφίμων - ποτών (το βραβευμένο με red dot διάκριση, Taste like Greece, που αποτελεί την ταυτότητα του κλάδου τροφίμων - ποτών σε όλα τα εκθεσιακά γεγονότα και προωθητικές δράσεις του ΟΠΕ από τον Οκτώβριο 2011 μέχρι και σήμερα) και αντίστοιχα σχεδιασμό branding άλλων κλάδων κα.
Συγκεκριμένα, από τις 30/10 έως και τις 13/12/2012, θα ολοκληρώσει σειρά προωθητικών ενεργειών σε 16 καταστήματα της γερμανικής αλυσίδας KAUFHOF, με προϊόντα από περίπου 20 ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες. Η ανταπόκριση των Γερμανών καταναλωτών είναι ιδιαίτερα θετική και τα στελέχη της αλυσίδας προσβλέπουν θετικά σε μελλοντική συνεργασία.
Ακόμη, σε συνεργασία με το Γραφείο ΟΕΥ Λισαβόνας θα πραγματοποιήσει 15νθημερο ελληνικών προϊόντων σε μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ τον ερχόμενο Απρίλιο.
Επίσης, γίνονται προσπάθειες προετοιμασίας αντίστοιχων εκδηλώσεων σε σούπερ μάρκετ και "delicatessen" καταστήματα στην Τουρκία και τη Γαλλία.
Στο πλαίσιο των παράλληλων προωθητικών δράσεων προστίθεται και η generic παρουσίαση και γευσιγνωσία εμβληματικών ελληνικών προϊόντων, όπως τυριά, ελαιόλαδο, μέλι, γιαούρτι, σταφίδες, ελιές, χαλβάς, μαστίχα κα σε Γάλλους δημοσιογράφους και bloggers γαστρονομίας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής συμμετοχής στην Δ.Ε. SIAL PARIS 2012.
Επίσης, σε συνεργασία με την ΕΕΔΕ και συγχρόνως με τους 3 εξαγωγικούς συνδέσμους της χώρας, ο ΟΠΕ υλοποιεί σειρά επιδοτούμενων σεμιναρίων για το εξαγωγικό εμπόριο, δίνοντας τη δυνατότητα να καταρτιστούν πανελλαδικά 6.800 άτομα με τον ΟΠΕ να συντονίζει και να οργανώνει τα σεμινάρια για 600 άτομα.
Δημοσίευση σχολίου