.

"Πλωτές" Ρεβυθούσες σχεδιάζουν Μυτιληναίος - MOH και ΔΕΗ

Αναδημοσίευση: www.capital.gr, του Χάρη Φλουδόπουλου, 19/5/10

Δύο νέες μεγάλες επενδύσεις για πλωτές εγκαταστάσεις τερματικών σταθμών υγροποιημένου αερίου, εξετάζουν σύμφωνα με πληροφορίες τόσο η ΔΕΗ όσο και το κοινό σχήμα των ομίλων Μυτιληναίου και Motor Oil. Πρόκειται για επενδύσεις που δημιουργούν ακόμη περισσότερες εναλλακτικές για τους καταναλωτές φυσικού αερίου και δημιουργούν τις κατάλληλες υποδομές ώστε η χώρα μας να αποκτήσει πολλαπλές δυνατότητες πρόσβασης στο LNG.

Στα σχέδια των ομίλων Μυτιληναίου και Motor Oil, έκανε χθες αναφορά ο πρόεδρος του ομίλου Μυτιληναίου κ. Ευάγγελος Μυτιληναίος μιλώντας σε εκδήλωση του Mediteranean Energy Summit. Όπως είπε από επιχειρηματικής άποψης, ηλεκτροπαραγωγοί και βιομηχανίες ενδιαφέρονται να έχουν πολλαπλές δυνατότητες πρόσβασης στο φυσικό αέριο, ενώ σήμερα υπάρχει μόνο ένας τερματικός σταθμός στη Ρεβυθούσα με συγκεκριμένους τεχνικούς περιορισμούς αλλά και δυνατότητες. «Θέλουμε να έχουμε επιλογές προμηθευτών είτε αυτή είναι η ΔΕΠΑ, είτε ιδιωτικές εταιρείες, και επιπλέον να έχουμε επιλογές υποδομών πέραν της Ρεβυθούσας, όπως για παράδειγμα το project του Αστακού ή άλλες εγκαταστάσεις. Εμείς συζητάμε να επενδύσουμε με κόστος υποπολλαπλάσιο από το κόστος των onshore εγκαταστάσεων σε θαλάσσιες εγκαταστάσεις FSRU με κόστος υποπολλαπλάσιο από εκείνο των onshore LNG terminals, σημείωσε ο κ. Μυτιληναίος.

Σύμφωνα με πληροφορίες εκτός από τους ομίλους Μυτιληναίου & Motor Oil, παρόμοιο project εξετάζει και η ΔΕΗ, προκειμένου να εγκαταστήσει υπεράκτιο τερματικό σε περιοχή της Πελοποννήσου, ώστε να χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία της νέας μονάδας 800MW που σχεδιάζει η επιχείρηση για τη Μεγαλόπολη.

Στην περίπτωση των ομίλων Μυτιληναίου και Motor Oil, οι επαφές βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και αφορούν σε εγκατάσταση χωρητικότητας 2bcm και συνολικό ύψος επένδυσης της τάξης των 200 εκατ. ευρώ. Για να γίνουν αντιληπτά τα μεγέθη, η χωρητικότητα του FSRU είναι μικρότερη από τη μισή μονάδα της Ρεβυθούσας (5bcm) η οποία ωστόσο κόστισε σε σημερινές τιμές ποσό της τάξης των 3 δισ. ευρώ. Η χωρητικότητα των 2bcm θα είναι ικανή να καλύψει τις ανάγκες τόσο των εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής του ομίλου Μυτιληναίου και της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της Κόρινθος Power όταν ολοκληρωθούν, αλλά και τις ανάγκες σε φυσικό αέριο του εργοστασίου της Αλουμίνιον και του διυλιστηρίου της Motor Oil. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έχουν ήδη γίνει επαφές με δύο εξειδικευμένες εταιρείες στις off shore εγκατάστασεις την Goral Lng Energy και την Excelerate Energy. Στην ουσία εκείνο που καθιστά εξαιρετικά οικονομικά τα συγκεκριμένα project είναι ότι δεν απαιτούνται εκτεταμένα κατασκευαστικά έργα καθώς για να αποθηκευτεί το αέριο χρησιμοποιούνται ειδικά διαμορφωμένα πλοία, στα οποία γίνεται και η αεριοποίηση του lng μόλις εκφορτωθεί και στη συνέχεια μεταφέρονται με μικρούς αγωγούς στη στεριά και στο δίκτυο.

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου