.

Μερίδιο 1 δισ. ευρώ θέλουν από τη ΔΕΗ οι ιδιώτες πάροχοι

Εντονη κινητικότητα αναπτύσσεται στην λιανική αγορά ηλεκτρισμού, εν αναμονή των οριστικών αποφάσεων για τη μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ κατά 25% μέχρι το 2018 και στο 50% μέχρι το 2020. Στοχεύοντας σε ένα τζίρο άνω του 1 δισ. ευρώ, οι ιδιώτες που είναι ήδη τοποθετημένοι στην αγορά προχωρούν με πιο αποφασιστικά βήματα διεκδικώντας μερίδια και από τη μεγάλη «πίτα» των οικιακών καταναλωτών, ενώ νέοι παίκτες παίρνουν θέση, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση των ΕΛΤΑ, η διοίκηση των οποίων ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα που πέρασε ότι θα καταθέσει άδεια στη ΡΑΕ για προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, αξιοποιώντας το δίκτυο των 1.500 καταστημάτων που διαθέτουν σε όλη την Ελλάδα. Αδειες προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας κατέχουν 26 εταιρείες για ισχύ περίπου 6.500 MW.

Από αυτές στην αγορά δραστηριοποιούνται μόνο οι επτά και συγκεκριμένα οι τρεις καθετοποιημένοι ενεργειακοί όμιλοι Elpedison (EΛΠΕ - Εdison, Ελλάκτωρ και Βιοχάλκο), Protergia (όμιλος Μυτιληναίου) και Ηρων Ενεργειακή (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και οι τέσσερις ανεξάρτητες εταιρείες Green, Volteria, Wat+Volt και NRG. Με διαφημιστικές καμπάνιες, εκπτώσεις και άλλες προωθητικές ενέργειες οι τρεις καθετοποιημένοι όμιλοι της αγοράς, Elpedison, Protergia και Ηρων Ενεργειακή, έχουν εντείνει το τελευταίο διάστημα τον ανταγωνισμό έναντι της ΔΕΗ, καταγράφοντας ήδη μετρήσιμα αποτελέσματα, καθώς τα μερίδιά τους ακολουθούν μια συνεχή σταθερή αύξηση. Αντίστοιχη πολιτική ακολουθούν και οι τέσσερις μικροί εναλλακτικοί πάροχοι Green, Volteria, Wat+Volt και NRG, ενώ χρήση των αδειών τους αναμένεται να κάνουν και άλλες εταιρείες όταν γίνουν οι πρώτες δημοπρασίες ισχύος ηλεκτρικής ενέργειας. Τα συνολικά μερίδια των εναλλακτικών παρόχων έχουν φτάσει στο τέλος Σεπτεμβρίου στο 5,7%, με τους τέσσερις μικρούς παρόχους να μοιράζονται το 1% της «πίτας», ενώ ο HΡΩΝ το 1,9%, η Elpedison τo 1,6% και η Protergia το 1,2%. Τα τιμολόγια των εναλλακτικών παρόχων είναι αυτή τη στιγμή ανταγωνιστικότερα κατά 8%-12% (ανάλογα την εταιρεία και την κατηγορία του τιμολογίου). Ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός αναπτύσσεται στα τιμολόγια της μέσης τάσης (εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις), αλλά και στα εμπορικά και επαγγελματικά χαμηλής τάσης, τόσο λόγω των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους όσο και λόγω μεγαλύτερου όγκου κατανάλωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, πάνω από το 10% των πελατών της μέσης τάσης έχει μετακινηθεί ήδη από τη ΔΕΗ προς τους εναλλακτικούς προμηθευτές. Το τελευταίο δίμηνο, όμως, παρατηρείται μεγάλη μετακίνηση και οικιακών καταναλωτών από τη ΔΕΗ προς του εναλλακτικούς προμηθευτές, στους οποίους προσφέρονται ελκυστικά «πακέτα» και κίνητρα, όπως χαμηλές εγγυήσεις ή επιστροφή εγγυήσεων για τους «καλοπληρωτές». Οσο για τους «κακοπληρωτές», οι ιδιώτες πάροχοι τους αποφεύγουν...

Καθημερινή της Κυριακής

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου