.

Αλέκος Αθανασιάδης: «Αν δεν αλλάξει η ρύθμιση για τη ΔΕΗ, δεν ψηφίζω το μεσοπρόθεσμο»

Από την Ελευθεροτυπία, Συνέντευξη στον ΜΠΑΜΠΗ ΑΓΡΟΛΑΜΠΟ

Αν δεν αλλάξει η διάταξη του μεσοπρόθεσμου προγράμματος για την πώληση του 17% των μετοχών της ΔΕΗ, ο βουλευτής Κοζάνης του ΠΑΣΟΚ Αλ. Αθανασιάδης προαναγγέΛλει ότι δεν θα το υπερψηφίσει.

Στη συνέντευξή του στην «Κ.Ε.» επισημαίνει ότι είχε καταθέσει «νωρίς και δημόσια τη διαφωνία του με την ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης» και επιμένει στην άποψη αυτή, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν πρόκειται να παραιτηθεί από βουλευτής για να αποφύγει την ψηφοφορία.

Ε Πώς κρίνετε το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, θεωρείτε ότι κινείται στις δεσμεύσεις που έδινε η κυβέρνηση, για φόρους και οριζόντιες περικοπές;

Α Το σχέδιο του μεσοπρόθεσμου προγράμματος είναι ένα σχέδιο το οποίο μας προτείνουν ή αν θέλετε προσπαθούν να μας επιβάλουν οι δανειστές μας. Εμείς από την πλευρά μας να είστε σίγουροι ότι εξαντλούμε στο πεδίο των διαπραγματεύσεων όλα μας τα επιχειρήματα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι όποιες αποφάσεις σε επίπεδο διαλόγου και νόμων έχουν και τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα κατά την εφαρμογή. Τώρα, ό,τι έχει σχέση με την αλλαγή των μέτρων όπως το αφορολόγητο ή οι νέες οριζόντιες περικοπές στους μισθούς, καθώς και η εξίσωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, πιστεύω ότι δεν θα υλοποιηθούν.

Ε Στο θέμα της ΔΕΗ εκδηλώσατε τη διαφωνία σας για την περαιτέρω μετοχοποίηση. Τελικά υπάρχει πρόβλεψη για πώληση του 17% των μετοχών. Τι θα κάνετε τώρα που πάει πακέτο με το μεσοπρόθεσμο;

Α Τη διαφωνία μου για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ Α.Ε. την κατέθεσα πολύ νωρίς και δημόσια, με θέσεις, προτάσεις και επιχειρήματα. Η ΔΕΗ ήταν, είναι και θα είναι η ατμομηχανή της ανάπτυξης της χώρας μας και για τα επόμενα 40 ή 50 χρόνια. Στη διάρκεια της συνεδρίασης του ΚΤΕ μού δόθηκε η δυνατότητα να αναπτύξω τον προβληματισμό μου, κάνοντας παράλληλα έκκληση προς τους συναρμόδιους υπουργούς να αποσύρουν τη μετοχοποίηση της επιχείρησης. Στο θέμα ειδικά της ΔΕΗ θα επιμείνω μέχρι την τελευταία στιγμή, ελπίζοντας ότι θα εισακουστούν οι προτάσεις μου και δεν θα προχωρήσουν στην ιδιωτικοποίησή της, γιατί αυτό σημαίνει η περαιτέρω μετοχοποίηση κατά 17%. Οταν πριν ένα χρόνο ψήφισα το μνημόνιο είχα πει πως αν δεν υπήρχε το μνημόνιο τώρα θα ήμασταν στις σπηλιές. Τώρα με τη μετοχοποίηση της ΔΕΗ Α.Ε. λέω πως αν ιδιωτικοποιηθεί η ΔΕΗ Α.Ε. θα έχουμε black out στην ανάπτυξη της χώρας, καθώς επίσης άμεση αύξηση των τιμολογίων και ενεργειακή εξάρτηση της χώρας από εισαγόμενα καύσιμα.

Ε Διαφορετικά τι θα κάνετε, θα παραιτηθείτε από βουλευτής ή θα καταψηφίσετε το μεσοπρόθεσμο;

Α Στη διάρκεια της ζωής μου δεν έχω παραιτηθεί ποτέ και από πουθενά. Δεν έχω μάθει ούτε να κρύβομαι ούτε να παραιτούμαι. Εχω μάθει να υπηρετώ τις αξίες μου και θα πράξω το καθήκον μου με μόνο γνώμονα πρώτα το συμφέρον της χώρας και δεύτερον του τόπου μου και των συμπολιτών μου.

Ε Πέραν της ΔΕΗ, υπάρχουν και άλλα σημεία που τα θεωρείτε αρνητικά;

Α Δεν πιστεύω ότι υπάρχει άνθρωπος στη χώρα που να υποστηρίζει ότι το μνημόνιο ή το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα έχουν μόνο θετικά σημεία. Πολλοί υποστηρίζουν, και σωστά κατά την άποψή μου, ότι το μνημόνιο -τουλάχιστον στα σημεία που αφορούν τις μεταρρυθμίσεις και τον εκσυγχρονισμό του κράτους- θα έπρεπε να το είχαμε σκεφθεί και εφαρμόσει πριν από πολλά χρόνια μόνοι μας. Δυστυχώς όμως η ιστορία δεν γράφεται με «αν». Τώρα είμαστε υποχρεωμένοι κάτω από το βάρος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε και από τις διεθνείς πολιτικοοικονομικές συνθήκες να υποστούμε πολλά δεινά για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε το μέλλον μας. Η δύναμη της χώρας μας είναι οι άνθρωποί της και εγγύηση οι κατακτήσεις τους. Είμαι αισιόδοξος ότι θα ξεπεράσουμε και αυτό το σκόπελο, με πολύ μεγάλες βέβαια θυσίες. Επιπλέον σας τονίζω, από τη μακρόχρονη εμπειρία μου στο επιχειρείν, για να βγει η χώρα από το αδιέξοδο πρέπει όλοι μας να γίνουμε πιο δημιουργικοί, αν και πολύ φοβάμαι ότι δεν θα μπορέσουμε να πετύχουμε τους στόχους, κάτω από το βάρος του δανεισμού και των αποκρατικοποιήσεων-εξπρές.

0 σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Δημοσίευση σχολίου